10,5 maand en al over naar 1 slaapje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door raspberry, 10 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Wil toch even weten of er meer kids zijn die dat al hadden.
    Caitlyn begint hier nu eindelijk de nachten goed te slapen, (minder wakker en slapen tot na 7 uur, de laatste twee dagen), maar nu lijken 2 slaapjes overdag echt teveel. Ze valt laat in slaap en gaat dan ipv anderhalf uur 2,5 uur slapen, dus ws handiger om gelijk maar over te gaan naar 1 slaapje.
    Maar is dat niet wat vroeg? Of zijn er wel meer die dat toen al hadden?
    Zo lang ze vrolijk is, (en dat is ze, niet hyper, wat we hier ook veel gezien hebben), vind ik het best hoor, maar was dus even benieuwd :)

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Mijn dochter is even oud en lijkt nu hetzelfde te gaan doen. Volgens mijn moeder sliep ikzelf overdag niet meer vanaf 9 maand, dus ze zal het van geen vreemden hebben...

3. Sempje

Sempje Niet meer actief

Mijn dochter is met 12 maanden overgegaan op 1 slaapje, ook vrij vroeg dus. Van mij had ze nog wel wat langer 2 slaapjes mogen doen ;)

4. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier ook met een maand of 10. Ze gaat wel om 18:30 naar bed, dus vrij vroeg. Zolang ze blij en tevreden is, lijkt het me geen probleem.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, klopt, ze is blij en vrolijk en gaat op deze manier ook rustig zelf slapen nu, dus ik vind het best, maar tegelijk dus ook nogal vroeg wel :)
    Maar goed, alles beter dan wat we de afgelopen 10 maanden hier te verstouwen hebben gehad :)

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier ging ie met 11 maanden naar 1 slaapje, heb er eigenlijk nooit bij nagedacht of dat vroeg was of niet...heb ik eigenlijk met alles, het loopt zoals het loopt. In het begin verliep die overgang wel wat rommelig: sliep dan een uurtje, dan helemaal niet en dat is uiteindelijk een slaapje van 2,5/3 uur geworden...in het begin ging ie rond 13 uur naar bed en dat is nu rond 12 uur.

7. margreet78

margreet78 Bekend lid

14 mrt 2008
    882
    0
    0
    Onze oudste ging met 14 maanden naar 1 slaapje.
    Onze tweede met 11 maanden.
    En onze derde had het met een maand of 9 wel gezien. Beter gezegd: die sliep haar ochtendslaap meer dan prima, maar 's middags was het één groot drama waardoor ze in de namiddag niet meer te genieten was. Dus toen hebben we de ochtendslaap er maar afgehaald en dat ging prima. De eerste week even wat trucjes gebruiken om ze een beetje wakker te houden 's ochtends (maar dat moest ik bij de andere beiden ook) en dan zijn ze er zo aan gewend.

8. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ja hier ook met 11 maanden.
    Tegenwoordig slaapt ze nog 20 minuten per dag, ben bnieuwd haha.

9. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Onze jongste ging met 8 maanden al naar één slaapje. En dat doet ze nu met 17 maanden nog (was bang dat ze vóór haar verjaardag al helemaal niet meer zou slapen overdag).

10. Niboma

Niboma Fanatiek lid

20 nov 2008
    1.439
    0
    36
    Vrouw
    Veluwe
    Onze jongste (overmorgen 10 mnd) is met 7/8 maanden over gegaan naar 1 slaapje. Meer wilde hij niet meer, dan was het alleen maar keten en krijsen. Nu slaapt hij van ong. 11 uur tot ong. 13.00/13.30. En dat gaat perfect. 'S avonds gaat hij rond 18.30 naar bed en slaapt dan klokje rond. Aangezien onze peuter en kleuter altijd tegen half 7 wakker zijn vind ik het niet zo erg dat de jongste dan ook wakker wordt.

11. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Onze dochter doet vanaf zes maanden al 1 slaapje. Een middagdutje van 1 à 2 uur. Verder slaapt ze niet overdag! Ze is nu 9 maanden en slaapt soms maar een half uur per dag! :( Echt veel te weinig, maar heb me er maar bij neer te leggen denk ik dan..
    Verder is ze altijd vrolijk, eet en drinkt goed, niks op aan te merken.. ;)

12. Storm

Storm Niet meer actief

Hier ging de jongste ook al voor de tien maanden naar 1 slaapje.

Deel Deze Pagina