wat kan dit zijn??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door esther1984, 3 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb al een weekje last van misselijkheid, en overgeven, maar nu sinds een paar dagen voel ik me erg slap, heb een tintelent gevoel in armen en benen voel me echt ontzettend slap, het is niet zo dat ik niks binnen houd, sochtends moet ik wel overgeven, maar daarna houd ik mijn eten en drinken wel binnen, nu is het op zijn ergst, heb erg slap gevoel in mijn benen gevoel dat ik ieder moment door mijn benen zak, heeft iemand dit ook gehad, zou het misschien bloedarmoede kunnen zijn?? ik kan de huisartsen post wel bellen, maar misschien stelt het niks voor, ben nog niet flauw gevallen of zo!!

2. valhalla

valhalla Niet meer actief

Bloedarmoede kan zo vroeg in elk geval nog niet door je zwangerschap komen heb ik begrepen. Misschien (als je dat nog niet hebt gedaan) de verloskundige bellen, en het even melden? Ik was in het begin ook heel erg slap en duizelig dus herken wat je schrijft. Ik kon snel terecht , en ook meteen naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Was wel fijn.

Bij mij was het uiteindelijk niets (aanwijsbaars) en het slappe gevoel is met 11 weken ook verdwenen. Maar als je het niet vertrouwt: gewoon je dokter bellen, zou ik zeggen.

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ik was de eerste weken ook erg slap, bij mij kwam het door vermoeidheid

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    och ja, van week 7 t/m week 10 was ik ook erg futloos en erg duizelig, vooral tijdens het douchen. Dan moest ik er echt onderuit om wat frisse lucht te krijgen, anders had ik het idee dat ik tegen de vlakte ging. Ook na het eten voelde ik me vaak misselijk en licht in mijn hoofd.

Het kan dus héél goed zijn dat het "gewoon" een zwangerschapskwaaltje is dat er (helaas) bijhoort. Sterkte ermee! En bij mij verdween het in week 11 ongeveer, voel me nu erg goed!

5. Trees

Trees Niet meer actief

Het kan ook je bloeddruk zijn, wat aan de lage kant is. Je kun je daar erg slap en duizelig voelen en als de bloeddruk erg laag is, kun je zelfs flauwvallen. Volgens mij is er niet veel aan te doen, behalve rustig opstaan, niet teveel doen, niet te warm en te lang douchen etc. Het komt vaker voor in vroege zwangerschappen.

Waarom vraag je het sowieso niet even aan je verloskundige of huisarts? Misschien is het iets waar wel wat aan te doen is?

6. esther1984

esther1984 Bekend lid

22 jan 2009
    694
    1
    16
    Vrouw
    Moeder
    Roosendaal
    bedankt heb de huisartsenpost al gebeld, en die zeiden ook dat het gewoon een zwangerschaps kwaaltje is, en dat het nu erger is door het warme weer, ze gaven gewoon als tip rustig aan doen, genoeg drinken, en er aan toe geven, ik slaap erg veel, en als ik geslapen heb is het een stuk minder, ik ben voor de eerste keer zwanger, en wat verandert er toch veel in je lichaam, vind het echt wonderbaarlijk, maar geniet er wel van, ik weet waarom ik me zo voel, ook al is het niet altijd even prettig.

Deel Deze Pagina