heb spw 3 kinderopvang gedaan en hotelkamers schoon. dit met plezier en tijden combineren beter met mijn eigen kinderen
Ik heb HBO Social Work (Maatschappelijk Werk en Dienstverlening) gestudeerd, heel kort als hulpverlener gewerkt en dat beviel niet. Ik begin dan ook in september met de opleiding Psychologie aan de universiteit. Kan hem in 2 jaar doen ivm met HBO diploma, hoop dat dat lukt..
Ik heb een universitaire opleiding afgerond en werk bij de overheid, in een totaal andere richting dan mijn studie. Die andere richting vind ik niet zo erg, wel dat ik werk doe op mbo+ niveau en ook nog eens vet onderbetaald (lees: ondergewaardeerd) word. Daarin ben ik overigens niet de enige bij mijn onderdeel hoor. Ik zou ZO graag iets op mijn denkniveau willen doen maar ik weet niet wat dan en hoe ik het kan bereiken. Werken onder je kunnen stompt af namelijk, je (ik dus) gaat denken dat je niet meer kan dan dit en dat is natuurlijk zonde van mijn capaciteiten. Zo, die frustratie is er ook uit, hahaha!
Momenteel heb ik een baan op MBO niveau. Ik heb zelf HBO gedaan, maar ga binnenkort naar een baan waarvoor niveau 4-5 gevraagd wordt. Heb SPH gedaan.
Ik werk op de ICT-afdeling van een bedrijf dat in de energiewereld actief is. Zit alweer bijna 8 jaar in de energiewereld en bevalt me prima. Met name functioneel beheer en processen, dus niet echt iets waarvoor ik gestudeerd heb maar gewoon door ervaring steeds verder gekomen. Volg nu wel de opleiding MER, hoop in oktober af te studeren en wil dan wel echt 'iets' gaan doen met die opleiding. Hopelijk bij het bedrijf waar ik nu werk, dat zou ik wel het liefst willen...
Ik heb een directiesecretaresse opleiding gedaan en later nog een avondopleiding pedicure. Secretararessewerk heb ik behoorlijk wat jaren fulltime gedaan, verschillende functies en ik heb ook nog het secretaressewerk parttime gedaan en 3 jaar mijn eigen pedicurepraktijk gehad. Ondertussen zit ik alweer driekwart jaar zonder werk. Ik had een tijdelijk contract dat afliep. Helaas is het niet zo makkelijk wat nieuws te vinden. Die parttime secretaressebanen zijn meestal de wat 'simpelere' banen met saaie, standaard klussen. Maakt me op zich niet uit, maar de meeste bedrijven hebben toch liever iemand daarvoor met minder ervaring, jonger, kneedbaarder en zonder kinderen! Ga over een maand weer op zoek naar een nieuwe baan, zie wel wat, als het maar handige uren heeft.
ja ,ik heb de HBO- V gedaan en nu verpleegkundige in zh dus ja ik heb nu een baan waar ik voor heb gestudeerd.
Ik heb geleerd voor verzorgende IG en ben gaan werken in een verzorgingshuis. Nu ben ik niet meer geschikt voor de zorg door mijn BI en de nasleep daarvan en nu ga ik in augustus studeren voor doktersassistente bij Capabel. Dit is in 1 jaar en behoorlijk pittig, maar ik leer goed en ik heb de eerste twee jaar van HBO maatschappelijk werk en dienstverlening gestudeerd, dus ik heb alle vertrouwen dat het me gaat lukken. ik leer makkelijk. En nou hopen dat ik over een jaar een baan heb die aansluit bij deze studie... En anders kan ik altijd weer tijdelijk de zorg in!
zo heb ik het ook gedaan, het is pittig want er is een heel groot verschil tussen mensen die al op de uni zitten of mensen die van het hbo afkomen..ik heb bijv. een half jaar statistiek gehad ipv 4 jaar maar mijn scriptie werd natuurlijk wel met dezelfde criteria beoordeeld. maar het is wel leuk!! ik vond de uni echt ontzettend leuk om te doen.
Oh das apart, ik had klasgenoten die ook naar de uni voor psych gingen, maar die moesten gewoon alle jaren doen.
Mijn studie die ik gedaan heb, komt overeen met mijn werk. Werk als spec. verpleegkundige op verloskunde afdeling in het zkh.
Ja ik wel, heb voor onderwijzeres gestudeerd en dat ben ik nu ook Heb wel jarenlang bijgewerkt als verkoopster, maar daar had ik geen speciale opleiding voor, gewoon de ervaring met de jaren...
Heb een medische opleiding gevolgt, maar helaas bleek daar vrijwel geen werk in te vinden.. Ben tussendoor in de kas gaan werken om de tijd te overbruggen, was er toevallig zo ingerolt zeg maar Uiteindelijk ben ik daar nooit meer weggegaan.. Zit er nu ruim 3 jaar en moet zeggen dat ik het heerlijk werk vind, veel afwisseling en een hele goede sfeer. Had misschien wel meer kunnen verdienen bij een ziekenhuis, maar heb liever een baan waar ik me echt helemaal op mijn plek voel
Leuk om te lezen! Welke richting ben je in afgestudeerd? Ik krijg beide jaren volledig statistiek En heb een voorbereidende cursus gehad, was niet noodzakelijk maar leek me wel handig.. En ik ben idd 'gewaarschuwd' dat uni heel anders is dan HBO maar dat lijkt me ook logisch. Heb net mijn rooster even bekeken en ik heb maar 10u college per week. De rest is thuisstudie. Nou even een hoop discipline verzamelen.. @melloncollie Het ligt eraan wat je wil doen met je opleiding. Als je bijvoorbeeld GZ psycholoog wil worden is het idd handig om de hele opleiding te doen omdat je voor toelating van de GZ opleiding bijna alle punten nodig hebt van de opleiding. Ik hoef geen GZ psycholoog te worden maar wil richting arbeid- en organisatiepsychologie (en/of sociale psychologie) en voor HBO afgestudeerden (in een beetje dezelfde richting) is er een schakeljaar van 1 jaar waar je 2e en 3e jaars vakken volgt, gevolgd door de master waar je je eigen richting kan kiezen. Zin in
momenteel ben ik gastouder(waar je vanaf januari 2010 ook voor geleerd moet hebben Maar september volgend jaar hoop ik te gaan leren voor kraamverzorgende en dat dan dus ook als beroep te gaan doen.
Ik heb de mdgo vz/vp gedaan en heb nu een baan in een verzorgingshuis als verzorgende ig.Ben nu bezig met een opleiding voor contactverzorgende ook in het verzorgingshuis.Dus ja mijn studie past bij mijn baan.
nee, ik heb aan de univ. een taal gestudeerd en aangezien daar absoluut geen werk in te vinden is, zal ik niet in mijn vakgebied werken. Ik heb een tijdje als bijbaan op een HR afdeling gewerkt dus ik wil een cursus die richting op doen en hopelijk kan ik ook weer ergens op personeelszaken terecht na mijn bevalling. Dat vind ik wel erg leuk, alleen heel anders dan mijn studie.