Wij hebben allebei ons rijbewijs. Partner heeft een auto van de zaak ik heb geen auto. Heb m gewoon niet nodig, we wonen nu in een stad met alles in de buurt en mn werk is ook in de buurt dus ik doe alles met de fiets of lopend. In het weekend pak ik de auto wel regelmatig.
Ik heb m'n rijbewijs al 15 jaar. Mijn man heeft sinds 2 jaar zijn rijbewijs: had ooit wel gelest, maar gestopt omdat z'n geld op was. Hij had ook geen zwemdiploma, (als kind bang voor water, als volwassene al wel zwemles gehad, maar gestopt vanwege z'n scheiding). Dus hij mocht van mij eerst z'n zwemdiploma gaan halen: wel de goeie volgorde en dat was hier meer nodig dan z'n rijbewijs. Vervolgens is ie wel bijna 2 jaar bezig geweest om z'n rijbewijs te halen, dus vandaar pas zo laat.
Ik heb al dik 10 jaar mijn rijbewijs en mijn partner al 12 jaar. We hebben ook beide een eigen auto, zou niet zonder kunnen. We hebben ons rijbewijs gelijk gehaald toen we 18 waren.
Allebei een rijbewijs, allebei een auto. Ik zou niet weten wat ik zonder zou moeten. Ik kan met het ov niet op mijn werk komen, naar familie zou met het ov 1,5 uur extra enkele reis kosten. Ik voel me zonder auto ontzettend opgesloten en afhankelijk van anderen. In de randstad is dat wel een stuk minder denk ik, dan heb je tenminste nog opties met het ov.
Allebei een rijbewijs, maar we hebben 1 auto Omdat m'n werk om de hoek zit en zodra we de tuin uit lopen we in het centrum bij ons staan. Als ik de auto nodig heb dan gaat manlief met de scooter naar t werk die werkt 8km van ons huis af. Opa's&Oma's wonen paar straten verderop.
Ik ben er nu mee bezig. Zal t straks wel heel fijn en makkelijk vinden maar het is nou niet echt bepaald een eerste levensbehoefte natuurlijk
Wij hebben beide geen rijbewijs maar mijn vriend heeft de 22e zijn eerste rijles Hij is 29 en ik ben 26.
Allebei een rijbewijs. mijn vriend sinds zijn 17e (Engelsman ) en ik sinds mijn 18e. Altijd allebei een auto gehad, maar nu we in Frankrijk wonen hebben we er maar één. We wonen weliswaar in the middle of nowhere en hebben dus absoluut een auto nodig, maar ik werk vanuit huis en vriendlief is TBV, dus één is meer dan voldoende.
Mijn man heeft al 14 jaar zijn rijbewijs, 2 maanden na zijn 18e verjaardag is hij geslaagd, Ik ben nu 25 en heb vorig jaar toen ik net 24 was mijn rijbewijs "pas" gehaald Ik heb alles om de hoek, de plus 2 minuten lopen, de snackbar zit naast de plus, brievenbus 2 minuten lopen alleen dan de andere kant op pizzeria en Chinees restaurant zitten ernaast dus ook op 2 minuten lopen, de school zit op 15 minuten lopen maar na de kerstvakantie gaan ze over naar een nieuwe locatie waarbij het op 3 minuten lopen zit.het centrum is ook ongeveer een kwartiertje lopen, Ik vond het nooit nodig om een rijbewijs te hebben, 1 kind voor op de fiets en 1 kind achterop Maar met een derde op komst vorig jaar had ik toch zoiets van : misschien toch wel makkelijk... En heb dus mijn rijbewijs toch gehaald, We hebben wel maar 1 auto, mijn man werkt vooral avond en nachtdiensten en heb de auto dus overdag veel tot mijn beschikking
Ja, allebei, maar ik pas drie jaar. Daarvoor had ik het niet nodig. Woonde midden in de stad en ging met het ov. Maar nu we in een buitenwijk wonen en een kindje hebben, zou ik ook echt niet meer zonder kunnen. We hebben nu ook twee auto's.
Ik ben 35 en nee heb ik niet. Ben alleenstaande moeder en doe alles op de fiets. Zou het best willen (twee keer afgereden toen ik 20 was) maar zou nu toch geen auto kunnen betalen.
Ik niet, zou geen auto kunnen betalen ook. Ik ben ook wel erg koppig, 2 exen van mij hadden mij toen aangeboden om m'n rijbewijs te betalen voor me, maar ik zei altijd : Nee ik wil dat pas doen als ik het zelf kan betalen. Achteraf denk ik weleens : Hmmm, had ik dat nou toch maar gedaan
Hier beide niet. Doen alles lopend of met OV. Binnenkort kan de fiets daar ook bij. Wil het wel, maar daar is het geld nu nog niet voor. M'n vriend vind het zelf niet echt nodig en vind het goed genoeg als alleen ik hem zou halen.
Zowel mijn man als ik hebben een rijbewijs, maar ik niet geheel vrijwillig. Ik heb echt een bloedhekel aan auto rijden en woonde eerst vlak bij Den Haag, dus opzich goed te doen met OV en fiets. Totdat ik een mail in mijn inbox kreeg, dat ik de gelukkige winnaar was van een complete rijopleiding. Ik heb ze verbijsterd gebeld en gevraagd waarom ik die mail had gekregen, ze zeiden dat ik meegedaan had aan een actie waarbij je je een rijopleiding kon winnen. En toen ging er een lampje branden (het was een actie van een cola merk en mijn man is een cola verslaafde ) dus ik heb boos mijn man gebeld en hij had inderdaad onder mijn naam meegedaan, hij dacht dat het wel handig was, omdat ik ook nooit alcohol drink of iets en omdat we kinderen hebben, voor als er iets is. Tja, daar had hij wel een punt. Ik ben toen in Januari begonnen met lessen en heb op 1 april mijn rijbewijs gehaald. Achteraf is het inderdaad wel handig, vooral nu we naar het noorden zijn verhuisd, waar OV heel onhandig is en veel dingen met de fiets echt niet te doen zijn. Maar nog steeds probeer ik er alles aan te doen, om niet auto te hoeven rijden hoor. Haha!