Hebben jullie een konijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 5 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nee ik denk dat je konijn liever een soortgenootje bij zich heeft..:)

2. Wondertje4

Wondertje4 Niet meer actief

:( waarom:( hier zit het konijn binnen en speelt met 3 kinderen, ook op hun kamers, gaat mee de kinderwagen in, speelt mee met boerderijtje spelen, ligt bij hen als ze ziek zijn, als hij ze ziet smorgens maakt hij al binky's in zn hok en wordt meteen los gelaten, beestje doet niks anders als bincky's maken etc....

Waarom is dit dierenmishandeling:(:$

Ik vind jouw uitspraak en gedachten hieromtrent erg kortzichtig! Ik vind het eerder zielig als die beestjes buiten gehouden worden, en dan maar met zn tweeën omdat het anders zielig is! koud, toch, vocht, geen aandacht.... laat ze dan lekker in het wild lopen ipv aanschaffen bij fokker, dierenwinkel of asiel:x

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik denk ook dat ze dat bedoeld hoor, een konijn helemaal alleen buiten in een hok. Bij jullie is het heel anders, dan heeft het konijn haast het leven van een hond.

4. Wondertje4.. Je voelt je wel direct aangevallen zeg. Ik schrijf dat ik het haast dierenmishandeling vind omdat ik het zielig vind voor het konijn. Ik zeg niet dat jij je konijn mishandelt omdat hij/zij zonder soortgenootje zit.

Verder is het konijn een buitendier en een sociaal dier, daarom schrijf ik dat. Niet omdat ik dat zonodig vind, maar omdat dit bekend is bij konijnenkenners. Je kunt het kortzichtig vinden, maar vraag maar eens bij konijnenasiels en dierenartsen na. Misschien handig om wat meer informatie over konijnen te lezen, je zult terugvinden, dat een konijn veeel meer heeft aan een soortgenoot dan aan een mens.

Als je een gedomesticeerd konijn in het wild los laat dan overleeft het waarschijnlijk niet.

5. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Toen ik klein was, vanaf dat ik me kan herinneren tot ik een jaar of acht was, hadden we een konijn in de tuin. Hij had een nachthok, een ren en een luikje vanuit de ren dat bijna altijd open was (behalve als wij bv een paar dagen weg waren) waarmee de hele tuin zijn playground was. De tuin was ook echt om in te leven, stond niks "voor het mooi", al knagend kon hij weinig schade aanrichten. Minder fijn was zijn drang tot graven, graven, graven, en dan bij voorkeur in de tuin van de buren uitkomen - volgens mij heeft mijn vader gaas ingegraven op zijn favoriete plekken. Was geen heel kroelerig beest.

Deel Deze Pagina