kids met bak fruit voor tv gezet voel me toch schuldig...

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door sundance11, 26 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Normaal eten we altijd fruit etc aan tafel, maar ze waren zo drammerig (1,5 en 4,5). We hadden al gefietst, kom je thuis, mama ik wil in het zwembad ik wil dit ik wil dat. Mama heeft nog niet eens tijd om een kopje thee te drinken.
    Dus heb de tv aangzet fruit gegeven en het is heerlijk stil in huis.
    Tv gaat zo weer uit hoor als mama thee op heeft.
    Ik voel me dan soms wel schuldig, want wil het graag allemaal goed doen maar soms heb ik ook even 15 min rust nodig....

Moest ik even kwijt..

2. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.548
    3.057
    113
    Maakt toch niet uit?
    Hier staat ook de tv aan, zo gaat hij lekker slapen en dan kan ik get badje vullen.
    En dan vanmiddag weer lekker buiten spelen

3. Boommm

Boommm Niet meer actief

Oh joh, dat doe ik zo vaak :D niet schuldig over voelen hoor. Eigen tijd is ook belangrijk, word je een leukere moeder van!

4. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.887
    5.144
    113
    Maakt niet uit toch? Denk dat iedereen de kinderen wel eens voor de tv zet omdat het allemaal even te veel is en je even rust wilt. Niet schuldig voelen hoor!

5. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Haha dat gebeurt hier dagelijks. Moet ik me nu schamen?

6. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Wat ben jij streng voor jezelf zeg..
    Heb mijn kinderen exact even oud en me hier nog nooit schuldig over gevoeld. Ze krijgen genoeg aandacht en we doen genoeg leuke dingen.

Ik zou de tv nog lekker een half uurtje langer aan laten staan en 2 kopjes thee drinken.

7. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Misschien dat ik idd toch wel te streng voor mezelf ben...

Wil het graag allemaal te perfectionistisch doen en voldoen aan het ideaal beeld. Maar zie dat dat vaak ook niet werkt.

Vaak beland het fruit op de grond als ze aan tafel zitten en mijn thee wordt koud. Nu hadden ze alles op....

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Dat is hier standaard, ik noem het pauze haha mama heeft even pauze, als de koffie op is mag je weer alles vragen 😂

9. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Prima toch! Ik zet mijn dochter sowieso vaker voor de tv de laatste tijd. Haar broertje krijgt borstvoeding en drinkt alleen in het donker op zijn kamer. Zonder afleiding dus. Dan zet ik grote zus dus ff voor de tv beneden.

10. newmommy86

27 jun 2016
    58
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hier een baby van 6 maanden die last van de warmte heeft. Lekker in de woonkamer op de vloer met de tv aan en mama een bak koffie.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier ook schuldig hoor! Zoontje zit vaak te miepen als hij aan tafel z'n fruit moet eten.
    Voor de tv eet hij het zo op en is het ook geen gezeur.
    Gebruik ook wel eens de tablet, maar dan moet ik hem voeren omdat hij dan geen handen vrij heeft. :p
    En na dat half uurtje zijn moeder en kind weer opgeladen, iedereen weer blij. :)
    Mijn zoontje zit na 15 minuten op de tablet net, nu alweer een half uur lief met z'n duplo te spelen.
    Jij zelf bent ook belangrijk he! En zeker met dit warme weer moet je niet teveel willen en alleen maar zorgen dat je het voor iedereen zo makkelijk en aangenaam mogelijk maakt.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Als je eerlijk bent: was de sfeer er beter op geworden als je ze toch aan tafel had gezet?

Even een moment voor jezelf nemen is uiterst belangrijk om de rest van de dag geduldig re reageren. Het maakt je juist een goede moeder vind ik.

Moet je vaker doen!

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Waarom schuldig voelen? Ik snap dat echt niet.... Alsof het zoooo erg is als je kinderen tv kijken. Dat is net zoiets als met de iPad, ook zo'n taboe.... Maar ondertussen word mij wel heel vaak gevraagd door ouders hoe mijn oudste kind zo goed Engels heeft leren praten;) Tegenwoordig leren kinderen ook heel veel van de tekenfilmpjes! Ik zie het juist als iets heel positiefs ipv negatief! Mijn oudste kan zich in het buitenland heel goed verstaanbaar maken in het Engels (antwoorden op vragen van personeel in het hotel) en daar ben ik super trots op!!! :D Ze is nu 5 en ik kreeg 3 dagen geleden zelfs nog te horen van een ander meisje van 10 jaar, dat mijn dochter beter Engels kon dan haar.

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Joh, gezellig toch, even samen met fruit voor de tv? Maak je niet druk!

15. Koon

Koon Niet meer actief

Je voelt je schuldig? Nergens voor nodig haha!
    Mijn zoon eet zo vaak zijn fruit voor de tv, of tijdens het spelen, of in de auto. Maar net wat uitkomt. En in de vakantie vaak ook ontbijt voor de tv.

16. sundance11

sundance11 Actief lid

24 jul 2011
    328
    0
    16
    Denk dat het schuldige gevoel ook komt omdat dochter smiddags ook al 2 uur tv kijkt. Als broertje slaapt. Ze heeft dat rustmoment ook wel echt nodig, daarom Wil ik de andere momenten zoveel mogelijk beperken.
    Maar even een pauze in de ochtend is ook wel fijn voor iedereen aangezien de dag hier ook om half 7/7 uur begint.

17. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Tv zorgt hier ook voor een rustmoment hoor. Ook voor mijn dochter die altijd loopt te rennen. Voor de tv heeft ze net even dat rustmoment dat ze 's middags nodig heeft. Met bijvoorbeeld tekenen lukt dat (nog) niet

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

joh schuldig voelen is pas nodig als je ze in de brandende zon zet of in een kamertje van 1 bij 1 . voor de tv zetten is geen misdaad.. ook voor kinderen is dat heerlijk even stom tv kijken.

niet zo streng hoor.

19. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Oeps dat doe ik wel vaker :D

20. Dustin

Dustin Actief lid

4 jun 2016
    371
    42
    28
    NULL
    NULL
    onze kinderen eten altijd hun fruit voor de tv. mama heeft dan even een half uurtje pauze en de kinderen eten hun bordje leeg en rusten tegelijkertijd ook even uit. daarna is iedereen weer vrolijk en opgeladen.

Deel Deze Pagina