Zo ronde 8 alweer..ovulatietesten in huis...ongesteldheid bijna over en we gaan er waar weer voor...wie nog meer
Hier nog een! Inmiddels ronde 8. Donderdag een HSG gehad, en gisteren weer een follikelmeting, dus we gaan er maar weer met goede moed tegen aan!
Ik zit op dit moment ook in ronde 8. Waarschijnlijk gaan we volgende week ronde 9 alweer in zegt mijn gevoel. @FBdb Hoe komt het dat jij zo snel al onderzoeken hebt? Meestal word je toch pas onderzocht als je een minimaal een jaar bezig bent?
zeker spannend weer...ik hoop dat die ovulatietesten me iig wat rust geven. Dat ik zeker weet wanneer mijn ei is. @FBdB hoe kwam je erachter dat je een korte lf had? en hoe rekken ze dat op dan?
@Missm, precies de reden waarom ik zie nu ook ga gebruiken. Bij de eerste deed ik dat niet omdat ik dacht dat ik er daardoor teveel mee bezig zou zijn, onzin natuurlijk. Nu realiseer ik me dat ik er toch mee bezig was, dus beter dat je dan in ieder geval duidelijk weet wanneer je eisprong is, hoef je daar niet meer verder over na te denken Ik vind het juist wel positief omdan te zien dat je een eisprong hebt überhaupt, geeft toch wat zekerheid
Door het gebruik van ovutesten en tempen kwamen we er achter dat mijn ei vaak bleef hangen. Ik had veel buikpijn en last van de ovulatie en mijn HA vond dat ik maar eens naar de gyn moest. Ook bleek dat ik veel te snel ongi werd na mijn eisprong en dat vond mijn HA reden om mij door te sturen. Hij zei dat hij er zelf niet genoeg verstand van had om mij goed genoeg te helpen... In december ging ik voor het eerst naar de gyn. Ze hebben toen een inwendige echo gemaakt en daaruit bleek dat mijn ei gesprongen was. Ik moest wachten tot ik ongi werd voor verder onderzoek en mijn man moest alvast zaad inleveren. Toen bleek ik dus zwanger! Jeeh!! Geen MMM! Helaas spatte onze droom uit elkaar toen we een MK kregen op 9 januari. Dus weer het ZH gebeld en toen de MMM in. Nu volgen ze mij doormiddel van inwendige echo's om te kijken hoe mijn eitjes zich ontwikkelen. Ook heb ik een HSG gehad om te zien of alles doorgankelijk is. Dat is zo! Uit de vorige cycli bleek dat ik vaak een lF van 7/8 dagen had. Een LF moet (op zijn gunstigst) minimaal 10-14 dagen zijn, maar neemt niet weg dat je met minder ook zwanger kunt worden. Maar door mijn MK ( misschien niet goed genesteld??) wilde ze toch alles onderzoeken. De eerste cyclus dat ik follikelmetingen kreeg had ik wonderbaarlijk een LF van 12 dagen en ook vrij korte cyclus voor mijn doen.Helemaal goed dus! Vorige maand wilde ik het even laten rusten. Het deed mij toch wel veel om iedere dag naar het ZH te moeten tussen CD10 en CD17 om mijn eitjes te meten. Het hakt er toch wel in hoor! Dus ik heb de maand maart gelaten voor wat het is. Natuurlijk wel geklust, maar zonder ZH. Toen ik weer ongi werd toch maar weer gebeld en nu dus weer in de MMM. Ik zit nu op CD11. Moet maandag terugkomen voor een nieuwe meting. Ze blijven me nu deze maand weer volgen en mocht mijn LF te kort zijn dan krijg ik Clomid. Dat zijn hormonen die je LF kunnen verlengen. Ik hoop natuurlijk dat het niet nodig is! Het liefst wil ik zo zwanger worden.... Het schijnt wel dat je door een HSG vruchtbaarder bent, maar dat zeiden ze na het hebben van een MK ook. Maar ik ben nog niet zwanger... We wachten het maar weer af!
precies dat was ook mij idee...veel mensen zeggen dat daardoor het klussen plichtmatig wordt maar naar mijn idee hou je dan juist meer dagen over om juist spontaan en lekker nutteloos te klussen...
Ik zie soms topics hier verschijnen waarin vrouwen naar allerlei symptomen vragen en zoeken, en dan vervolgens zeggen dat ze geen ovu-test gebruiken omdat ze vrezen er anders teveel mee te bezig zijn, dan denk ik; en nu ben je er niet mee bezig? Maar goed ik kan het me ook wel weer voorstellen omdat ik dus bij mijn zoontje ook geen ovulatie test wou gebruiken omdat ik dacht dat dit een soort negatief effect zou hebben en dat ik er dan nog meer mee bezig zou zijn, ik probeerde er telkens NIET mee bezig te zijn. Achteraf geloof ik nu niet meer in die onzin; dat als je er teveel mee bezig bent dat je niet zwanger raakt. Ik was er enorm veel mee bezig en het resultaat ligt nu in zijn bedje te slapen. Dus ik ben er nu gewoon lekker mee bezig en ga dit ook niet onderdrukken Inderdaad precies zoals je zegt, dan kan je de rest van de maand wat relaxter ermee omgaan.
Jeetje meis, wat heftig allemaal zeg. Ik hoop dat je gauw weer zwanger bent. Het lijkt me vreselijk en ik kan me voorstellen dat het emotioneel heel zwaar is. En ik kan me voorstellen da tje een maand over wou slaan met naar het ziekenhuis gaan, het is elke keer een soort confrontatie dan en je wilt er soms ook even niet mee bezig zijn. Nou, zoals ik al eerder zei, ik hoop dat je gauw weer zwanger bent
@FbdB jeetje zeg...lijkt me heftig en dubbel ook...aan de ene kant heel fijn dat je geholpen wordt maar aan de andere kant niemand wil de mmm in natuurlijk. Iedereen wil natuurlijk het liefst 'gewoon' zwanger' worden. Ik wens je veel geluk en wens je snel een plakbeeb toe.
Wij zitten ook in ronde 8 ben deze cyclus voor het eerst begonnen met Persona hoorde dat je met de Persona ook je eisprong kunt opsporen doormiddel dat die een ei symbool aangeeft , helaas heb ik nog geen ei symbool gehad zit nu op dag 21 .. maar wel op dag 18 twee redelijke strepen op de test
De Persona is eigelijk een natuurlijke anticonceptiemethode bestaat uit een kleine handmonitor en eenvoudige urineteststaafjes De teststaafjes kunnen de hormonen uit je ochtendurine opnemen en in een zodanige vorm omzetten, dat ze door de Monitor afgelezen kunnen worden. De Monitor leest de teststaafjes, leert je cyclus kennen, en geeft je iedere dag een advies En ik gebruik hem dus om mijn eisprong op tesporen Op www.persona.nl kun je alle informatie vinden of even google'n onder Persona en zwanger worden
@FBdB Heftig allemaal. Wel fijn dat je er achter bent gekomen op deze manier en je ha je heeft door verwezen. Ken ook genoeg mensen die moesten het eerst maar een jaar proberen voor ze verder werden geholpen. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger bent en het een goede zwangerschap mag zijn. Wat betreft ovulatietesten ik denk ook dat als ik daarmee begin ik er nog meer mee bezig ben dan nu. Vanaf de andere kant geeft het misschien ook wel meer rust omdat je meer weet dan nu. Mijn laatste cyclus was 23 dagen voor mijn gevoel vrij kort. Heb het aan me vriend al eerder voorgelegd over ovulatietesten maar die zegt; waarom zou je dat doen? Tja gewoon ter controle. Hij vind het onzin, het komt vanzelf. Hij is er ook minder mee bezig dan ik, komt ook gezien de woonsituatie. Nu had ik de laatste cyclus na mijn menstruatie weer bloed verlies, heel apart en dan roept die gelijk dan bel je de gyneacoloog maar. Mannen haha.
tja mannen..heel leuk zijn ze....en soms is het heel goed dat we ze hebben om ons met de beide benen op de grond te zetten...maar soms merk je toch erg duidelijk dat het hun lichaam niet is die het allemaal meemaakt...was misschien makkelijker als hun ook iets van een cyclus zouden hebben die niet altijd doet wat je er van verwacht
Houd moed meiden.. bij mij was het de 8ste ronde opeens raak en daar komen hele mooie baby's uit Succes!