Hebben jullie een fotoshoot laten doen met je gezin?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Gizzie1983, 13 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Ik zou graag een paar mooie foto's van ons gezin in huis hebben hangen. Ik ken een aantal leuke fotografen waar we zo'n shoot zouden kunnen doen.

Alleen vraag ik me af of ik dat nu al zal doen, of nog even wacht totdat jongste dochter net iets ouder is (ze is nu bijna anderhalf).

Wat zouden jullie doen?

2. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik zou het juist nu doen. Als ze ouder worden krijg je toch al mooie ingelijste foto's van de kinderen met Moederdag :D

3. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Eigenlijk wel hè. En mijn jongste ziet er zooo schattig uit ♥. Met haar mooie bruine krulletjes. Wil deze momenten koesteren, en hoe kan dat beter met mooie foto's? :)

4. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Oh ja, 2e vraag dan. Zouden jullie kiezen voor een studiorapportage (witte achtergrond, met kledingwissel), of een shoot op locatie?

5. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.554
    2.021
    113
    Gewoon lekker nu gaan doen.
    Buiten is het nu ook mooi met de herfstkleuren.

Wij hebben 2 jaar geleden een shoot laten doen voor mijn vader, daar zat ook een foto bij van ons drietjes en die hangt nu super groot hier aan de muur. Was een buiten shoot

6. Gizzie1983

Gizzie1983 Fanatiek lid

11 apr 2011
    3.367
    234
    63
    Secretaresse
    Noord-Brabant
    Prachtige foto Krabje! De liefde straalt er vanaf!

Ja, met herfstkleuren lijkt me idd prachtig! Alleen heeft de fotografe die ik graag wil een wachtlijst van een paar maanden. Dus dan zal het winter worden ;). Ik ga eens overleggen met haar.

Bedankt voor het delen!

7. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Ik zou lekker naar het bos gaan. Mooie foto's met herfstkleuren en de laatste foto's desnoods lekker gek in de modder of al duikend in een berg met bladeren :D

8. Dorien87

Dorien87 Bekend lid

31 okt 2012
    707
    93
    28
    Vrouw
    Leerkracht
    Retie
    Wij laten om het half jaar eentje doen van de kinderen.
    En soms komen we er dan eventjes bij voor enkele foto's.

Ik ben er wel erg blij mee want ze veranderen zo snel... soms kijk ik naar die foto's en was ik al vergeten hoe ze er toen uitzagen...

Binnenkort staat er eentje gepland. De grootouders en peters/meters krijgen dan ook altijd een leuk exemplaartje.

We hebben tot nu toe altijd in een studio gepland omdat het weer zo moeilijk te voorspellen is, zoveel van tevoren.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.806
    4.191
    113
    Wij hebben waanzinnig veel shoots gedaan omdat de man van mij vriendin fotograaf is. Een kind van 1.5 jaar heeft wel een lastige leeftijd. Vaak kunnen ze dan net lopen en gaan ze alle kanten op

10. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Met jonge kinderen zou ik een shoot op locatie doen. Studiofoto's vind ik minder handig en vinden kinderen vaak minder leuk. Laat ze maar lekker spelen etc en een goede fotograaf weet van jullie prachtige foto's te maken!
    Zelf ook al meer dan eens gedaan.
    Een shoot met kledingwissel zou ik niet doen. Veel gedoe en je kind vind dat meestal niet leuk die verkleedpartijen.

11. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Weet je hoe mooi je winterfoto's kunt maken met een kleintje? Owww dat zou echt prachtig zijn!
    Ik zou zowiezo voor buiten gaan!

12. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik denk dat ze nu een prima leeftijd heeft omdat met 1,5 het echte baby er wel vanaf is. Vaak zie je dan al duidelijke gelaatstrekken waardoor je haar ook later kunt herkennen.

Verder vind ik een buitenschoot vaak veel natuurlijker overkomen. In een studio krijg je snel geposeerde foto's. Terwijl je buiten met natuurlijk licht meer spontane foto's krijgt. Een wissel van kleding zou ik zeker niet doen! Veel te veel gedoe en kinderen hebben daar vaak geen zin in (kost ook veel energie).

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik ben zelf fotograaf, met natuurlijk licht.
    Mijn antwoord is op locatie. Studiofotografie is dan ook echt niet mijn ding. Op locatie heb je dan ook de niet geposeerde foto's. Natuurlijk kun je een past geposeerde foto's doen, maar het leukste is om het gezin hun gang te laten gaan en dan de shoot te doen.
    Zeker nu in de herfst. Mooi buiten doen!

Deel Deze Pagina