Hebben jullie dit ook?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door happy2012, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Hoi,

Misschien wil ik het gewoon van me afschrijven, misschien hoop ik herkenning te vinden en tips.

Ik voel me nu zo rot, gister heeft weer een bevriend stel verteld dat ze zwanger zijn en ik merk dat het me zo raakt. Ben zeker blij voor hen, al kan ik dat moeilijk echt voelen en juist dat vind ik zo erg!!!

Stiekem wil ik even niet dat mensen om mij heen zwanger worden, terwijl ik als geen ander zou moeten weten hoe fijn het is als het wel zo mag zijn.

Maar nu na 3 jaar medisch gedoe...geen menstruatie, 2 MA en een mk en Ashermann en nu weer weefsel dat is blijven zitten, weet ik niet goed hoe ik hier nou het beste mee om kan gaan..

Ik weet het, er zijn echt wel ergere dingen, maar op dit moment weet ik niet wat ik moet doen om echt blij te zijn voor mezelf en anderen...zelfs een nieuwe zwangerschap tzt maakt me doodbang..weer die onzekerheid...

Maar goed, geen zorgen om de dag van morgen en proberen anderen mijn wens te gunnen..

Dank voor het lezen en sorry voor het geklaag...:)

Jullie ook succes met zwanger worden!

2. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Het doet deugd om dit even van je af te kunnen schrijven he.

Mijn zus heeft ons 3 maanden na mijn mk, ook vertelt dat ze 8weken zwanger was. Je bent blij voor hen maar tegelijk ben je ongelukkig voor uzelf. Mijn vriend zijn gezicht sprak ook boekdelen.

3. mariam1978

mariam1978 Actief lid

9 mrt 2014
    336
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hoeft je echt niet te verontschuldigen, juist omdat het hier zo anoniem is, kun je alles kwijt. Hopelijk lucht het op bij je.
    Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat je binnenkort ook je eigen wondertje in je armen hebt.:)

4. mei2014mama

mei2014mama Actief lid

11 sep 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag echt wel even balen hoor! En jij weet zelf het beste of je het iemand wel gunt of niet. Het lastige is: je gunt het jezelf ook! Wat mij betreft helemaal niet raar als je het dan moeilijk vind om oprecht blij te zijn/doen voor iemand.
    En vanaf de andere kant bekeken: mijn zus zou ongeveer tegelijk met mij uitgerekend zijn, maar verloor het kindje met 6 weken zwangerschap. Zij riep voortdurend hoe veel ze het ons wel gunt, maar ondertussen zie ik hoe moeilijk ze het vind. Je mag best laten weten dat je het lastig vind, liever dat, dan doen alsof er niks aan de hand is.

Hoe dan ook, sterkte. En klagen mag :)

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Natuurlijk zijn er ergere dingen, maar daarom is jullie verdriet heus niet minder. Dit speelt nu eenmaal in jullie leven (en dat van zoveel anderen) en het is pijnlijk. Die gevoelens mogen er zijn!

En het is ook gewoon heel moeilijk om iets waar je al zo lang naar verlangt, steeds bij anderen ziet gebeuren. Bij de hele wereld, zo lijkt het wel, behalve bij jezelf. Het is iets waar je geen controle over hebt, dat maakt het nog veel moeilijker. Je kunt er niet voor sparen en het werkt ook niet op volgorde, dat is het nare eraan.

Je hoeft je in ieder geval niet schuldig te voelen, maar ik snap je tweestrijd wel. Ik hoop dat het je toch snel gegund is :)

6. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    ik herken dat wel, ik heb naar mijn zoontje nog een zwangerschap gehad die is geƫindigd in een miskraam, tijdens die miskraam waren er heel veel om me heen die "ook" zwanger waren, ik kon dat met veel pijn aanvaren, uiteindelijk werd het wel minder dat gevoel,
    ik heb zelfs gehad dat ik boos werd als ik ergens een geboorte aankondiging zag in een tuin of bij een raam, of als er baby nieuws was interseerde het me niet veel, dat heeft echt een jaar geduurd bijna dat het weg was :(

zelfs nu ik zwanger ben van dit wondertje, kon ik de eerste weken niet echt 100% blij zijn, pas vanaf week 9 kwam de vreugde 100% toe,

7. Jessje003

Jessje003 Bekend lid

10 mrt 2014
    644
    0
    16
    NULL
    Helemaal niet erg en goed dat je van je afschrijft !!
    Het is heel normaal om je zo te voelen. Er zijn er heel veel met jou die zich zo voelen hoor. Dus dat is helemaal niet erg.

Hoop dat je in je omgeving ook veel steun krijgt. Lijkt me moeilijk.

Wens je veel sterkte en hopelijk komt ook jouw droom gauw uit en kun je straks zelf ook een klein wondertje vasthouden.

8. happy2012

happy2012 Actief lid

2 jan 2012
    333
    18
    18
    Lieve dames,

Wat een ontzettend lieve, warme reacties van jullie...
    Gelukkig is het herkenbaar en ben ik niet de enige die zich zo kan voelen, hoe jammer ook.

Het is fijn dat ik bij jullie een aantal positieve onderschriften zie in de vorm ve zwangerschap, de andere dames wens ik ook alle goeds..

Hopelijk is dit rotte gevoel gauw over en kan ik het net als jullie weer zonnig inzien.

Dank iig!

Deel Deze Pagina