Leuke verhuisverhalen of tips?

Discussie in 'De lounge' gestart door Manque, 18 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manque

Manque Niet meer actief

De afgelopen twee maanden heb ik eigenhandig een jaren '50-huis opgeknapt... de boel gestript, de houtworm uitgeroeid, gipsplaten tegen de balken, alles laten stucen, de slaapkamers behangen met glasweefsel, alle muren geschilderd, het houtwerk gerepareerd en gelakt, de vloeren geschuurd en geolied en dan nu.... is het EINDELIJK klaar :cool: Morgen gaan we de spullen verhuizen.

En daar kijk ik het meeste tegenop. Ik vind het een gruwel om in te pakken (de helft zit ook pas in dozen), dat alles door elkaar staat, dat er niks te vinden is in mijn nu nog mooie, lege en maagdelijke huis en ga zo maar door.

Ik kan wel wat oppeppende verhalen én goede tips gebruiken. Hebben jullie die voor mij? :D

2. topper12

topper12 Niet meer actief

Wij hadden voor onze kinderen een eigen verhuisdoos (evt zelf laten versieren) met daarin de belangrijkste knuffels en andere dingen die absoluut niet kwijt mochten raken.

De dozen gelijk op de juiste plek/in de juiste kamer zetten. Anders blijf je weken slepen. Of flink wat dozen in de schuur zetten. Zijn ze na een half jaar /jaar nog niet geopend dan kunnen ze weg.

Succes morgen en hopelijk hebben jullie het ook gezellig: even met z'n allen koffie drinken of lunchen.

3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik heb me al 3x laten verhuizen, was binnen 4 uur over en alles stond al gelijk in de juiste kamer.

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij hebben in 10 uur tijd twee huizen leeggemaakt en naar 1 verhuisd.

Leuk verhaal:.we hadden een grote Crafter gehuurd, zet mijn vriend hem neer met alarmlichten aan en vraagt aan mij: kan toch wel ivm de accu? Ik: ik zou ze uitdoen...

Toch aangelaten, moesten de bus om 18:00 uur terugbrengen, om 17:30 uur wil hij starten.... Leeg.

Moest er speciaal een vrachtwagen komen om hem te laden ivm de zware accu. Was er wel heel snel en waren om 18:10 bij het bedrijf...

5. jumphola

jumphola Fanatiek lid

3 jan 2014
    2.188
    488
    83
    Zuid Holland
    Hij hebben een verhuisbedrijf gehuurd. Die hebben alles ingepakt verhuisd en uitgepakt en in elkaar gezet. Waren in 6 uurtjes klaar.

6. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ben al zo vaak verhuist (20x)
    Als je in 1x moet verhuizen:
    De truc zit in hem in de dozen goed labelen. Je gaat bij de deur staat en geeft de instructies naar welke kamer ze moeten.
    Zorg voor berg broodjes en koffie
    En ruim per kamer in. En hou die kamer ook netjes. Dat is je rustpunt.

Als je er langer over kan doen.
    Per Kast inpakken; kast overzetten; kast inruimen.
    Dan hoef je op de laatste dag enkel nog de grote spullen over te zetten.

Dit ga je nu niet meer redden, maar gooi zoveel mogelijk weg! Voordat je gaat verhuizen.

7. beau32

beau32 Lid

31 mrt 2015
    78
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nu kan ik er om lachen toen niet.
    Bij mijn ouders op de boerderij een stuk bij aangebouwd en de oude gedeelte verbouwd. Nieuwe badkamer geplaatst met wc en alles was al netjes betegeld.
    Ze waren bezig met water op de leidingen te zetten, wij staan met 4 a 5 man om de wc te kijken want dat was het laatste waar het water nog op moest en dan tijd voor bakkie koffie.

Ik spoel door en iedereen ziet dat er stoom van het water komt en niemand zegt iets, nou nogmaals doorgespoeld en weer stoom.
    Dus ik zeg: "Goh het lijkt wel heet water voel eens". Ja hoor stomend heet water. Dus de leiding die naar de douche moest met heet water was na de wc gegaan. (Ergens fout met links en rechts).
    Daar sta je dan 4 maand verbouwing en dan heb je dat.
    Eerst maar koffie gedronken en nadenken, later kwamen wij erachter dat wij gelukkig boven de leidingen nog konden verwisselen voordat het daar dicht ging (op zolder) maar anders hadden wij een hele muur de tegels erafmoeten slopen. Waarom niemand van te voren controleerde geen idee waarschijnlijk vermoeid en daardoor vergeten.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben alles zelf verhuisd dankzij de Kangoo van mijn moeder. Tijdens het klussen telkens al wat meegenomen en op de dag zelf hoefden we nog maar twee of drie keer heen en weer.

Tips? Zorg op de verhuisdag voor een paar mensen in het nieuwe huis zodat die vast kunnen uitpakken terwijl de rest heen en weer rijdt. Zet de dozen alvast in de goede kamers. Doe eerst de slaapkamer van je zoontje zodat hij blij in een nieuwe kamer kan gaan slapen.

9. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik vind verhuizen hel op aarde en laat het in het vervolg doen *sorry*

Enige devies: rustig blijven ademhalen en alles zoveel mogelijk meteen naar de goede kamer

10. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Mijn oom en tante hebben weleens vastgezeten op de bovenverdieping. Het bed zat muurvast in het trapgat. Uiteindelijk is het toch gelukt! Geen idee meer hoe? Wel geleerd, trapgat pas behangen als je verhuist bent!

Ook wel eens een meer dan een halve zolder bij het vuilnis gezet. In het nw huis moest alles 3 trappen naar boven en dat was het mij niet waard

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.831
    2.249
    113
    Hmm ja enigzinds te laat misch maar wij hebben t laten doen, t verhuizen, wat was ik blij zeg. Binnen vier uur was alles over en op de goede plek gezet. Inpakken vond ik een HEL, gooi vooral veel weg wat je anders in je nieuwe huis weer ergens wrgzet voor (n)ooit. Goef sorteren zodat t met uitpakken zo op de goede plek kan.... Hmm en zorg voor een lekkere borrel savonds, die heb je nodig 😁

12. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.181
    4.495
    113
    Laatste keer hebben we ons ook laten verhuizen. Heerlijk!!! Een ochtendje en je bent over. Zou het nooit meer zelf doen.

13. Afkes 10tal

Afkes 10tal Fanatiek lid

4 mrt 2013
    1.352
    737
    113
    Wij hebben de kamers genummerd. De dozen hadden correpsonderende nummers.

De verhuisjongens konden zo de dozen in de juiste kamer zetten en ik iefde alleen te gillen bij de meubels. Ideaal.
    Ik kreeg ook complimenten van de verhuizers ze vonden het erg makkelijk.

Ik had een doos met laatste/eerste spullen. Die hebben we zelf in de auto meegenomen, zodat je meteen een schaar, wat bekers ed bij de hand hebt. Ook douchegel, handdoeken en lievelingsknuffels in die doos/dozen doen.

En voor morgen, zenn! Dat werkt het beste. En nu echt alles inpakken, morgen heb je de tijd hard nodig. Succes

14. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Ik heb wel alle dozen zelf ingepakt goed erop zetten wat het is en naar welke kamer het moet. Bedrijf heeft ons verhuisd En meubel weer in elkaar gezet. En zodra er dozen zijn kamer voor kamer uitpakken. We hadden s avonds alleen de werkkamer en zolder nog te doen voor de rest was het hele huis op orde. Heerlijk

15. dolley

dolley Bekend lid

24 sep 2013
    586
    104
    43
    NULL
    NULL
    Ik ben ook al 12x verhuisd en de 13e keer zit er aan te komen zodra wij ons huis verkocht hebben. Dat inpakken is zo klaar. We hebben momenteel al heel veel in dozen. Bij a alles wat op zolder staat. En heel veel weg kunnen gooien na al die verhuizingen. Maar ik kijk er toch altijd weer naar uit. 😊

16. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik ben recentelijk voor de elfde keer verhuisd. Ik moet zeggen dat ik er steeds handiger in word en dat ik daar nog een gigantische hekel aan heb ook. Inderdaad een hele hoop weggooien en alles maar los proberen te laten. Het gaat nooit zoals je het wilt en er gaat ook bijna altijd wel iets kapot of er is iets anders problematisch :D

De verleden keer was er helemaal niks kapot gegaan; niks-aan-de-hand-modus en toen ineens liep ik met een stapel planken de deur uit; riep iemand mijn naam, draaide ik mij om en sloeg ik met de planken zo het raam uit de voordeur (van het oude huis) kapot. Nou ja, jammer dan. Gelukkig hoefde ik er verder niks aan te doen van de woningbouw want een week daarop gingen ze toch de ramen vervangen.

17. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Ik ben nogal vaak verhuisd en wat ik inmiddels doe, na een paar ongelovelijk chaotische verhuizingen, is allereerst zorgen dat alles wat je de eerste dagen nodig hebt aan kleding etc in een weekendtas/koffer zit: kun je daar de eerste dagen uit leven terwijl je de boel weer aan het uitpakken bent.
    Verder vooral op de dozen zetten naar welke ruimte het moet. Als je een kamer over hebt: daar de dozen gesorteerd wegzetten, dan kun je ze daar weghalen en zit je zo min mogelijk in de troep.
    Verder kun je dozen met de belangrijkste dingen markeren/kort erop zetten wat erin zit.

Ter plekke: bedden het eerste in elkaar zetten en zorgen dat je het beddegoed bij de hand hebt. Als je aan het eind van de dag een gedekt bed in kunt, is dat wel heel erg fijn.

Succes!

18. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Laatste keer hebben we ons ook laten verhuizen trouwens en dat is wel een absolute aanrader. kost wat, maar jeetje zeg: wat scheelt het een hoop!
    Alles binnen een paar uur over en 's avonds de belangrijkste dingen al op hun plek.

19. Manque

Manque Niet meer actief

Thanks dames! Ik blijf vandaag in het nieuwe huis en vertel de sjouwers waar de meubels naartoe moeten, de dozen en tassen zijn gelabeld, zodat iedereen weet in welke ruimte ze terecht moeten komen. We hebben nog steeds niet álles in dozen zitten, helaas... maar mijn man blijft in het oude huis en pakt de rest in zodra deze dozen weg zijn. Er is nu simpelweg geen plek meer om in te pakken namelijk :(

Bah, wat heb ik hier toch totaal geeeeeen zin in. Maar goed. Daar gaan we.

20. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.831
    2.249
    113
    Succes!! Over twee weken is t al helemaal je eigen huissie!

Deel Deze Pagina