Hebben jullie gewacht op een vast contract?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door muffie, 20 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hebben jullie gewacht tot vast contract voor zwangerschap?

1. ja, ik heb gewacht op een jaarcontract

2. nee, ik ben zwanger geworden met een tijdelijk contract

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb ja ingevuld, omdat het onze intentie was te wachten tot we allebei een vast contract hadden. (hadden we ook wel uitzicht op). uiteindelijk ben ik wel zwanger geworden toen ik nog een tijdelijk contact had, maar dat was dus niet gepland. (wel gewenst hoor :))

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    @muffie: ik kom idd uit 83, wordt in december 24. Op mijn werk waren er ook een aantal collega's die mij erg jong vonden, maar daar trek ik me niet zoveel van aan hoor. Als jij je er goed bij voelt en het graag wilt, moet je je niks van anderen aantrekken.

Ik heb altijd al jong kinderen gewild, bovendien heeft mijn moeder al op jonge leeftijd eierstokkanker gehad, daarom ben ik er gewoon voor gegaan. Er zijn altijd belangrijkere dingen in het leven dan je werk. Momenteel is de economie ook erg gunstig, dus vaak kun je wel werk vinden mocht het nodig zijn.

Veel succes met het maken van zo'n beslissing, best lastig he, het verandert ook zoveel!

Ik vond het ook moeilijk hoor, was nog best jong, geen vast contract, wat zullen anderen ervan vinden... Je kent ze vast wel de twijfelpunten. Maar toch, de kinderwens was hier zeer sterk en ik heb echt nog geen moment spijt gehad van mijn mooie kereltje!

Groetjes Suzanne

3. muffie

muffie Actief lid

27 jan 2007
    187
    0
    0
    hey guppie!

en? heb jij een vast contract gekregen tijdens je zwangerschap? of wil je straks niet meer werken als je kleintje er is? gefeliciteerd in elk geval ;)

suus joh, wat erg van je moeder. kan me goed voorstellen dat dit van (grote) invloed is op de keuze om op jonge leeftijd aan een kindje te beginnen...jij ook gefeliciteerd met je zoon. de veranderingen en verantwoordelijkheden die bij een kindje komen kijken vind ik niet het moeilijkste aan de keuze. ik denk echt dat mijn vriend en ik dat goed aankunnen!
    wat voor een negatieve reacties heb jij zoal van je collega´s gehoord? ben erg benieuwd!

x
    Muffie

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    hee muffie: er waren een aantal die zeiden dat ik mijn leven weggooide en dat ik nog moest genieten van mijn vrijheid ed. Dit kwam vooral van 1 iemand, die zelf pas op haar 38e een kindje kreeg, per ongeluk. Zij vind zelf haar carriére belangrijker, nou ja, dat heb ik gewoon niet. Ik wilde altijd al graag moeder worden.

Mijn baas denkt daar gelukkig wel anders over, hij vond het juist wel leuk geloof ik, alleen baalde hij dat ik zo lang weg ben nu en straks minder terug kom.

5. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ik had al ruim 5 jaar een vast contract, mijn mededeling dat ik zwanger was werd ontvangen door de werkgever als of er iemand gestorven was.
    De zaak was 6 maanden ervoor overgenomen door 1 van de 2 aandeelhouders (dit even ter info).

Omdat ik in het begin erg ziek was heb ik even halve dagen gewerkt, rond de 23 weken kreeg ik erg veel last van een eerdere bekkenbreuk en moest ik me tijdelijk 100% ziek melden, toen ik dat deed kreeg ik meteen te horen dat ik na mijn zwangerschap niet part time kon terug komen. Ik moest maar ontslag nemen.... ik ben natuurlijk tot aan mijn verlof in de ziektewet gebleven, op advies van mijn advocaat en mentaal kon ik het ook echt niet opbrengen. Ik kreeg de hele tijd vreemde aanbiedingen en vragen wat ik zou gaan doen, alles werd genoteerd met tijden enz erbij door mij wederom op advies van de advocaat.
    Uiteindelijk heeft dat geleid tot een redelijke vergoeding voor alle geestelijke schade, want geloof me ze waren brutaal en soms erg grof.

Na maanden niet gewerkt te hebben en een hoop gedoe met advocaten zijn we eruit gekomen, ik krijg nog maanden mijn salaris, en een zak geld mee en heb mijn ontslag genomen.

7 weken na mijn bevalling, en 1 dag na het accoord met mijn oud werkgever, had ik al een leuke nieuwe baan gevonden voor 16 uur per week en mogelijk (als de functie het nodig heeft) een verhoging van de uren tot max. 24 uur in de week.

Ik had dus een vaste baan maar je ziet wel.... dat biedt totaal geen garantie voor de toekomst. Als ze je kwijt willen omdat je zwanger bent of in de toekomst minder wilt werken dan raken ze je toch wel kwijt.
    Een vast contract is niet heilig.

6. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

20 sep 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik heb "bij wijze van spreken" jaren gewacht op een vast contract, wat er om diverse redenen steeds niet van kwam.
    Bij mijn huidige werkgever kreeg ik vorig jaar een jaarcontract. 2 maanden voordat het afliep (eind nov.) heb ik eerlijk gezegd dat ik zwanger ben. Toen wist ik het zelf ook net.
    Ik heb gewoon een verlenging gekregen en ze regelen zelfs dat het een duo baan wordt na mijn verlof! super werkgever! (ik weet dat ik geluk heb gehad, want er zijn genoeg werkgevers die hier "heel anders" (zachtgezegd) mee omgaan.

7. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    Hallo,

Ik heb niet gewacht maar het wilde maar niet lukken voor de tweede, inmiddels heb ik vanaf juni een vast contract. Dus dat is gewoon toeval. Ben er in ieder geval wel blij mee, geeft toch wat meer zekerheid.

8. Diavolo

Diavolo Actief lid

30 mei 2007
    187
    0
    0
    Ik heb gewacht. Al kreeg ik na 2 maanden proeftijd al een vast contract voor onbeperkte tijd, ik heb gewacht tot ik er een jaar werkte en toen zijn we pas ervoor gegaan zeg maar.
    Sterker nog, ik heb zelfs nog 'gepland' wanneer ik zwanger werd, zodat ik geen verlof zou hebben in onze drukste periode. Nu is dat altijd lastig te voorspellen natuurlijk, en als zwanger worden niet gemakkelijk gaat zou ik er ook echt niet op gelet hebben :) Maar zover ga ik dus voor mijn baas :p (maar k heb dan ook wel echt een hele goede werkgever!)

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb vanaf 1 januari een vast contract! Mijn jaarcontract loopt een week na mijn uitgerekende datum af :)

Ik heb bij deze werkgever 2 jaarcontracten gehad, de eerste kreeg ik nadat ik een maand overspannen thuis had gezeten, maar ze waren toch tevreden over me en wilden me graag houden. Tijdens dat contract aangegeven dat ik graag zwanger wilde worden, maar dat het niet wou lukken, was geen probleem, kon naar het ziekenhuis wanneer het moest. Toen weer een jaarcontract gekregen, die van dit jaar dus, waarin ik half april wist dat ik zwanger was en dat heb ik begin mei laten weten, mijn baas was helemaal blij voor me. Ik had het hem al zo vroeg verteld omdat ze toch wisten dat ik bezig was met zwanger worden en ik een eerste echo zou krijgen, was dus nog maar even afwachten of die goed zou zijn, maar mijn baas heeft mij juist heel erg gerustgesteld, maar hij wist dus ook dat ik die dag niet zou komen mocht de echo niet goed zijn.

En vrijdag mijn laatste werkdag gehad, met een contract voor 24 uur op zak, precies wat ik wilde! Met nog een leuke regeling met ouderschapsverlof enzo, zodat de kleine pas met 5 a 5,5 maand naar de opvang hoeft!
    Ik ben dus helemaal blij met mijn werkgever en ben ook blij dat ik open ben geweest naar ze.

Liefs,
    Snoopy

10. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Ja, ik had voor mezelf een aantal doelen gesteld.
    Eerst een huis, dan een vaste baan en daarna zou ik aan kinderen beginnen.
    In die volgorde is het ook gegaan.
    Ik heb wel gewacht tot ik in vaste dienst was en toen ik in totaal een jaar bij mijn huidige baas werkte, ben ik gestopt met de pil.
    3 maanden later was ik zwanger van mijn 1e kind.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.890
    113
    even een update: ik heb niet gewacht, maar heb nu ergens gesolliciteerd en krijg straks na 1 maand proeftijd direct een vast contract.

12. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Was niet aan de orde, ik had al een vast contract.

Deel Deze Pagina