Hebben jullie hulp in het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door Nescio, 28 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Van de wc doe ik niet de gehele ruimte elke dag. Wel de pot helemaal.

De badkamer wel ja...heb dan ook wel geen mega badkamer hoor.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Daarom was ik ook benieuwd wat je dan nog doet naast de poetsvrouw.
    Natuurlijk scheelt het ook lijkt mij dat er doordeweek bij jullie overdag alleen in de avonduren mensen thuis zijn en bij mij de gehele dag door....ook extra kinderen.

3. Nescio

Nescio Niet meer actief

Dat is zo gegroeid. Ze is erg gewild en had alleen op woensdagochtend nog ruimte. Ik zorg dan wel dat ik met de jongste boodschappen ga doen of even weg ben. Als ze boven aan het strijken is loop ik haar ook niet in de weg.

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Uiteraard. Bij jou snap ik wel dat je vaker moet poetsen.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Kost dat dan niet enorm veel tijd?
    Onze badkamer is ook niet groot hoor... denk 2/2,5 bij 1,80 ongeveer... maar wel tegels tot aan het plafond waar ik dus een trapje voor nodig zou hebben...:)
    Uiteraard houd ik ook niet van strepen dus ook nog stukken na doen met een droge doek...

Dat zou mij echt 45 min kosten ofzo...

6. tuc

tuc Niet meer actief

Het kost mij geen 3 kwartier...ook nog nooit strepen gehad trouwens dus na drogen is niet nodig. Ik heb ook geen cabine met douchedeur hoor, vind dat ondingen en heb begrepen dat vooral daar veel tijd in gaat zitten.
    Een trapje heb ik idd nodig, maar dat staat standaard boven voor het pakken, want met mijn 1.60 heb ik al gauw een trapje nodig;)

7. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Ja; van mijn lief (maar dat bedoel je vast niet)

Nee, ik moet er niet aan denken om een hulp in de huishouding te hebben. Doe het graag op mijn manier. Of als mijn lief helpt dan weet ik hoe hij het doet en of het op mijn manier doet.
    We werken allebei fulltime, maar hij is bijvoorbeeld eerder vrij en gaat dan alvast naar huis om de afwas te doen en eten te koken indien nodig leegt hij de prullenbakken.
    De wasmachine stel ik 's ochtends zo in dat hij 's middags begint met draaien en ik de was na het eten op kan hangen en eventueel stofzuig en dweil ik (indien nodig) dan nog.
    Bedden afhalen doen wij in het weekend evenals de grote boodschappen. En als de kleine man op bed ligt nog alle tijd om even snel planken, richeltjes en randjes af te nemen.
    Over het algemeen is het huidhouden op deze manier altijd spik en span.

8. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij moet je poetsen ook leuk vinden als je je huis echt zo schoon wil houden, anders kan ik me niet voorstellen dat sommigen iedere dag zuigen, dweilen en poetsen. Tenminste, ik zou niet iedere dag iets willen doen waar ik echt een hekel aan heb dus ik kies voor een iets minder schoon huis. Ik stofzuig wel eens in de avond maar de dweil heb ik al jaren niet meer vast gehad ;). De hulp komt 3 uur per week en er wordt dus maar eens per week gedweild (we hebben geen huisdieren). Als er iets over de grond gaat, pak ik een doekje. De badkamer schoonmaken, gruwel! Gebeurt allemaal maar eens per week. Misschien zou het anders zijn als ik het leuk zou vinden :(

9. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Nee wij hebben geen huishoudelijke hulp.
    Ik werk 's maandags tot 3 uur en dinsdag/woensdag/donderdagochtend,
    's maandags doe ik het toilet en de badkamer en dinsdagmiddag het huis van boven naar beneden schoonmaken. De extra klusjes vink ik af en elke week doe ik dan iets extra's ramen/deuren/een kastje etc.
    Stofzuigen doe ik om de dag beneden en boven 2x per week, woensdags 2 wassen, donderdags 1 was en zaterdags 2 wassen soms een 6e was in een week.

10. Floeperd

Floeperd Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.060
    2.403
    113
    Vrouw
    Nee een hulp hier. Ondanks dat mijn vriend 40 uur oer week onregelmatige diensten heeft, ik 36 uur werk en zwanger ben doe ik alles zelf in huis.
    Vriend helpt soms met dingen, maar redt het prima en alles is keurig netjes en super schoon. Gewoon een kwestie van elke dagdienst doen en bijhouden. En heb nog genoeg tijd voor mezelf/kids/man over hoor...

11. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Fijn dat jij dat nog kunt opbrengen. Ik heb een hekel aan poetsen, dus dat besteed ik met plezier uit :)

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Nee, we hebben het er wel vaak over gehad, maar eigenlijk redden we het prima. Ik zou graag iemand hebben voor de badkamer en de toiletten en ramen zemen. En als ze tijd over zou hebben een doekje door de keukenkastjes.
    Nu is het zo dat alles goed gedaan wordt behalve de ramen.
    (Tegen de tijd dat mijn moeder zich irriteert aan mijn ramen, worden ze vanzelf gezeemd :D)

13. Lovely123

Lovely123 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.249
    228
    63
    Leiden
    Dit dus..
    Wat ik hier bij sommige lees dat zou in mijn huishouden echt veel te weinig zijn.
    Bij mij is er altijd iemand thuis met de kinderen + 2 hondjes.
    Nou ik moet dagelijks stofzuigen, dweilen om de dag, afstoffen om de dag, wc dagelijks, badkamer (en wc) doe ik 1 keer per week grondig, tussendoor badkamer ook nog 1 á 2 keer per week vloer dweilen doekje over wastafel.
    Slaapkamers 1 keer per week afstoffen en stofzuigen/dweilen, bedden verschonen.
    1 keer per week de keuken grondig (tegels, keukenkastjes, koelkast) tussendoor ook bijhouden.
    1 keer per maand de grote dingen zoals ramen, deuren, kasten uitruimen enz.

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik heb dus aaaaaaltijd strepen als ik het gewoon met een doekje doe, heb tegenwoordig doekjes van vileda dat scheelt wel een stuk... maar alsnog doe ik het weinig... de tegels echt 1x in de 3 maanden ofzo.. de cabine wel om de week... die hebben wij dus wel :p

Hier overigens ook 1.60:D maar hier alleen een krukje beneden en boven een mini opstapje en om nou elke keer dat krukje mee naar boven te zeulen ben ik veel te lui voor :)

15. tuc

tuc Niet meer actief

Ligt misschien aan het soort tegels??
    Ik vind het echt een verademing om boven dat kleine huishoudtrapje te hebben...geen gezeul meer en altijd bij de hand.

16. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ik ben mijn eigen poetshulp :D
    Ons dochtertje gaat een halve dag extra in de week naar de opvang zodat ik thuis de handen vrij heb om de grote poets klusjes te doen waar ik niet aan toe kom als zij rond loopt.

17. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Wel af en toe over gehad maar omdat we beide niet alle dagen werken kunnen we het nog wel zelf af. Maar wel een glazenwasser elke 6 weken

18. Rubydooby

Rubydooby Actief lid

4 sep 2016
    156
    1
    18
    Vrouw
    Buitenland
    Nee, want ik ben thuismoeder. Eigenlijk omdat ik chronisch ziek ben. Nou zou het wel fijn zijn om hulp te krijgen, juist omdat ik ziek ben, maar we hebben er geen geld voor omdat we leven op 1 salaris. Ik krijg hier namelijk geen uitkering ofzo, wat ik in NL wel kreeg (wajong) maar niet mee kon nemen naar het buitenland natuurlijk.

19. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Mijn man werkt fulltime..ik blijf straks 4 dagen werken.. schoonmaakster voor een paar uurtjes zou wel fijn zijn denk ik 😋 maar dat is eerst even afwachten hoe het gaat lopen.. m'n moeder komt hier één dag oppassen en haar kennende zal ze wel wat in huis gaan doen, al heb ik haar al gezegd dat dat absoluut niet nodig is.. ze is de oma en niet de schoonmaakster 😜

20. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb 3u in de week hulp. Voor gekozen omdat ik naast kinderen en werk ook mijn zieke ouders had om voor te zorgen. Erg fijn als je dan geen zorgen meer hebt om je huishouden, maar dat gewoon geregeld is.
    In 3u doet ze badkamer, wc's ,keuken, hele huis stofzuigen, stof afnemen, een verdieping dweilen en een extra klusje naar keuze:D

Deel Deze Pagina