Iemand de gouden tip? Kan nu een paar weken met heel veel schilfers door droge hoofdhuid. Ik heb donker haar dus het is geen fraai gezicht. De kapster zei dat head en shoulders echt voor roos is en niet helpt bij droge hoofdhuid. Maar wat wel?
Ik heb eerst een hele tijd shampoo en conditioner van neutral gebruikt. Heel saai zonder lkker geurtje, maar dit zorgde er wel voor dat mijn hoofdhuid tot rust kwam. Maar, omdat mijn haar gekleurd is (ja, ook niet goed voor een gevoelige hoofdhuid, I know...), en neutral niet geschikt is voor gekleurd haar (je kleur gaat er sneller van vervagen) ben ik overgestapt naar een shampoo van de kapper. Hier verkopen ze shampoo en conditioner voor gekleurd haar en gevoelige hoofdhuid. Ik ben nu helemaal van de jeuk en schilfertjes af!! Eerst gebruikte ik de 'gevoelig gekleurd haar' lijn van Kerastase, maar ben overgestapt van kapper en deze verkoopt dat merk niet. Nu gebruik ik de Maria Nila Head & hair heal lijn. En ja, kappersshampoo kost wat meer dan die bij de kruidvat. Maar je doet er echt langer mee! (ik heb halflang haar en doe er ruim een half jaar mee) En voor mij is het voordeel dat ik minder vaak mijn haar hoef te laten kleuren omdat de kleur met deze shampoo langer blijft zitten, dus dat is ook weer een besparing. Oh en wat ook helpt; Haren wassen deed ik om de dag, nu om de 2 dagen. Veel beter voor je haar en hoofdhuid!!
Neutral ga ik eens proberen, heb geen verf waarmee ik rekening hoef te houden ik was mijn haar 2 a 3 x in de week, dus valt mee.
Ik hoop dat het je zal helpen. Geef het wel even de tijd he die neutral, het is niet met een weekje weg. Wat mij trouwens ook goed helpt, is mijn haar goed uitspoelen. Doe je toch al, denk je dan... Maar ik heb ondertussen geleerd om de douche op de harde (echt de hardste... au...) straal te zetten en dan mijn haar uit te spoelen. Probeer maar eens, eerst de normale straal, tot je denkt dat alles eruit is. Dan zet je nog even goed die harde straal erop en zie je dat er echt nog zat shampoo in je haar zit!! Daarna spoel je alleen nog maar met de harde straal denk ik
Kerastase voor de gevoelige hoofdhuid. En dan die bij je type haar past, droog of normaal. Of even aan de kapper vragen. Wat ook belangrijk is 2 keer je haar wassen zodat je hoofdhuid goed schoon word. Dus eerst eenmaal, uitspoelen en dan nog een keer wassen. Let op 2 de keer heb je wel minder shampoo nodig.
Bij de apotheek kun je ook een fles amandelolie kopen (puur). Misschien iets om eens een maskertje van te doen (s nachts intrekken) en s ochtends uit te spoelen. Dit is heel voedend!
Absoluut kerastase, heb het zelf verkocht en alleen maar tevreden klanten, zou inderdaad voor de gevoelige hoofdhuidlijn kiezen!
Ik gebruik die groene van Vichi voor gevoelige huid. Ik heb psoriasis, dus extreme schilfers, en het werkt goed. Goed inmasseren en even laten intrekken voor het uitspoelen.
Ik heb hier ook last van en daarbij ook nog ontzettende jeuk! Bij de etos raadden ze me shampoo aan van Zarqa met dode zeemineralen. Dat gebruik ik nu 2 weken, maar werkt nog niet echt goed. Ik geef het nog even de tijd en anders ga ik ook maar eens Neutral proberen denk ik.
Ken jij een bwtrouwbare site waar ik het kan bestellen? Krijg alleen sites die ik niet ken en verzendkosten vaak erbjj.
https://www.haarshop.nl/merken/kerastase/specifique Ze hebben het nu in de aanbieding! Dermo calm is voor de gevoelige huid!
Minder vaak wassen en als je dan wast, dat doen met een shampoo met ph waarde 5,25. Meeste shampoos zijn dat niet. Liggen rond de 7. Dan kan het de beschermlaag van je huid aantasten met alle gevolgen van dien. Tenminste als je er gevoelig voor bent.. ik zelf verdraag maar weinig. Ook kappersshampoos krijg ik jeuk van. Ik was max 1/2 per week. En op het moment verdraag ik de biocura waslition van de Aldi. Vraag me niet waarom. Echt puur zal het niet zijn gezien de lange ingredientenlijst, maar ph is 5,5.
Herkenbaar.. Ik heb ook veel schilfers en extreem droge hoofdhuid. 2 van de 3 dochters ook. Ik gebruik sinds kort naturebox shampoo. En ik moet zeggen. Minder jeuk en schilfers ook bij de meiden. Te koop bij Kruidvat.
Ketoconazol shampoo van de huisarts.. Ik heb het al jaren ook naarst neus soms en vooral in mijn oren. Bah bah en het jeukt af en toe niet normaal... Head en shoulders neutral en alle parabeen en sulfaatvrije shampoo al geprobeerd. Niks hielp.
Ik had ook altijd last van schilfers in mijn haar, droge huid. Wij zijn een poosje geleden overgestapt op shampoo bars (zonder parabenen, sls ed) en ik heb nergens last meer van! Geen droge huid meer, geen schilfers.. Ik kan het iedereen aanbevelen! We hebben nu bars van Aromaesti en Werfzeep gehad, beide zijn prima.
Ik ben blij met de dove oil shampoo en conditioner. Dat geeft mij echt veel minder jeuk. Moet m'n haren echt wel 3-4 keer per week wassen.
Weet je zeker dat het een droge hoofdhuid is? Ik heb seborroïsch eczeem en was mijn haar nu 1x per week met een hormoon-teer shampoo en dat helpt wel enigzins. Ik heb inderdaad ook (wel in hele lichte mate) schilfertjes naast m’n neus.