Ultieme tip droge schilferende hoofdhuid gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door LW85, 3 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Iemand de gouden tip? Kan nu een paar weken met heel veel schilfers door droge hoofdhuid. Ik heb donker haar dus het is geen fraai gezicht.
    De kapster zei dat head en shoulders echt voor roos is en niet helpt bij droge hoofdhuid. Maar wat wel?

2. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ik heb eerst een hele tijd shampoo en conditioner van neutral gebruikt. Heel saai zonder lkker geurtje, maar dit zorgde er wel voor dat mijn hoofdhuid tot rust kwam.
    Maar, omdat mijn haar gekleurd is (ja, ook niet goed voor een gevoelige hoofdhuid, I know...), en neutral niet geschikt is voor gekleurd haar (je kleur gaat er sneller van vervagen) ben ik overgestapt naar een shampoo van de kapper. Hier verkopen ze shampoo en conditioner voor gekleurd haar en gevoelige hoofdhuid.
    Ik ben nu helemaal van de jeuk en schilfertjes af!!

Eerst gebruikte ik de 'gevoelig gekleurd haar' lijn van Kerastase, maar ben overgestapt van kapper en deze verkoopt dat merk niet. Nu gebruik ik de Maria Nila Head & hair heal lijn.

En ja, kappersshampoo kost wat meer dan die bij de kruidvat. Maar je doet er echt langer mee! (ik heb halflang haar en doe er ruim een half jaar mee)
    En voor mij is het voordeel dat ik minder vaak mijn haar hoef te laten kleuren omdat de kleur met deze shampoo langer blijft zitten, dus dat is ook weer een besparing.

Oh en wat ook helpt; Haren wassen deed ik om de dag, nu om de 2 dagen. Veel beter voor je haar en hoofdhuid!!

LW85 vindt dit leuk.
  3. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Neutral ga ik eens proberen, heb geen verf waarmee ik rekening hoef te houden :) ik was mijn haar 2 a 3 x in de week, dus valt mee.

4. Hakoek

Hakoek Bekend lid

20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ik hoop dat het je zal helpen. Geef het wel even de tijd he die neutral, het is niet met een weekje weg.
    Wat mij trouwens ook goed helpt, is mijn haar goed uitspoelen. Doe je toch al, denk je dan...
    Maar ik heb ondertussen geleerd om de douche op de harde (echt de hardste... au...) straal te zetten en dan mijn haar uit te spoelen. Probeer maar eens, eerst de normale straal, tot je denkt dat alles eruit is. Dan zet je nog even goed die harde straal erop en zie je dat er echt nog zat shampoo in je haar zit!!
    Daarna spoel je alleen nog maar met de harde straal denk ik :roflmao:

LW85 vindt dit leuk.
  5. LW85

LW85 Fanatiek lid

24 jun 2012
    4.082
    604
    113
    Hahaha ja ik spoel echt super goed uit met de harde straal

Hakoek vindt dit leuk.
  6. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Hier werkt Neutral ook het beste!

LW85 vindt dit leuk.
  7. chuppie

chuppie Actief lid

22 feb 2019
    448
    241
    43
    Kerastase voor de gevoelige hoofdhuid. En dan die bij je type haar past, droog of normaal. Of even aan de kapper vragen.
    Wat ook belangrijk is 2 keer je haar wassen zodat je hoofdhuid goed schoon word. Dus eerst eenmaal, uitspoelen en dan nog een keer wassen. Let op 2 de keer heb je wel minder shampoo nodig.

LW85 vindt dit leuk.
  8. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Bij de apotheek kun je ook een fles amandelolie kopen (puur). Misschien iets om eens een maskertje van te doen (s nachts intrekken) en s ochtends uit te spoelen. Dit is heel voedend!

LW85 vindt dit leuk.
  9. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    Absoluut kerastase, heb het zelf verkocht en alleen maar tevreden klanten, zou inderdaad voor de gevoelige hoofdhuidlijn kiezen!

LW85 en chuppie vinden dit leuk.
  10. Fennec

Fennec Fanatiek lid

30 dec 2016
    2.480
    2.974
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik gebruik die groene van Vichi voor gevoelige huid. Ik heb psoriasis, dus extreme schilfers, en het werkt goed. Goed inmasseren en even laten intrekken voor het uitspoelen.

LW85 vindt dit leuk.
  11. reckless

reckless Bekend lid

17 apr 2014
    798
    286
    63
    Ik heb hier ook last van en daarbij ook nog ontzettende jeuk! Bij de etos raadden ze me shampoo aan van Zarqa met dode zeemineralen. Dat gebruik ik nu 2 weken, maar werkt nog niet echt goed. Ik geef het nog even de tijd en anders ga ik ook maar eens Neutral proberen denk ik.

Hakoek en LW85 vinden dit leuk.
  12. chuppie

chuppie Actief lid

22 feb 2019
    448
    241
    43
    Of de Kerastase:D:roflmao:
    Werkt bij ons heel goed

LW85 en reckless vinden dit leuk.
  13. Boordevol

Boordevol VIP lid

26 jun 2009
    6.168
    4.321
    113
    Ken jij een bwtrouwbare site waar ik het kan bestellen? Krijg alleen sites die ik niet ken en verzendkosten vaak erbjj.

14. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    https://www.haarshop.nl/merken/kerastase/specifique

Ze hebben het nu in de aanbieding! Dermo calm is voor de gevoelige huid!

LW85 vindt dit leuk.
  15. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.849
    1.060
    113
    Minder vaak wassen en als je dan wast, dat doen met een shampoo met ph waarde 5,25. Meeste shampoos zijn dat niet. Liggen rond de 7. Dan kan het de beschermlaag van je huid aantasten met alle gevolgen van dien. Tenminste als je er gevoelig voor bent..
    ik zelf verdraag maar weinig. Ook kappersshampoos krijg ik jeuk van. Ik was max 1/2 per week. En op het moment verdraag ik de biocura waslition van de Aldi. Vraag me niet waarom. Echt puur zal het niet zijn gezien de lange ingredientenlijst, maar ph is 5,5.

LW85 vindt dit leuk.
  16. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Herkenbaar.. Ik heb ook veel schilfers en extreem droge hoofdhuid. 2 van de 3 dochters ook. Ik gebruik sinds kort naturebox shampoo. En ik moet zeggen. Minder jeuk en schilfers ook bij de meiden. Te koop bij Kruidvat.

LW85 vindt dit leuk.
  17. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Ketoconazol shampoo van de huisarts..

Ik heb het al jaren ook naarst neus soms en vooral in mijn oren. Bah bah en het jeukt af en toe niet normaal...
    Head en shoulders neutral en alle parabeen en sulfaatvrije shampoo al geprobeerd. Niks hielp.

18. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Ik had ook altijd last van schilfers in mijn haar, droge huid. Wij zijn een poosje geleden overgestapt op shampoo bars (zonder parabenen, sls ed) en ik heb nergens last meer van! Geen droge huid meer, geen schilfers.. Ik kan het iedereen aanbevelen! We hebben nu bars van Aromaesti en Werfzeep gehad, beide zijn prima.

19. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    Ik ben blij met de dove oil shampoo en conditioner. Dat geeft mij echt veel minder jeuk.
    Moet m'n haren echt wel 3-4 keer per week wassen.

20. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Weet je zeker dat het een droge hoofdhuid is? Ik heb seborroïsch eczeem en was mijn haar nu 1x per week met een hormoon-teer shampoo en dat helpt wel enigzins. Ik heb inderdaad ook (wel in hele lichte mate) schilfertjes naast m’n neus.

Deel Deze Pagina