ja wij hebben een uitvaartverzekering, we betalen iets van 20,- per maand met z'n 2tjes en zijn dan voor ruim 10.000 verzekerd.
Over het spaargeld hebben ze fijn erfbelasting moeten betalen en daarna vermogensbelasting (als ze daarvan een huis konden kopen)... Dat geld wat ze in haar verzekering heeft gestopt had ze zich ook kunnen besparen.
Ik verbaas me er vooral over dat zoveel mensen dus niet een bedrag van ongeveer 2000 euro op de bank hebben staan.
zo'n overlijdens risico verzekering zit bij ons in de hypotheek "ingebakken". als één van ons overlijdt, valt de hypotheek bijna helemaal weg en kan de ander dus in het huis blijven wonen.
of je je geld nu aan de verzekering betaalt, of op je spaarrekening zet, maakt natuurlijk niks uit. komt op hetzelfde neer. wie weet heb ik wel zoveel spaargeld dat er ook nog wat overblijft voor mijn kinderen??! bovendien zullen tijden gaan veranderen. er wordt nu al gesproken over mensen die naar een verzorgings/verpleeghuis gaan, dat ze eerst hun eigen vermogen op moeten maken (lees: opbrengst eigen huis+spaargeld). ben bang dat tegen de tijd dat wij bejaard zijn, er sowieso weinig voor de kinderen over zal blijven.
Wij hebben ons en de kids ook verzekerd. Natuurlijk zijn er kleine letters maar in geval van overlijden wil ik me niet bezighouden met geld of regelen van een begrafenis. Daarnaast zou ik het niet kunnen betalen als er 2 of 3 (in geval van ongeluk oid) komen te overlijden. Ik zou in het geval van de kids na hoeven nadenken over de kosten maar gewoon doen wat ik mooi vind en graag zou willen. Een afscheid doe je maar 1 keer en daar moet je op een mooie manier naar terug kunnen kijken.
Maar in dit geval snoep je je spaargeld op in het tehuis. Als je komt te overlijden moeten jouw kinderen daar voor opdraaien. Als je een verzekering hebt, kan het tehuis daar niet aan komen en is de uitvaart verzekerd.
Ik heb een Islamitische uitvaart, betaal ongeveer 60 euro pj. Maar wij hebben geen kist e.d. dus scheelt een hoop in de kosten wij hebben ook geen receptie e.d., is heeeel anders dan wat meesten gewend zijn.
Toen ik getrouwd was niet gehad,had altijd voldoende geld om het eventueel te kunnen betalen. Nu ik single mom ben voor de zekerheid wel gedaan.
Ik verbaas me erover dat jij verwacht dat iedereen dat wel zomaar heeft, er verschijnen hier continue topics over mensen die werkeloos raken, bedrijven failliet etc..
Nee snap ik, is ook geen verwijt. Ik denk alleen dat je iets te makkelijk over denkt. Er staan hier zoveel schrijnende verhalen en ik zie het in mijn omgeving ook. Daarnaast is 4 maanden nog niet zo lang
Mee eens. Hier is een tijdje terug een heel stuk over op tv geweest. Mensen betalen maandelijks een premie en verzekeren zich voor een hoop geld terwijl de werkelijke kosten helemaal niet zo hoog zijn. Heel veel verhalen van mensen die zich voor een hoog bedrag verzekerd hadden en alsnog duizenden euro s zelf op moesten hoesten als "extra". Alsnog bijna alles zelf moesten betalen.
Dit is natuurlijk onzin! Er zullen vast van die praktijken plaats hebben gevonden, maar wij hebben echt een goede verzekering.
ik reageerde hiermee op iemand die zei dat ze het geld liever spaarde voor haar kinderen ipv voor een begrafenis uit te geven. dat maakt dus helemaal niet uit. mocht je spaargeld hebben na je dood, kunnen je kinderen een groot deel daarvan alsnog aan de belastingdienst "schenken". ik mag aannemen dat je heus nog wel wát vermogen mag houden, straks, om een begrafenis te betalen en dat daar je kinderen écht niet voor op hoeven te draaien. bovendien ben ik van plan om tot mijn dood in mijn (koop) huis te blijven wonen, dus kunnen ze dat ook altijd nog verkopen
Ja wij zijn alle 3 (4) verzekerd. Bij onze verzekering word het geld bedrag uitgekeerd aan de nabestaande en die mogen daar alles van betalen ipv dat de uitvaart maatschappij dat doet en dus alles op maakt. Als er nu nog wat over blijft van het bedrag is dit voor mijn man en kindjes.
Ja die van mij is al premie vrij vanaf mijn geboorte heb ik deze al. Alles kids zijn ook verzerkerd mijn man ook.
Ja, dat zijn we. En ben ook blij dat we dat waren bij het overlijden van onze *dochter, anders had je bij het verdriet ook nog de financiële zorgen.
Ik begrijp best dat er mensen zijn die geen 2000 euro op de bank hebben maar hier hebben de meeste duidelijk een verzekering (hele goeie marketing die Dela en cornuiten) en dus ga ik er vanuit dat ze geen spaarcenten hebben..