Hebben jullie een huishoudschema?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jennifer0306, 5 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

ja we hebben een schema in de kast hangen wat we afvinken

is per dag

hier helpt het heel erg

bepaalde dingen worden tussendoor gedaan

2. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Nee geen schema. Tegenwoordig heb ik een poetsdrang ontwikkeld en stof ik elke dag af stofzuig en dweil ik elke dag en soms wel 2 keer.

Afwassen en de wc schoonmaken ook elke dag, elke dag even een doekje door de badkamer. Bed opmaken, drolletjes uit de kattenbak scheppen, om de dag de kattenbak schoonmaken met chloor.
    Elke vrijdag verschoon ik het bed, het weekend is om uit te slapen dus lekker in een fris bed.
    Dagelijks een wasje draaien.
    Ramen lappen om de 2 weken (katten pootjes van het vliegen vangen)
    Eens in de week de badkamer schrobben en de wc ook. Voor de rest houd ik alles bij, om de 4 dagen een doekje door de keuken. Niks heeft de kans om vies te worden. Dus ben ik vrij snel klaar.

3. Islah

Islah Niet meer actief

Nee, wel geprobeerd maar het werkt echt niet. Een beetje zoals wat iemand eerder aangeeft, het geeft me eerder stress dan rust. En helemaal als er iets tussen komt en ik dus dingen die ik niet heb kunnen doen moet 'inhalen'... Ik probeer dagelijks wel bepaalde routines aan te houden maar verder wat ik doe, doe ik gewoon op gevoel. Soms is een bepaald iets vaker nodig of juist minder vaak en gewoon wanneer ik het tijd vind maak ik het schoon.

4. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Nou soort van schema:

Elke dag:
    - was als dat er is (vouwen/strijken/wassen/drogen) --- dit doet mijn man trouwens ook
    - vaatwasser inruimen en draaien als hij klaar is ---- dit doet mijn man ook
    - vuilnis als het nodig is ---- doet mijn man
    - koken en de keuken ook schoonmaken
    - doekje over de tafel
    - gewoon opruimen / alles ordenen

aantal keren per week (als ik het nodig vind)
    - extra doekje over de wc
    - extra doekje door koelkast
    - woonkamer en keuken stofzuigen

Woensdag (mijn vrije dag)
    - wc's
    - badkamer
    - alle kamers stoffen
    - stofzuigen
    - dweilen beneden
    - keuken buitenkant kastjes schoonmaken

Vrijdag (mijn man thuis)
    - stofzuigen
    - dweilen boven

Soms in het weekend dan de grote klussen (ramen binnen zemen, keukenkastjes, tuinieren, gras maaien maar dat wanneer we vinden dat het nodig is)

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Nou, het is vooral ook gewoon nodig als je met 2 kindjes fulltime thuis bent. Dan word je huis veel sneller vies als wanneer je kindje 5 dagen bij opa en oma of KDV is en jullie overdag ook weg zijn, minder kruimels, minder rommel...

Maar nee, ik heb geen schema. Wel doe ik natuurlijk elke dag de was, afwas, toilet bijna elke dag wel, badkamer ongeveer eens per week, stofzuigen beneden elke dag en sinds we geen katten meer hebben kan het weleens overslaan.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Dit

Werk 4 dagen. Mijn mamadag spendeer ik t liefst zoveel mogelijk als mama en niet als schrobber.:D Stofzuigen wel bijna dagelijks, misschien alleen niet op de dagen dat dochter naar de go is en er dus de hele dag niemand thuis is. Verder veel dingen tussen de bedrijven door.

7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.669
    5.707
    113
    Geen schema maar zit er wel aan te denken. Het huishouden is iets wat bij ons nog wel eens verslonst. Niet dat het zo vies is maar regelmaat kan ik wel gebruiken. Doe wel sowieso elke dat de kattenbak, stofzuigen ( onze robot dan en ik 1 keer per week) de vaatwasser. De rest word gedaan wanneer nodig.

8. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Wow. Ik heb als ik de schema's hier zo zie echt zoiets van: hoezo zou dat nodig zijn? Ik zie het huishouden meer als iets voor erbij. Als je ziet dat iets vies is maak je het effe schoon. Soms sta ik op zaterdagochtend ramen te lappen, soms krijgt de badkamer een grote beurt, en dan ben je daar effe mee bezig, maar het meeste duurt niet meer dan een kwartiertje. En de meeste dingen zijn in mijn ogen doorlopende kleine klussen. De afwas zet je direct weg en als je een volle afwasmachine tegen komt ruim je hem uit. Zelfde met de was. Degene die hier dochter ophaalt van de crèche kookt en de ander zorgt dan dat de keuken weer schoon is. Zo gaat het hier een beetje. We doen wat nodig is. Nu ligt er zand, dus pakt een van ons zo de stofzuiger. En ik haal effe een doekje over de boekenkast en vensterbanken en tafels. En omdat het kan zet ik morgen effe de tafel, kast en het houten aanrechtblad in de olie. En ik maak een rondje door de tuin om voorbereidingen te doen voor het verticuteren later deze maand. Leuke dingen vind ik. Juist die afwijkende klusjes. Maar het standaardhuishouden, nee daar heb ik geen schema voor nodig omdat het gewoon echt nauwelijks tijd kost.

9. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik denk dat het ook wel verschild met hoe groot je huis is en hoeveel kinderen je hebt.
    Zijn ze alle dag thuis of op de opvang.

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik heb geen schema maar wat dagelijks gebeurd:
    Vaatwasser uitruimen
    Stofzuigen
    Schone vuilniszak
    Wassen
    Wc's schoon maken

2x per week:
    Dweilen beneden en boven
    Beneden en bovenverdieping stoffen

1x per week:
    Badkamer schoonmaken
    Bedden verschonen
    Strijken

11. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Heb t wel gebruikt toen ik zwanger was, kon echt niet meer onthouden wat ik de dagen ervoor had gedaan.
    Maar veel dingen moeten hier sowieso dagelijks ivm allergie huisstofmijt en hond, kan t gelijk merken als ik eens een dag oversla vanwege drukte of moeheid.

Deel Deze Pagina