Hallo iedereen, Ik zit met een vraagje.... Ik ben al sinds augustus van de pil, en mijn cyclussen zijn als volgt: 28-28-30-33-30- Nu zit ik op dag 15 van mijn cyclus , maar op dag 13 heb ik denk ik mijn eisprong gevoelt Nu vraag ik mij af, of dit kan aangezien ik langere cyclussen heb.... Kan iemand mij helpen
Ik meende ook altijd mijn eisprong te voelen. Uit echo's in het ziekenhuis bleek echter dat ik het groeien van de follikels voelde en niet de daadwerkelijke eisprong! Het gevaar van er van uit gaan dat je je eisprong voelt, is dat je op de verkeerde momenten gaat klussen. Wil je zeker weten wanneer je eisprong is, dan zou je kunnen temperaturen of ovutestjes kunnen gaan gebruiken. Voor hetzelfde geld komt je eisprong dus nog. Of hij is inderdaad al wel geweest, maar dan heb je waarschijnlijk een langere luteale fase dan het gemiddelde van 14 dagen.Is op zich niet erg trouwens.
Dank je vr de snelle reactie. Ik ben niet vertrouwd met temperaturen.. We klussen om de dag, dus op zich kan ik het normaal niet mislopen.. Maar ik vond het raar aangezien ik het echt toch wel voelde maar het kan Miss zijn zoals jij zegt dat het follikel groeide..