longproblemen+ ischias in bil! hoe blijf je fit??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Angel26, 30 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel26

Angel26 Actief lid

1 dec 2008
    261
    0
    0
    zuster
    Den helder
    Graag zou ik willen weten wat ik zou kunnen doen ondanks mijn longproblemen( snel astma aanval of benauwd) en de ischias in mijn bil, om fit te blijven.
    Ik ben nu bijna 25 weken zwanger waarvan ik er al zeker 15 met deze klachten van rondloop!
    Ik wil evengoed wat doen. Ik wil weer proberen te fietsen, maar zoals veel lopen gaat ook al niet omdat ik na een uur gewoon niet meer kan vanwege de pijn!
    Ik ben tot nu toe nog niet veel aangekomen, en wat er aan zit zit alleen op mn buik!
    Ik wil wat aan mn conditie doen maar weet echt niet hoe!!
    Please help...

2. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    miss is zwemmen een optie dna is je lichaam lekker ligt en is ook niet zo benauwd.

en fietsen zoals je zelf al aangaf.

3. Geekess

Geekess Actief lid

13 mei 2009
    185
    0
    0
    Den Haag
    Met astma/longproblemen is zwemmen juist geen optie, niet in een zwembad iig, vanwege het chloor. Althans, dat is mijn ervaring (ook flinke astmapatient, alleen dan met bekkenproblemen en ik zoek dus ook fitblijfdingen). Zwemmen zou echt ideaal zijn als het chloor maar niet meteen een aanval triggerde.
    Met ischias is het toch nog wel belangrijk - net als met mijn bekkenklachten - om te blijven bewegen. Hele korte stukjes heel rustig lopen. Het is niet veel beweging, maar alle beetjes helpen.

Deel Deze Pagina