Hoi meiden, Ik ben nooit echt een groenten liefhebster geweest maar at het wel 4 x per week... Maar sinds begin vorige week krijg ik me bord met groenten gewoon niet meer weg. Het voelt gewoon als of me keel blokkeert. En zit dus met heug en meug een paar hapjes weg te werpen Ik ben pas 7 weken zwanger dus dat word nog wat ! Hebben jullie dit ook ?
Ja ik had dat ook. Sowieso wilde ik geen avondeten. Het gaat inmiddels stukken beter, gewoon de tijd geven. Ik at als ik 's avonds geen groente wilde iets van rauwkost bij de lunch of tomaatjes/komkommer tussendoor. Of 's avonds soep (paprikasoep bijvoorbeeld).
Ik ben wel een liefhebber van groente, maar vanaf week 7 tot 11 vd zwangerschap vond ik het heel vies. Ik werd er misselijk van en het smaakte niet. Komkommer vond ik wel lekker en boontjes, dus dat heb ik maar vaak gegeten. Mss kun je vervangers zoeken...verse appelmoes of extra fruit?
Ik had dit bij de zwangerschap van mn dochter vanaf 7 weken heel erg gewoon helemaal tot aan mn bevalling. Ik heb echt nauwelijks groenten gegeten en compenseerde met fruit en extra vitamine in pilvorm.Ik heb het er zelfs met een vk over gehad en zij zei dat ze het heel vaak hoorde en kwam met een leuk verhaal. Veel groenten zijn relatief bederfelijk en er kunnen makkelijker bacteriën in komen dan in bijvoorbeeld noten of fruit in een schil. Het zou daarom zomaar kunnen dat we vanuit de evolutie zijn "geprogrammeerd" om dit te vermijden tijdens de zwangerschap, wanneer bacteriën extra schadelijk kunnen zijn. Ik vond het wel een mooie theorie . Overigens had ik vrij snel na mn bevalling juist mega veel zin in lekkere groenten, alsof ik wat in te halen had.
Ik heb in het begin ook moeite gehad met voornamelijk mijn avondeten. Na een paar happen had ik er al geen zin meer in. Slik je vitamines speciaal voor zwangere vrouwen? Enneuh.... Ik verga soms van de honger nu. Dus het komt goed!
Dank jullie wel voor jullie reacties en de tips ! Ik vind tomaatjes en fruit heerlijk dus daar ga ik dan idd maar wat extra van eten.. Brood en yogurth gaat allemaal prima, maar groenten ho maar ! Ik hoop dat dat snel verandert of iig weer na me zwangerschap
Haha, herkenbaar! Hier zelfde verhaal hoor! Krijg nu een paar hapjes weg, maar wel met een heel zuur gezicht! Slik gewoon multivitaminen voor zwangere vrouwen dus ik zie geen probleem.
Had ik dus ook bij mijn eerste. Kon het zien ervan en de lucht niet verdragen. Heeft vrij lang aangehouden. Al had ik de laatste weekjes wel ineens trek in (bijna) rauwe sperziebonen.
Ik heb maandenlang geen bruin brood kunnen eten. Alleen als het geroosterd was kreeg ik t een beetje weg! Een zwangerschap kan veel doen met je lichaam, maar dat komt allemaal wel weer goed! Probeer idd iets vervangends te vinden, wie weet eet je over enkele weken/maanden gewoon weer je groenten! En geniet van je zwangerschap
Ik heb het ook sinds een paar dagen! Gekookte groenten brrr, terwijl ik voorheen echt een groente fan was Salades vind ik nog wel lekker dus dat eet ik dan nog wel, en ik heb daarentegen super veel zin in fruit! Haha misschien zit er echt wat in dat verhaal van nana33's verloskundige, als we het allemaal zo hebben!