Hebben jullie gezamenlijke vrienden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 1 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.496
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn vriendengroep is ook mijn man's vriendengroep geworden en daar doen we vaak leuke dingen mee, uit en thuis.
    Mijn man zijn vrienden zijn echt zijn vrienden, daar heb ik niet zoveel mee. Zijn van die financiele mannetjes die over voetbal of de financiele wereld praten... De vrouwen van die mannen vinden zichzelf ook erg interessant en carrieregericht. Wordt nu wel minder met de komst van de kindjes.

2. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Apart. Klinkt mij eigenlijk een beetje alsof ze daar geen zin in hebben. Of hebben ze kleine kids enzo? Het kan ntl ook dat jullie een leuk contact hebben verder maar ze bijv het al druk genoeg hebben om andere vriendschappen te onderhouden en het zo wel even goed vinden zo...

Hier zowel gezamenlijk vrienden als apart. Fijn om er ff alleen uit te kunnen maar ook erg gezellig om op zaterdagavond vrienden uit te nodigen als de kids op bed liggen.
    Etentjes gaan m hier gwn niet worden met 3 kleine kids.

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nodig hun eens vaker uit? Zonder verjaardag? Avondje triviant ofzo of gwn lkkr gezellig kletsen met hapjes en drankjes. Als je man het er ook mee kan vinden kan het wellicht nog wel wat meer worden?

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben allebei omzet eigen vrienden en gezamenlijke vrienden. Maar mijn vriend kant met al mijn vriendinnen en hun mannen opschieten en andersom ook. Wij hebben wel vaak bezoek over de vloer en dan vinden wij beiden gezellig.

5. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ze zijn ook bevriend met andere vrienden van ons en daar gaan ze wel gewoon heen. Die vriendin had ze uitgenodigd om te komen eten en dat was meteen goed, zonder te moeten overleggen.

Hmmm klinkt niet echt goed vind ik.

6. waxinelichtje

waxinelichtje Niet meer actief

7. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb bijna alleen maar gezamenlijke vrienden, maar mijn man heeft ook nog wel eigen vrienden die ik niet zo goed ken. Vaak zijn dat oud-collega's of mensen van de sport die hij doet.

Met onze gezamenlijke vrienden spreken we vaak met z'n allen af, maar ook wel eens apart. Ik ga wel eens met de meiden iets doen of hij met de mannen. Ik heb heel weinig 'eigen' vriendinnen, maar daar heb ik ook niet zo'n behoefte aan.

8. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Wij hebben beide onze eigen vrienden. Maar we doen geregeld dingen samen. Ik kan goed met zijn vrienden en hun partners opschieten en zo ook andersom.

9. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    #29 Vlinderbloem, 2 nov 2015
    Laatst bewerkt: 2 nov 2015
    Ik heb zelf mijn vriendinnen apart van mijn man, maar als gezamenlijke vrienden hebben we mijn broer en schoonzus. Daar doen we alle "gezamenlijke vrienden dingen" mee. (Uit eten, elke week avondje borrelen, feestdagen vieren, op vakantie gaan etc..)

10. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Gemengd, met sommige vrouwen kan ik het goed vinden maar vriend spreekt meestal alleen met de jongens af.
    Met zijn vrouwelijke vrienden ben ik ook goed bevriend maar die zie ik ook vaker dan de vrouwen van.
    Met mijn vrienden heeft mijn vriend dan een stuk minder.
    Maar dat komt omdat de meeste single zijn dus als we afspreken dan is dat echt een vrouwenavond. :)

11. typje

typje Fanatiek lid

14 dec 2009
    2.683
    0
    36
    Verzorgende IG in een verpleeghuis met een suppper
    Hier.....Grunnen
    Ik heb zelf een handvol vriendinnen waarmee ik minstens 1x p.w eens zie ( ook vanwege de kinderen die met elkaar om gaan) en plannen zowiezo allemaal wat samen 1x in de zoveel tijd ( biosje of eten)

Manlief heeft een kameraad leren kennen via zijn sport en het klikte ook tussen mij en zijn partner en sindsdien spreken we geregeld wat af om gezellig samen of met gezin erop uit te gaan of te borrelen.

1x p.w spreekt manlief met zijn sportmaatjes af om wat te drinken en zo nu en dan gaan ze samen wat doen ( paintballen, karten etc) en dan is het ook een vrije vrouwen dag zeg maar;)

Ik heb 1 vriendin waarmee ik al meer dan 15 jaar bevriend ben en ook haar partner kan het supper vinden met mijn man :) Ook wij spreken tussen alle bezigheden eens in de zoveel tijd wat af om gezellig iets leuks te doen en eten 1x in de maand samen.

Opzich mag ik niet klagen qua vriendschappen maar er is maar 1 stel waar we vanaan kunnen, die je uit bed kunt bellen en voor je door het vuur gaan. Derest is eigenlijk voor de gezelligheid :)

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ik mis dat ook best wel dus snap helemaal wat je bedoeld. Gewoon eens bij elkaar eten of lekker borrelen of uiteten etc. We gaan wel met regelmaat naar de buren waar we het goed mee kunnen vinden. En hebben dan nog een vriendenstel maar we zien elkaar niet zo heel vaak en altijd met de kinderen erbij wat overigens ook heel gezellig is.

13. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Iedereen is tegenwoordig ook zo vreselijk druk met zichzelf vind ik. Altijd als ik iemand vraag hoe het gaat, is het eerste wat ze zeggen 'Ja, druk he'.
    Tuurlijk ik heb ook genoeg te doen, maar ook genoeg tijd om leuke dingen te doen, zoals gezellig met vrienden eten/borrelen. Maarja, dan moeten ze wel reageren :)

14. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Haha mee eens :) je woont vast niet in de buurt. Wat hier ook lastig is dat we verhuisd zijn naar een nieuwe woonplek en het opbouwen niet echt vlot hm misschien doen we ook niet hard genoeg ons best

15. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38

Is het mogelijk/een idee om de kinderen een nachtje te laten logeren zodat jullie de vrienden die ver weg wonen op kunnen zoeken?

16. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    De laatste keer hebben wij uitgebreid gekookt voor vrienden en we hadden tijd nodig om alles voor te bereiden. Mijn ouders wilden al een poosje heel graag dat ze meiden eens kwamen logeren dus dat kwam mooi uit. Daardoor nog schandalig lang uitgeslapen ook de volgende dag 😴

17. Bieslook

Bieslook Actief lid

4 mrt 2015
    232
    0
    0
    Sprookjesbos
    Ja wij hebben gezamelijke vrienden. Al onze vrienden zijn eigenlijk gezamenlijk. En alle vrienden zijn ook weer vrienden van elkaar. Dus wij zijn altijd met een leuk clubje :)

18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Hier precies hetzelfde.
    Ook vooral het stukje dwingen om iets samen te doen.

Ik heb 1 vriendin waar mijn vriend niks mee heeft en daar spreek ik af en toe alleen mee af. Voor de rest alleen maar gezamelijke vrienden.

19. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Wij gaan regelmatig naar vrienden. Veel van onze vrienden zijn ook gezamelijke vrienden maar we doen ook dingen apart van elkaar. Ze komen minder vaak bij ons, omdat wij in een stadje verderop wonen.
    We gaan tussen Sinterklaas en kerst een keer met zijn allen (8) uit eten en zaterdag is een van ons jarig! Maar voor de rest hebben we allemaal ons eigen leven en eigen werk enzo. Dus het is ook prima als je elkaar een tijdje niet ziet of spreekt.
    :)

20. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Dit ligt voornamelijk aan de instelling van veel mensen en de behoefte om veel dingen 'alleen' te doen.

Wij hebben ook een super druk leven, maar dingen die we met onze vrienden samen doen zijn eigenlijk dingen die de meeste gezinnen doen maar dan alleen: dagjes weg, naar een speelparadijs, naar de bios, s avonds op de bank hangen, bbq-en, de tuin opknappen, verbouwen, inkopen doen, naar de Sint intocht enz.

Naar mijn mening hoeft het dagelijkse leven niet opzij gezet te worden voor vriend en, die vormen een onderdeel van het leven. En dan is er zeker wel tijd.

Ot: onze individuele vrienden met een gezin zijn gezamenlijke vrienden geworden.
    Wij doen heel veel samen, misschien komt het omdat we niet echt afspreken, maar meer spontaan onze levens samen delen. Met kinderen en al.
    Echte uitjes zonder kinderen waar oppas voor nodig is spreken we wel af, maar overdag komen gewoon mensen over en weer aanwaaien.

Deel Deze Pagina