Ik eet heel graag aardappels in alle vormen, liefst natuurlijk als patat, maar gekookt met jus vind ik ook heerlijk! Terwijl ik hiervoor veel liever pasta en rijst at... En yoghurt, roomijs, yoki, en eieren, zal ik wel nodig hebben denk ik dan maar (vooral als ik weer eens een pot ben&jerry's weg heb gewerkt!).
Op dit moment is dat melk en van die dubble simpele waterijsjes. Smeerkaas was ik ook helemaal gek van, maar dat was zo van de ene op de andere dag voorbij. Toen smaakte het echt helemaal niet meer.
Haha, dat herken ik ook, ik heb ook van die bevliegingen, ik at vorige week ook nog heel veel tortilla's, maar sinds dat ik er eind vorige week een keertje van heb overgegeven moet ik dat echt niet meer! nu zit ik dus nog met 2 pakken tortilla's.. maar ja die eet m'n man wel op...
Hallo! Net als bij m'n vorige zwangerschap ben ik zwanger gedurende de zomer. Vorige keer was ik in december uitgerekend en nu in oktober. En net als de vorige keer heb ik enorm veel zin in wintereten. Stamppotten, zelfgemaakte snert, hachee...heerlijk! En wat ook een zwangerschapstick van mij is, is veeeeeel fruit eten en yoghurt met cruesli. Fruit en yoghurt met Cruesli zijn beide dingen die ik normaal helemaal niet veel eet, maar als ik zwanger ben wel. Liefs Elly.
Grapefruitsap. Liters! En witte kaas, zoals hüttenkäse, la vache qui rit en dodoni schapenfeta. En fruit ja. Ik heb een fruitabonnement (elke week een zak vers biologisch en biologisch-dynamisch fruit) en dat eet ik zo'n beetje in mijn eentje op. Eerder deed ik altijd nog wel moeite om het met mijn man te delen, maar tegenwoordig...
Hoi dames! Leuk topic dit! Het is zover, het is gebeurd! Altijd geroepen dat mij dat ECHT niet kan overkomen! Ik heb vanmorgen mijn koffie weg moeten zetten, kreeg het niet meer weg! En dat terwijl ik echt een koffieleut ben en geen dag zonder kan, ik vind het gewoon heerlijk! Nu ik zwanger ben let ik er uiteraard op dat ik niet te veel neem. Maar nu heb ik voor het eerst de kop weg moeten zetten, ging bijna over mijn nek....mmmm....het kan mij dus ECHT wel overkomen. Heb geen andere eet-tic eigenljk, lust alleen maar minder. Wel eet ik meer dan anders, heb veel honger en als ik niet eet wordt ik misselijk. Hoop ook niet dat er te veel aan komt want het moet er weer af...... Meer meiden die iets niet meer lusten wat ze eerst heerlijk vonden???? Groetjes Ilona
Ik heb wel een hele slechte tic eigenlijk. Ik kan wel elke dag naar de Mc Donalds. Heerlijk die frietjes met frietsaus en dan die heerlijke hamburgers met een grote beker cola light. Het liefst zelfs meerdere keren op een dag! Dit doen we natuurlijk maar niet, maar als ik toe zou geven, zou ik daar elke dag wel zitten. Zelfs nu ik dit schrijf om 8:20 heb ik er zin in!!! xxx
Yep! Voor de zwangerschap had ik een echte cola-tic ... (Ik dronk eigenlijk alleen maar cola ) Sinds ik zwanger ben dus niet meer... van de gedachte alleen al dat ik het drink wordt ik verschrikkelijk misselijk!! (nu dus ook )
Tijdens mijn 1e zwangerschap at ik heel veel shoarma met knoflooksaus (moet ik nu niet aan denken) Ik heb nu eigenlijk nergens echt trek ik, ja ik eet meer brood dan normaal maar dat is omdat ik toch iets moet eten. Krentenbollen met kaas vond ik altijd heerlijk, maar krijg ik nu niet meer weg!
7-up!! terwijl ik voor de zwangerschap alleen maar sprite wou.. Maar nu vind ik sprite niet lekker meer
Eerst qua frisdrank vaak sinas, nu moet ik die troep echt niet hebben. Zit maar een vieze smaak aan. Ik drink nu cappucino. Had ik zo'n zin in. Drink normaal nooit koffie!!
Hoi hoi, Zo te lezen ben ik niet de enige qua dingen niet meer lusten!! Fijn te lezen dat meer dames dit hebben! Ben benieuwd of dat alleen nu is omdat de misselijkheid er nog is. En het lijkt vooral in de ochtend het ergst te zijn. Hoop straks weer met smaak mijn "ochtend bakkie" te kunnen drinken...... Groetjes Ilona!
Fruit, ik eet veel fruit. Vanwege mijn beenkrampen noodgedwongen twee bananen op een dag. Verder bergen verse ananas, mango, watermeloen, aardbeien. Laatst een bak frambozen gekocht om er bonbons van te maken, daar was nog veel van over, heerlijk. Een gezonde tic dus Drinken is onveranderd: water, spa rood en in het weekend een flesje bitter lemon voor het luxe. Maar dat is me met dit warme weer wat te zoet. Het enige ongezonde is mijn after eight tic. Als ik het mezelf zou toestaan zou ik een doosje op een avond leegeten. Ik weet het nu uit te spreiden naar 2 dagen. Eindeloos lekker Enige chocolade die ik op dit moment echt lekker vind, terwijl ik normaalgesproken een connaisseur chocoholic ben (dus kwaliteitschocolade, geen supermarkttroep). Ach, mijn bloedsuiker en gewicht worden streng gecontroleerd, en zijn keurig netjes, dus.... zolang die laatste tic maar weg gaan na de geboorte. Fruit en weinig andere trek mag blijven.
Melk en waterijsjes (de meest simpele die er te vinden zijn vind ik nu het lekkerst) Koffie drink ik bijna niet meer terwijl ik altijd veel koffie dronk!
Crackers met vlokken. Heerlijk. Maar wel met mate. Voor de rest geen afwijkende dingen. Ik eet nog steeds alles wat ik voorheen ook at. Drinken zou ik ook wel doen, maar de sappies laat ik achterwege. Drink alleen nog maar water (2 liter per dag) en koffie (veel minder dan eerst, dat wel) en af en toe light frisdrank (lemon en lime) puur voor de smaak. Ik durf niet zoveel meer met suiker erin te nemen omdat ik tegen de klippen omhoog groei. Ik heb verder niks waar ik van walg of waar ik ineens ontzettende zin in heb.