hebben jullie een rijbewijs?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 2 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hebben jullie een rijbewijs??

1. ja allebei een rijbewijs

2. mijn partner wel ik niet

3. ik wel mijn partner niet

4. allebei geen rijbewijs

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ik verbaasde mij in een ander topic over hoeveel leden hier of partners geen rijbewijs hebben...en soms beiden niet. Ik kan mij daar zo weinig bij voorstellen..hoe kom je dan overal? Openbaar vervoer lijkt mij zo'n gedoe voor alles.

Maar goed de vraag is hebben jullie en jullie partners een rijbewijs. Ik doe er even een poll bij. Als je kwijt wil waarom wel of niet mag dat natuurlijk;)

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ow help verkeerde hoekje..vraag wel of tie verplaatst mag worden

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Partner wel, ikzelf niet. Toen ik begon zwanger van de tweede en met mijn misselijkheid die overging in bekkeninstabiliteit heb ik het niet af kunnen maken (TTT stond al gepland en had nog een paar lessen nodig). Nu wel weer aan gedacht het af te gaan maken, maar man zit nu in de WW dus spaargeld bewaar ik liever nog even.

4. Boortje1983

Boortje1983 Actief lid

5 jul 2014
    114
    0
    0
    NULL
    NULL
    En nu bezig met mijn A (motor)

5. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Partner en ik hebben beide een rijbewijs en een auto.
    Partner op 18e gelijk gehaald, ik op 21e. Eerder zag ik het nut er niet van in, totdat ik een baan kon krijgen waar ik een rijbewijs voor nodig had, omdat er met openbaar vervoer niet te komen is op die werktijden.
    Nooit spijt van gehad en zou ook echt niet meer zonder kunnen!
    Kortere afstanden doen we wel liefst alles lopend en fietsend met dit weer :)

Ps. Je poll zie ik niet...

6. Ilsev85

Ilsev85 Bekend lid

19 apr 2013
    609
    17
    18
    Vrouw
    Psychologie
    AadR
    Nu zie ik de poll wel :)

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Allebei ja. Ik zou niet weten wat we zonder zouden moeten doen.

8. Boommm

Boommm Niet meer actief

Allebei een rijbewijs en eigen auto. Zou ook niet zonder kunnen eigenlijk.

9. Sjalou

Sjalou Niet meer actief

Ik wel een rijbewijs, partner niet.
    We hebben geen auto, dat kunnen we niet betalen.
    Dus we moeten zonder, maaaarrrr we leven allebei nog :D

10. beccie

beccie Niet meer actief

Wij hebben beide een rijbewijs. ik heb het pas gehaald toen in 25 was. want ik had er eerder geen geld voor.
    ik kan er nu echt niet meer zonder nu er kinderen zijn.

wij wonen ook in een dorp waar niet veel is dus voor boodschappen moet ik altijd verder weg.

11. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Beiden rijbewijs A en B
    En ik heb mijn BE rijbewijs ook.
    2 auto's voor de deur en 2 motoren.
    Alhoewel er van motor rijden momenteel weinig komt dus we zitten eraan te denken om ze te verkopen voor 1 motor.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn man wel maar denk dat ik maar 1xpm met hem in de auto zit. Was wel bezig voor mijn rijbewijs maar kom heel moeilijk aan een oppas komen en ondertussen onverwacht zwanger dus tijdelijk gestopt. Vroeger had ik er het geld niet voor.
    En tja, ik doe alles lopend. Soms met de bus. Met boodschappen wel vervelend en dingen als zwemles (30 min heen en 30 min terug lopen met het grut) kosten veel tijd en energie. Hoop dat wanneer ik een beetje hersteld ben van de ks weer snel kan beginnen.

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Wij hebben beiden een rijbewijs. Ik zou me erg aan huis gebonden en afhankelijk van anderen voelen zonder. Wij hebben wel maar 1 auto die mijn man meestal gebruikt om naar zijn werk te gaan. Als ik de auto nodig heb, dan gaat mijn man met het OV naar zijn werk. Nu wonen wij vlakbij het centrum van de stad en mijn ouders won en op fietsafstand dus ik vind een 2e auto niet nodig.

14. Logan

Logan Niet meer actief

Wij allebei. Het lijkt me zo onhandig om geen auto te kunnen rijden. Ook als mijn man geen rijbewijs zou hebben, als er met mij iets zou zijn dan kom je dus nergens. (Of andersom)

15. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

IK heb geen rijbewijs wel twee keer begonnen niet afgemaakt. Geld is het probleem hier.

Maar heb wel een snorbromfiets en daarvoor heb ik wel een rijbewijs alleen nooit mijn rijbewijs daar voor hoeven behalen omdat ik voor 1980 geboren ben en een cetieficaat ( weet niet hoe je dat schrijft) kon halen in de jaren 90. en daarna voor een bepaalde datum je dat kon overzetten in een rijbewijs.

Maar zou het toch nog wel eens wens vinden. De kosten houden mij tegen.

16. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Partner wel, ik niet.

Wel lessen gehad, maar door omstandigheden uit moeten stellen. Toen het weer kon was er geen geld meer.
    Ik doen nu dingen lopend, of samen met mijn man. Ben op zoek naar een moederfiets. Ik zou trouwens toch niet snel in een auto stappen, ben veel te paniekerig op de weg. Dat kan ik mijzelf en de andere weggebruikers niet aandoen. Als je niet rustig kan rijden, moet je van de weg afblijven vind ik.
    De fiets vind ik veel fijner en aangezien ik toch geen lange afstanden doe is het prima voor ons.

17. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Sinds dit jaar heb ik mijn rijbewijs. Eerder niet ivm rij angst. Maar ik zou echt niet zonder meer kunnen.
    Nu een tweede autotje erbij.

Het was zo dat als ik bijv naar het ziekenhuis moest ik gelijk het hele span moest mee nemen. En vooral als er iets gebeurd niet man in werken ik moest altijd de buren vragen om te rijden. Totaal niet handig. Nu pak ik de auto en ik kan weg.

Ik heb zoveel vrijheid gekregen Door dat roze pasje ik zou ook nooit meer anders willen.

18. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Partner wel en ik ben er mee bezig

19. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik wel sinds maart dit jaar. Partner niet, als hij hem wel had zou hij toch bijna niet rijden haha, ik rij liever zelf.
    nu ik hem heb kan ik niet meer zonder, tot 4 jaar terug heb ik hem niet gemist. We hebben hier alles dichtbij, wonen dicht bij het werk en het ov is hier voor de deur en goed geregeld. En ik heb een schoonvader die ons altijd overal heen wil brengen mocht het nodig zijn.
    4jaar terug ben ik overgeplaatst naar een ander filiaal (in overleg) en moest ik verder weg. 11 km, dus met de fiets vond ik het niet te doen (begin ook om 6of7uur) dus ging ik met de fiets, trein en dan nog een stukje lopen. Dat ging mij erg tegenstaan. Gelukkig kon ik regelmatig met collega's meerijden maar afgelopen jaar was ik het zat. Begonnen met rijles en in maart dus mijn rijbewijs gehaald.
    Ik heb trouwens 6jaar geleden ook rijles gehad en 3x afgereden, maar de combi van verhuizen, 40uur werken en zwanger zijn en dan ook nog eens een slechte rij-instructeur was geen succes. Heb heel lang gedacht dat ik gewoon niet geschikt was voor autorijden. Deze keer wel een fijne rij-instructeur en in1x afgereden.

Man wil hem ook nog wel halen maar heeft geen haast. Hij vind fietsen geen probleem, werkt op 8minuten fietsafstand, voetbald een kwartier verderop en met een wedstrijd kan hij meerijden met de buurman en anders is er altijd wel iemand die hem even ophaald.
    En tsja als er wat met mij gebeurd dan is er altijd wel iemand in de buurt die ons naar het ziekenhuis kan brengen daar maak ik mij echt niet druk om. Als man aan het voetballen is en er gebeurd iets met mij zal ik ook een oplossing moeten zoeken.

20. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Mijn partner wel ik niet.
    Wel geprobeerd maar vanwege een ongeluk in het verleden is mijn angst simpel weg te groot.

Laat mij maar met de bus of beter nog, fietsen !

Deel Deze Pagina