Hey, Heb altijd geroepen dat als ik theezakjes krijg.... ik de boel ga laten bijwerken.... (voor mezelf dus) Ben nu zwanger van een tweede en ben benieuwd wat er straks na de periode van borstvoeding overblijft.... Zat na de eerste zwangerschap op B of net C..... en wel iets slapper als ervoor maar gelukkig geen hangers.... Al heb ik een kleine hoop dat mijn borsten hopelijk wat groter/voller blijven... [-o< , want dat schijnt ook wel eens te gebeuren... Wie heeft ervaring met borstvergroting...? Wat voor "vulling" heb je? Is er nog steeds een "lekrisico"? Bevallen ze, ben je tevreden met het resultaat of heb je "spijt"? Heb je erg last gehad na de operatie...? herstel...? tips? etc. etc.. Ik lees dus graag ervaringen..... zodat ik kan beslissen of ik het straks (indien nodig) wel/ niet laat doen? en wat erbij komt kijken...
Dit is een goede vraag, dit heb ik ook altijd geroepen. Ik ben eigenlijk nog wel benieuwd naar de kosten en waar je het hebt laten doen?
Marijke Gelukkig dat ik niet de enige ben..... (aangezien nog niemand heeft gereplied)... idd waar en kosten zijn ook een goede vraag! Graag reacties mensen....
mijn zus heeft een borstvergroting laten doen 1,5 jaar geleden ofzo.. zij is naar een kliniek gegaan omdat je daar eerder aan de beurt bent. maar is wel duurder... zij heeft gel siliconen dus die kunnen niet lekken.. de dag van de operatie moest ze vroeg in de kliniek zijn.. infuus enzo laten plaatsen.. na de operatie.. had ze een sport bh aan.. met gazen eronder.. mar die moesten om de zoveel tijd vervangen worden.. dus ik ging even helpen.. t zag er heel erg strak en gespannen uit.. maar ja.. moet natuurlijk ook opgerekt worden..ze mocht toen voor een tijdje niet op haar buik slapen.. ( duh) en zoveel mogelijk op haar rug.. en t liefst een beetje omhoog.. ze mocht ook niet activiteiten doen waarbij ze haar armen omhoog moest doen..dus ook geen haren kammen enzo.. en ze mocht ook niet bukken.. het ligt er denk ik ook per persoon aan wanneer en hoe wat waar je dingen wel weer kunt en mag doen.. ze is nu van een AA naar een C cub gegaan..en is nog erg tevreden.. ze heeft alleen heeeeeeeel af en toe ee klein beetje last van een borst... hopelijk heb ik je een beetje kunnen helpen...! als er nog vragen zijn dan hoor ik t wel..
Ik heb sinds een paar jaar gelsilliconen , van een a cup naar een c cup .. eigenlijk zelfde verhaal als hier boven maar ik ben in een ziekenhuis geopereerd , wachtlijst was lang maar ik was zo aan de beurt vanwege een uitvaller verder een paar weekjes last gehad , ze voelen als echt aan dus geen tennisballen in een velletje .. kan nog steeds niet op mn buik slapen ( voelt gewoon niet lekker ) kosten waren toendertijd ongeveer 7000 gulden , maar weet niet meer precies wat het was .. als je nog meer vragen hebt , ga je gang .. groetjes nicole ..
Ik lees mee... alhoewel het misschien niet echt te vergelijken is met België. De eerste jaren zijn mijn borsten nog voor onze (toekomstige) kind(jes). Maar als ik ze daarna niet leuk meer vind, laat ik er misschien ook wel aan werken... wil me nog wel mooi vrouw voelen na de borstvoedingsperiode(s).
ik heb ook een vergroting, wel op medische basis maar de operatie is hetzelfde. mij kun je ook pb-en als je wilt.
hmmm misschien toch nog een beetje een onderwerp wat taboe is..... Denk dat trouwens veel vrouwen hier nieuwsgierig naar zijn..... en misschien wel zouden willen, maar van de ene kant niet durven... Gaby Bedankt voor je uitleg... Nicole o tja dat idee had ik weleens dat het idd dan tennisballen zijn.... buikslapen doe ik toch al nooit.... dus dat hoef ik niet af te leren.... mss79 heb je een pb gestuurd... Marieke ik pb je morgen...
Zal ik mijn eerlijke mening ook even geven. Ik vind het onzin zo een borstvergroting. Want ik geloof ook niet dat er maar 1 man is die denkt he dat is meer vrouw na een borst vergroting, misschien als ze het niet weten dat er mannen zijn die dat aantrekklelijker vinden. Maar als ze het weten dan niet meer. En bij een borst vergroting moet ik altijd een beetje aan de maggi reclame denken. Een beetje van mezelf en een beetje van ...................... de dokter
ik denk dat zo'n vergroting ook voornamelijk voor jezelf is ik snap je mening wel, maar voor sommige vrouwen is het gewoon een uitkomst, net als een borstverkleining. een lichaam in proportie is toch fijn vind ik. megagrote borsten of groter dan bij het lichaam passen vind ik zelf ook niet zo, maar dat is ieder voor zich.
Is het misschien niet zo dat Ramona zich wat vrouwlijker wil voelen? Als mijn boobs naar theezakjes zouden veranderen, had ik hetzelfde gedacht. ieder zijn mening natuurlijk!
Een collega van mij heeft juist een borstverkleining gehad en kon daardoor geen borstvoeding meer geven. Dat vond ze erg jammer. Ik heb zelf ook dat tegenovergestelde probleem, juist grote borsten in verhouding met mijn omvangsmaat. Weet wat je wenst. Ik weet niet of ik hier juist wel of niet moet schrijven, of het steunt of kwetst, dat laatste is in ieder geval niet de bedoeling. Maar grote borsten zijn helemaal niet handig, want geen kleding die past. B.H.'s zijn moeilijk te vinden, badkleding hopeloos, shirtjes en truien vallen niet goed. Als ze boven passen zijn ze onder zo ruim dat het dik maakt. En ik moet altijd en b.h. aan, dus kleding met open rug of wijde hals gaat niet. En mijn mannetje is jalours aangelegd, die wil juist dat ik ze verhul, wat ondoenlijk is. Verder is hardlopen of springen niet fijn en tennissen op het strand te genant. En wat de heren betreft is het niet fijn als die op het werk naar beneden kijken of dat je niet voorover kunt leunen. Grote zijn ook uit de mode, kijk maar naar de modellen op de cat-walk of de pasvorm van hippe kleding. Je kunt push-up bh's kopen, maar niet het tegenovergestelde als je ze even niet wilt. Alles heeft voor- en nadelen. Maar ga je er iets aan laten doen: tot c is ok, groter niet aan te bevelen.
Als ik het zou doen, zou het louter voor mezelf zijn hoor, niet voor mijn man. Ik heb altijd al een volle c gehad, als zou blijken dat ik na de borstvoedingsperiodes maar theezakjes a meer zou hebben... nou, dan laat ik ze hoogstwaarschijnlijk 'herstellen'
Ik kan het me echt voorstellen dat mensen die ontevreden zijn met hun hele kleine borsten, dat ze voor een vergrotende operatie gaan. bij mij was het juist andersom, ik ben maar 1.30 en had een DD cup, daar is nu een mooie C cup van gemaakt. Er zijn veel mensen die echt niet zomaar even hun borsten laten vergroten/verkleinen omdat hun man dat mooier vindt ofzo hoor. Die doen het voor zichzelf, voelen zich niet fijn in hun lichaam.
en welke cup heb JIJ als ik vragen mag.....? Want voor mensen die van nature "goed gevuld" zijn is het natuurlijk makkelijk roepen dat het onzin is...... of draag je Beha's met vulling.. of push-up bh's zodat het meer lijkt..? Want dat is dan eigenlijk net zo'n onzin..... toch? want dan zit de "vulling" aan de buitenkant ipv aan de binnenkant.. dan is het dus.... "een beetje van mezelf en een beetje van Hunkemoller" Ik vraag ervaringen van mensen.... geen meningen... Ik geloof dat een vrouw WEL vrouwelijker kan zijn... door borstvergroting/herstelwerkzaamheden..... niet zozeer door de operatie zelf... maar wel doordat ze zich zekerder kan gaan voelen... en daardoor meer uitstraling krijgt.... zich vrouwelijker durft te kleden... Leuke truitjes ipv coltruien... (bij wijze van spreken).. Ik heb t trouwens over het voller maken van je borsten omdat deze slapper zijn geworden/ minder vol na zwangerschappen... (als ik theezakjes zou overhouden dus...) Tuurlijk wil ik geen Pamela of lolo Ferari worden.... maar gewoon mooi in proporties.... en niet dat het helemaal niet bij je bouw past.... Ik doe (als ik het doe) ook alleen voor mezelf.... tuurlijk heb ik overlegd met mijn vriend... maar voor hem maakt het niets uit, maar hij geeft me wel de vrijheid om het WEL of NIET te doen... hij houdt van me zoals ik ben....,,
Ik zou het ook wel willen... Ik heb al sinds dat ik 16 ben, cup E. Heb al 'hangborsten' sinds ik 20 ben. Schaam me er gewoon voor.... Ik zou straks het een klein beetje willen laten opvullen, net genoeg om ze wat te liften zeg maar.... Gewoon liften vind ik niet mooi, want dan heb je echt zo'n anker aan littekens op je borst zitten. Maar eerst nog een kindje krijgen, als dat voor ons is weggelegd, daarna zien we wel verder. Maar dit wil ik al heel lang eigenlijk, dus denk dat ik er serieus voor ga sparen.
Mijn moeder heeft het trouwens in een Belgische kliniek laten doen. Linea Aesthetica heette die. Mooi resultaat al zeg ik het zelf. Zal nog wel even vragen wat voor protheses zij heeft. Dit is trouwens haar 2e paar. (klinkt raar) ivm inkapseling heeft ze de operatie opnieuw ondergaan.