Het word niet voor iedereen betaald En er is ook nog zoiets als faalangst. Eerlijk gezegd snap ik niet waarom een rijbewijs zo nodig is. Er zijn andere alternatieven. Leren zwemmen vind ik zelf ook iets anders. Als je niet kan zwemmen dan verdrink je. En dat is onveilig. Bij een rijbewijs ligt dat wel anders.
Mijn man en ik hebben beide een rijbewijs. Zelf vind ik het onwijs handig. Je kunt zonder, absoluut. Maar het gemak is groot vind ik Mijn man kreeg hem van zijn ouders. Ik zou hem eigenlijk ook krijgen, 5 lessen ofzo heeft m'n paps betaald, alleen omdat mijn ouders in scheiding lagen kon hij het niet meer opbrengen. Toen heb ik hen compleet zelf betaald. Een rijbewijs is handig, en als wij het geld hebben krijgen onze kinderen hen ook. Is dit geld er niet, dan moeten ze er zelf voor werken. Ook geen probleem.
Wij hebben beide ons rijbewijs. Ik rij alleen zelf al een jaar of 6-7 niet meer door mijn beperkingen door ziekte. En we hebben sinds ruim een jaar geen auto meer dus er wordt hier weinig gereden. Ik ga ook weinig met ov omdat dat lichamelijk ook vaak te zwaar is, dus ik ga of met mijn scootmobiel op pad of met de taxi. Manlief vooral met de fiets en ov. @straycat, maar als gewoon auto rijden niet lukt omdat je dat te eng vind dan is een 45 km auto toch ook geen optie, want die rijd net zo goed tussen het andere verkeer, dus snap goed welk verschil jij daar in hebt?
Blaine het is meer omdat er iemand op je vingers kijkt. En ik heb 2 keer over een boze instructeur gehad. Daar word ik zenuwachtig van Ik rijd nu scooter en dan heb ik het niet! Dat gaat gewoon perfect.
Aha op die manier ik dacht dat je zenuwachtig werd van het verkeer . Maar dat was dan geen goede instructeur zeg, die van mij was echt zo'n vent die werd nergens flauw van dat werkt stukken beter.
Ja heel vervelend. Het verkeer valt wel mee hoor. Ja de snelweg is niet mijn hobby. Maar daar bijt ik wel door heen. Ik heb pech gehad met instructeurs volgens mij. Mocht ik me er ooit weer aan gaan wagen dan neem ik zo'n faalangst training.
Allebei sinds ons 18e. Zou ook echt niet meer zonder kunnen, dan ben je zo afhankelijk van anderen of van het ov.
Wij hebben beide ons rijbewijs. Man heeft alles in 1x gehaald. Is vrachtwagenchauffeur. Ik ben begonnen op mijn 18e maar aantal x gezakt. Toen een aantal jaar niks aangedaan. Uiteindelijk weer wat lessen genomen (andere rijschool) en toen geslaagd. 6x afgereden. Nu verwend, we hebben beide een auto. Rij sinds kort een behoorlijk grote auto (ford focus station) Dus pak hem alleen als ik hem echt nodig heb.
ik heb wel een rijbewijs gehaald ooit lang geleden, maar door omstandigheden durf ik nu niet meer te rijden. Ik heb een bakfiets en we wonen in een grote stad, ik kom overal wel. Op mijn werk ben ik sneller met het OV dan met de auto en nog goedkoper ook. Mijn ervaring is dat ik vaak hele leuke contacten opdoe als ik bij een cursus ofzo rond ga vragen of ik een lift kan krijgen van deelnemers uit de buurt.
yep allebei. Op 18e gehaald. Ook allebei een auto. Grafhekel aan het ov. Zou niet zonder mn auto en vrijheid kunnen.
Ja gelukkig allebei! Ben nu inmiddels 3 weken autoloos en word echt knettergek van al dat gefiets! Val bijna om als ik thuis ben. (redelijk grote stad en moet op meerdere plekken zijn per dag door mijn werk)
Mijn man en ik hebben allebei een rijbewijs.. Zelf rij ik niet zo vaak omdat we maar 1 auto hebben en mijn man vaak met de auto naar zijn werk gaat. Als ik de auto nodig heb dan gaat hij op de fiets. Zou ondanks dat ik niet veel rij mijn rijbewijs kunnen missen..vind het ideaal
Ik vind het hebben van een rijbewijs en een auto ook echt een stuk 'vrijheid' geven. Ook al ben ik niet altijd dol op autorijden, zou ik toch echt niet zonder willen. Gewoon het idee dat die auto er staat en ik weg kan wanneer ik maar wil en dan niet afhankelijk ben van een ander.
Mijn partner heeft bijna alle rijbewijzen...auto,motor,vrachtauto,vrachtauto met aanhanger.. Ik heb al heel wat jaren mijn auto en motor rijbewijs.. Mocht het ooit minder duur worden dan zou ik ooit wel vrachtwagen willen halen..
Ben heel erg blij dat ik mijn rijbewijs heb gehaald. Ik had geluk dat mijn ouders daaraan een groot deel meebetaalden. Vooral mijn moeder vond het belangrijk dat ik hem haalde. Mijn vader heeft vroeger een keer een paar maanden in het ziekenhuis gelegen en ze was heel blij dat ze met de auto op en neer kon. Openbaar vervoer was lastiger en ben je meer tijd aan kwijt. Op vakanties is het handig (om en om, kan de ander ook even slapen) en toen ik een tijd terug mijn man naar de doktersdienst kon brengen vond ik het maar weer verdomd makkelijk. Ik kan niet meer zonder.