Hebben jullie een uitvaartverzekering?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sproettie, 8 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Kosten van de begrafenis mogen betaald worden uit de erfenis VOOR afdracht... dus dit zijn kosten van de overleden en vallen buiten de boedel...

Enne.. persoonlijk spaar ik liever helemaal niets voor mijn kinderen behalve op hun eigen spaarrekening. Wij zorgen voor onze eigen kosten en zij voor hun eigen kosten. Ik geef mijn geld liever UIT (is ook goed voor de economie :D)

2. mamavanY

mamavanY Actief lid

7 aug 2012
    288
    0
    0
    Onderin nederland
    Wij zijn ook allemaal goed verzekerd!

En spaargeld? Ik ben al blij als ik mijn rekeningen kan betalen en dan nog een beetje boodschappengeld overhoud.

3. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dit is geen onzin;) het ging om goed bekendstaande bedrijven als dela, monuta, yarden enz.

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Nee, wij hebben geen verzekering. Ik verzeker mezelf alleen voor dingen die ik niet kan betalen of die wettelijk verplicht zijn, en er is altijd wel genoeg spaargeld hier voor een fatsoenlijke begrafenis.

5. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ja totaal verzekerd voor 10.000 euro en de kids ook

6. Linana

Linana Niet meer actief

Ja wij zijn wel verzekerd, want voldoende spaargeld is er sws niet als er morgen bijvoorbeeld iemand komt te overlijden.

Het kost geen drol per maand: 5,- pp en ons zoontje is gratis meeverzekerd.

7. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.771
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij zijn minimaal verzekerd. Op dit moment hebben we voldoende spaargeld om dit soort dingen op te vakken. Maar je weet natuurlijk nooit hoe dat in de toekomst is. Nu hebben we in ieder geval de zekerheid dat een sobere uitvaart gedekt is. Als we meer willen, zullen we dit zelf moeten betalen en dat is prima als het geld er is. En als het geld er niet is, dan is dat maar zo. Maar dan in ieder geval geen grote schuld achteraf.

8. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Nee wij hebben er geen, we hebben de middelen om geen verzekering af te hoeven sluiten.

9. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Wij hebben allemaal een uitvaartverzekering, maar wel erg minimaal geloof tot 1800,- euro

10. jannanas

jannanas Fanatiek lid

10 nov 2007
    1.816
    1.700
    113
    Volgens mij ben je juist bezig met de kleine letters na een overlijden van iemand die verzekerd was, want dan juist blijkt heel vaak dat datgene wat de nabestaande wil net niet helemaal verzekerd wordt, of er buiten valt. Juist dat geeft denk ik op 'zo'n moment zoveel extra verdriet!

Sommigen zeggen dat ze hun spaargeld er niet voor willen gebruiken, maar premie betaal je toch ook gewoon zelf en is toch ook gewoon (spaar) geld?:(

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Wij zijn wel verzekerd..
    Wij hebben een naturapolis waaruit de normale dingen betaald worden, bv de kist, rouwkaarten, vervoer, vervoer nabestaanden, crematie etc.
    Daarnaast hebben wij nog een extra bedrag bijverzekerd voor bv een grafsteen e.d.

Het is een klein bedrag per maand waarvoor ik het risico niet wil lopen om mijn kinderen met een grote schuld op te zadelen.
    Het spaargeld kan er nu wel zijn, maar er kan altijd iets gebeuren waardoor het spaarsaldo niet toereikend is. Ook dan moeten alle kosten gedekt zijn.

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar dat is nrt zoiets als het spaargeld van jr eigen kind opeten, hoe groot is de kans dat je dat doet ondanks alles?

13. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Wij zijn met zn allen hier tot het maximum verzekerd!

14. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.792
    9.311
    113
    Gelderland
    Ik niet maar vriend wel. Vriend omdat hij dat al van jonge leeftijd heeft dus nog maar een klein bedrag betaald. zou zonde zijn als hij dat nu stopzet. Ik niet omdat ik dat van huis nooit heb gehad en toen ik op mijzelf ben gaan wonen nooit heb afgesloten. Hebben spaargeld en houden altijd een x bedrag op de spaarrekening.

15. lies276

lies276 Niet meer actief

precies!

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

Daarom hebben wij voor onze kids ook zoiets ook gedaan, manlief zij. Moeder heeft dat ook voor hem gedaan , we hebben wel een polis ernaast want het bedrag vonden wij wat laag, voor onze kinderen hebben we een aanzienlijk hoger bedrag maarja kosten worden alleen maar hoger..

Ik heb hem voor mezelf af moeten sluiten...ik wil niet dat een ander lastig word gevallen met kosten voor mij...

17. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ja hoor, alle 4. Maar gelukkig zou het ook zonder verzekering betaald kunnen worden. Door ons en de families.

18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Mensen die hun kinderen gratis hebben meeverzekerd, houden jullie er rekening mee dat zij nu dus helemaal geen eigen polis opbouwen? Juist nu ze nog zo jong zijn, is het heel erg goedkoop. Je kunt dan beter een eigen polis voor je kind afsluiten, op die manier kunnen ze deze gemakkelijk overnemen als ze oud genoeg zijn om er zelf voor te betalen. Als ze tegen die tijd zelf een polis moeten afsluiten, is het aanzienlijk duurder...

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ja ik ben verzekerd met mijn gezin.
    We hebben alle 4 een aparte verzekering, die sowieso 11.000 euro uitkeert bij overlijden.

20. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wij betalen €24 per maand voor 4 personen
    Dat is dus €296 per jaar aan premie voor ons 4en

Wij zijn ieder voor €13.500 verzekerd.
    Dus €13.500 x 4 personen = €54.000

Die €54.000 betaal ik m'n hele leven lang niet aan premie hoor. Dus al betaal ik 30 jaar premie voor het hele gezin, dat is nog minder dan het verzekerde bedrag

Ik kan zo geen €54.000 sparen, dus beter €24 euro per maand betalen in ons geval.

Stel wij zitten met z'n viertjes in de auto en krijgen een ongeluk en overlijden alle 4.
    Dan zouden de nabestaanden (ouders) €54.000 euro in 1 keer op moeten hoesten als ze ons een luxe begrafenis zouden geven wat wij voor ogen hadden... Nou.. Lekker dan dat je je nabestaanden daarmee opzadelt

Laat mij maar €296 euro aan premie per jaar betalen voor een verzekerd bedrag van €54.000

Die €296 euro per jaar en omgerekend €24 per maand mis ik niet, die €54.000 wel ;)

Deel Deze Pagina