Hebben jullie een uitvaartverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sproettie, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit spaargeld is gewoon al gespaard met dit doel, dat ligt vast, we hebben ook 'normaal' spaargeld. En dat gespaarde begraafgeld is dus enkel voor de kinderen. Mijn man is dus verzekerd en mijn verzekering heeft mijn vader al voor mij afbetaald.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik zou dan ook niet weten waar mijn kinderen voor op zouden moeten draaien.

3. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Als er geen geld zou zijn voor de begrafenis moet toch iemand betalen dus daar zouden je kinderen dan voor opdraaien.
    Ik hoop dat jullie dat geld nooit nodig hebben uhm...je weet tenslotte nooit hoe het leven vergaat.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Maar stel dat je bv. 50 jaar lang 46 euro betaalt dan ben je toch veel meer kwijt dan 4000 euro?

5. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Hier allemaal voor 10.000 verzekerd

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Om eerlijk te zijn zijn zulke dingen in onze families gelukkig geen issue, onze begravenissen zullen zonder bloemen, koffie, dienst of muziek zijn en we willen binnen aantal jaar emigreren dus dat telt natuurlijk ook mee. Een verzekering afsluiten voor deze jaren enkel voor onze kinderen terwijl we geld hebben liggen is niet zo slim.

7. Islah

Islah Niet meer actief

En zonder dagenlange opbaring...

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik wil niet begraven worden.. En mijn schoonvader is laatst gecremeerd op de manier zoals het bij hem ging wil ik het ook en zij hoefde naast de gewone verzekering nog maar 600 bij betalen zelf.. En dat was gewoon een hele mooie dienst met daarna ook koffie en broodjes.. Dus waarom zou ik me voor 1000den euro s extra verzekeren ala ik dat allemaal toch niet wil.. Alleen onze kinderen zijn wel voor 3000 extra verzekerd omdat dat nu nog niet veel kost..
    Had de Dela gebeld en die zeiden ookvdat de basis gewoon voor een groot deel verzekerd is..

9. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Wij hebben geen uitvaartverzekering. Wel genoeg spaargeld. Ik heb zelfs een keer gelezen dat als je genoeg spaargeld hebt, het niet nodig is om een uitvaartverzekering te hebben (in een advies geldmagazine of zo).

10. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ah oke dus heel de familie betaalt dan?
    Hier trouwens ook geen poespas maar dat kost natuurlijk ook gewoon nog geld;)

11. Sproettie

Sproettie Bekend lid

5 jul 2010
    734
    275
    63
    Vrouw
    Fotograaf
    Noord-Brabant
    Zo wat een meningsverschillen! en wat een verschillen in prijs zeg.. pff

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nee maar we hebben dat geld gewoon, maar mocht er iemand krap zitten ofzo met wat voor iets dan ook dan word daar niet moeilijk over gedaan, laat staan bij een overlijden.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja als je weet dat ze het dan wel hebben;)
    Moet zeggen dat ik dat zelf nooit zou doen....anderen hoeven niet voor mij te betalen omdat ik geen uitvaartverzekering heb;)
    Maar snap dat het bij jou gewoon anders is in de familie;) ik heb zelf bv geen familie en alleen de kids......dus dat kan ik niet maken;)

14. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Situatie ligt aardig anders hier, en nee we laten anderen niet voor ons opdraaien maar leg mijn geld liever niet bij die lijkenpikkers neer wanneer het niet nodig is. En zonder uit de hoogte te doen weet ik dat het geld er gewoon voor ligt en daaraan gaan we niet komen.

15. beschuitje

beschuitje Fanatiek lid

9 jun 2010
    4.556
    0
    36
    Vrouw
    Hier ook netjes verzekerd voor 10.000 euro. Heb me laatst laten vertellen dat je inmiddels voor 10.000 euro goed verzekerd ben, dus ik heb 'm weer verhoogd. Ik zou nooit mijn spaargeld hiervoor willen gebruiken. Je weet nooit hoe je later zit met spaargeld enzo. Ik wil mijn familie niet opzadelen met evt. schulden doordat wij geen verzekering hebben.
    Lijkt mij niet meer dan normaal een verzekering hiervoor te hebben ....hoort er net zo bij als je ziektekostenverzekering wat mij betreft.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Is echt iets hollands hoor

17. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    hier ook geen uitvaard verzekering en denk er ook niet over om te doen, je moet vroeg dood gaan wil dit goed uit komen dus nee we hebben zelf een potje

stel je bent 25 jaar een verzekering van 20 euro p.m (240 per jaar) je word 75 jaar dan heb je al 12000 voor je begravenis betaald met 8000 ben je klaar of in ieder geval een heel eind!!!! wel zitten we bij een uitvaard vereniging hier in het dorp en denken erover om over een niet te lange tijd een dubbelgraf kopen .

ik weet niet precies wat dela precies allemaal in zijn pakket heeft anders komen er nog kosten over heen.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Fokje ik betaal maar 8 euro per maand.. 20 is wel veel. Maar snap jouw redenatie ook wel.

19. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben beiden een uitvaartverzekering en de kinderen zijn kosteloos meeverzekerd. Ik betaal iets van 6 euro in de maand voor mezelf en de kinderen en ik ben voor 9.500 verzekerd, de kinderen voor 3.500 (geldbedrag wordt uitgekeerd). Mijn man weet ik niet precies maar na de rompslomp die we hadden van zijn vader zijn overlijden en te laag verzekerd te zijn heeft hij zich ook verzekerd tegen het max bedrag. Daarbij hebben we beiden nog een levensverzekering dus een goede uitvaart is verzekerd.
    Voor mijn oudste dochter heb ik nog een verzekering dat ze een basis uitvaart krijgt mocht ze te komen te overlijden, dit is afgekocht als ze 19 is straks, daar betaal ik ook 6 euro per maand aan. Voor mijn jongste heb ik dit nog niet geregeld.

20. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    het is jaarlijks he..maar stel ik kom te overlijden dan mag de rest van et gezin ook mee naar de begravenis. En de verening regelt alles van de begravenis.Wij hebben een verzekering bij een islamitische vereniging..

Hoeveel betaal jij?? Wil jij ook begraven worden in je eigen land??

Deel Deze Pagina