Hebben jullie een mamafiets?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lara1978, 1 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hebben jullie een mamafiets?

1. Ja en ben er heel erg blij mee

2. Ja maar heb spijt van de aanschaf

3. Nee maar wil er graag eentje hebben

4. Nee en ga er zeker geen aanschaffen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Meiske74

Meiske74 VIP lid

22 mei 2007
    6.571
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb al 7 jaar een mamafiets en heb nog geen seconde spijt gehad van deze aankoop. Ik heb een Sparta mamafiets. Hij fietst heerlijk!

2. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb er ook 1. Ben er heel erg blij mee. Op m'n vorige fiets kon ik niet meer fatsoenlijk op en af stappen met een zitje voorop. Ik hem gekocht met het bedrijfsfietsplan.

3. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    vraagje: ik heb er nog geen, maar wil er graag een gaan kopen. Hebben jullie echt gewacht met fietsen tot jullie kleine zelf kon zitten?
    Thomas kan nl nog niet echt zelf goed zitten (alleen helemaal ingebouwd met een voedingskussen om hem heen, maar het duurt zo lang! Wil nu ook wel eens wat verder op pad met hem dan de kleine stukjes die je lopend kunt afleggen.
    Thomas is extreem prematuur geboren (ruim 8 weken), dus misschien wat later met alle motorische dingen, dus voor mn gevoel duurt het ook echt heel lang...
    Ik heb hem met eten en hapjes enzo wel in een kinderstoel; daar zit hij redelijk in (niet super).

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan kon goed zitten toen ik hem in een fietsstoeltje deed, en ik heb gewacht tot het een beetje mooier weer was. Hij was ruim een jaar. Tot die tijd heb ik een fietskar gebruikt.

5. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    @ jopie: en dan in de mc in de fietskar?

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
  7. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ja een sparta amazone

8. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik zou het maar niet doen hoor!
    Nu al fietsen met je kleinje.
    Echt nog maar even wachten tot ie goed zelfstandig kan zitten...

Ik heb ook een sparta amazone.
    Ben er helemaal blij mee.
    Vooral door die dubbele standaard waardoor ie steviger staat.
    Af en toe neem ik de fiets mee van mijn moeder maar daar zit ik veelste dicht op het stoeltje.
    (wel gezellig hoor, kan ik Ruben makkelijker een kusje geven. ;) Maar fietst niet echt lekker)
    Ik zou ook echt niet meer zonder willen. :)

9. mimi83

mimi83 Niet meer actief

@ marywoods.

Nog niet gaan fietsen met hem hoor, het gaat er niet alleen om dat hij bljft zitten maar ook dat de kleine sterk genoeg is om zijn bovenlijf (nek!) recht op te houden ook als je een gat in de weg of een hobbel tegen komt je moet er niet aan denken wat er gebeurdt als hij dat niet kan hebben en zijn nekje klapt dubbel. Helaas is dit vaker gebeurt, dus het is bekend dat een stoeprand of i.d. afgaan met een kleintje die nog niet zichzelf omhoog kan houden en dus ook zijn nek niet als er iets gebeurt met de weg er voor kan zorgen dat het nekje breekt.

Ik zeg dit niet om een horror verhaal de wereld in te helpen, maar om mensen te attenderen op iets wat helaas kan gebeuren.

10. meinouw

meinouw Actief lid

16 sep 2008
    431
    0
    0
    zutphen
    Ja idd, volgens mij zeggen ze, als je kind rechtop kan zitten kan je gaan fietsen.

11. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Geen mamafiets:
    Ik heb een zadelpen op mijn fiets laten zetten voor 14 euro, waardoor ik een stuk meer ruimte heb tussen het zitje en mijn zadel!
    Er bestaat ook een mamastuur (moederstuur), die heb je voor 60 euro.

Wij hebben ook een bakfiets, daar hebben we M. in vervoerd, toen ze nog niet in een fietszitje kon. Ze zat in de mc.

12. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    hmmm, dan toch maar ff wachten met fietsen... Misschien koop ik wel een bakfiets met zo'n shell of peuterstoeltje. Als ie wel zelfstandig kan zitten kan het op een gegeven moment zonder en mocht er ooit een tweede komen (ligt wel in de planning), is het misschien ook wel handig...

Maar ja, waar laat je zo'n enorme fiets... ;)

13. justfem

justfem Fanatiek lid

29 sep 2008
    1.950
    0
    0
    PT Vormgeefster FT Mama
    Zuid-Holland ergens onder de rook van Rotterdam
    Ik heb nu 3 jaar een mama fiets, ik ben er erg blij mee, ik had het voordeel dat ik hem van mijn baas heb gekregen d.m.v. het fietsplan. Sinds kort fietst mijn dochter op haar eigen fiets, maar toen ze nog bij me aan het stuur hing of achterop in het kinderzitje zat, was de fiets veel stabieler dan mijn oude damesfiets.

14. toetie83

toetie83 Fanatiek lid

20 jan 2006
    1.392
    1
    38
    genieten van het leven.
    ��&#55
    ja ik heb een mama fiets kreeg het als kadoooww van mannetje lief.

Ik was net geslaagd voor mijn studie en ik was zwanger 7 maanden dus .
    ik mocht een nieuwe mama fiets uitzoeken ik wist niet hoe gelukkig ik die dag was,en NOG steeds ben. :)

ik kan echt niet meer zonder wat een ruimte op die fiets en hij fietst lekker met wind en weer.
    Met of zonder grote boodschappen tas,en de kleine voorop. :)

ps: Alleen ik krijg soms wel van die lamme armen omdat de stuur wat breed is en ik ben zelf wat lang in de armen maar verder is 't een heerlijke fiets. :( (je zou zeggen dat ej het eerder kreeg met korte armen maar jah))) ik heb het ook metauto rijden dat het wat gaat tintelen.) :(

gr loesmari

15. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Toevallig gisteren een moederfiets besteld. De kleine gaat nu mee in het stoeltje op de fiets en ik kon niet meer afstappen. Drama :( . Ik bleef net zo lang fietsen tot ik me aan een hek kon vastpakken. Heel gevaarlijk natuurlijk!

16. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Ik heb laatst een nieuwe fiets gekregen en toen uiteraard met het oog op de toekomst ook even naar een mama fiets gekeken...maar eh: nee, das niet helemaal mijn ding. Heb nu een hartstikke mooie dames fiets uitgezocht en daar kan ook prima een zitje enzo op. Dan maar wat minder been ruimte ;)

17. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Ik heb bewust niet voor een mamafiets gekozen, maar een nieuwe omafiets gekocht.
    hier worden fietsen aan de lopende band gestolen, dus ik vind het zonde van mijn geld.
    Op de omafiets heb ik ruimte zat en ik vind het heerlijk fietsen.

18. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Hier een nieuwe mamafiets gekocht, en mijn 'oude' omafiets ingeruild (deze had geen versnellingen of wat dan ook)..
    Hij fietst heerlijk, nu nog met kind ;) ..
    Heb de Gazelle Bloom 2008, en dan express degene met de kleinere wielen (26 inch?). Dit zodat ik met mijn voeten direct op de grond sta als ik moet stoppen etc. Dus veiliger voor mij en mijn kindje..En ik ben zelf niet heel groot (1.68) dus dit is voor mij makkelijker.

Vraagje: moet je kindje zelf kunnen gaan zitten, of als ik m in 'zitstand' zet en hij blijft goed zitten, mag ie dan mee op de fiets?
    Hij is nu 7 maanden, ik wil sowieso nog ff wachten, maar als hij zit, zit hij 9 van de 10 keer erg stevig..

19. guusje2001

22 apr 2008
    56
    0
    0
    Valkenswaard
    ik heb er ook een met het fietsplan op het werk gekocht.

Maar het duurt nog wel even voordat de kleine mee kan

20. Lara1978

Lara1978 Bekend lid

14 nov 2007
    614
    0
    0
    Allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
    Gisteren ben ik uit nieuwschierigheid naar een fietsenwinkel geweest en heb een stukje gefietst op een moederfiets (Sparta Amazone Trendy) en eerlijk gezegd ben ik wel om. IK WIL OOK ZO EEN FIETS! Haha!
    Wat fietst dat heerlijk zeg! Maar wat zijn die dingen duur :confused: Nog maar eventjes doorsparen dus maar die fiets die komt er!

Deel Deze Pagina