Hoi, In de woonkamer, keuken en hal hebben we een donkergrijze tegelvloer (keramische tegels). Ik gebruik gewoonlijk allesreiniger om te dweilen. Meestal Ajax meiklokjes ( dat ruikt zo heerlijk ) Maar het resultaat valt me steeds tegen. Ik blijf strepen zien, ook voetstappen staan er nadien weer meteen op. Ook zit ik constant met mijn hand en de dweil op de grond te schrobben, omdat vlekjes er niet meteen afgaan. Nu had mijn moeder een fles dasty ontvetter meegegeven, dat gebruikt zij om te dweilen. Maar dat vind ik al net hetzelfde resultaat geven. Dus kom maar op met de tips! Welk product? Hoeveel in de emmer? Heel heet water? Of maakt dat niet uit? Mag de vloer goed nat blijven? Of beter terug goed droog dweilen?
Hier geen tegelvloer, maar ik ga er even vanuit dat de strepen komen van het schoonmaakmiddel. Is een stoomreiniger een optie? Dan gebruik je geen schoonmaakmiddel, dus misschien ook geen strepen?
Je kan beter geen schoonmaakmiddel gebruiken bij keramische tegels. Dan blijft er een laagje achter. Dus gewoon met alleen water of water met azijn.
Dat van die zeepresten zou best kunnen! Azijn ga ik proberen. Met enkel water krijg ik het nooit schoon vrees ik, we hebben nogal vaak etensresten op de vloer Of een stoomreiniger vind ik ook een goede optie! Zijn die duur?
dit. En anders heb je van Jemako een dweil systeem. eerst nat dweilen en daarna droog. Haal je er ook nog veel viezigheid vanaf.
Wij hebben sinds kort ook een stoomreiniger! Wat een verademing! Dweilen kost opeens geen moeite meer en is veel minder een rotklus geworden! Ik heb geen last van strepen, al schijnt dat de eerste paar keer he nog last hebt van alle jaren gewoon dweilen voordat dat laagje weg is. Wij hebben een simpele alleen voor de vloer, niet duur vind ik: https://www.stoomreinigercenter.nl/product/352871/category-195851/black-decker-fsm1610.html
Nee inderdaad! Niet meer bukken. Niet meer uitspoelen. Niet meer schrobben. Niet in het vieze water met je handen (in mijn geval). Plakvlekken laat ik hem even op stomen en die veeg je daarna zo weg! En hij is echt binnen 15 seconden startklaar, sneller dan een emmer water vullen en met dat reservoir dweil ik zo boven en beneden (100m2) zonder bijvullen! Ik ben om, had ik al veel eerder moeten kopen!
Kijk uit met een stoomreiniger op een laminaat vloer. Onze vloer is dof geworden en door de hitte zijn er vlekken in getrokken. We hebben net een houten vloer gekocht voor ons nieuwe huis en de verkoper raadde het ook echt af voor hout en laminaat!
Op een goede houten vloer gaat een stoomreiniger prima hoor, hier al een jaar of 5 zonder problemen. Wel gebruik ik dan de halve kracht stand, zodat de vloer minder nat wordt. Wij hebben een karcher stoomreiniger, wel wat duurder dan de eerder genoemde, maar dan kun je er ook meer mee dan alleen de vloer.
Ik dweil hier met leifheit hausrein. Je hebt ook een speciale dweil voor tegelvloeren die je er bij kan kopen. Ik dweil meestal met sorbo. Ik heb zelf een laminaatvloer. Maar ik merk als ik teveel zeep er in doe ook strepen. Wat ik nog het meest fijne vind is hg of bruynzeel voor de specifieke vloer. Maar dat is wel een stuk duurder.
Ja! Niet lang genoeg voor heel de woonkamer in 1x te doen. 😂 moet hem een keer omprikken. Heb even voor je gemeten, ongeveer 4.5 meter.
Ik gebruik hem ook op de eikenhoutenvloer, boven op laminaat en dus in de keuken en bijkeuken op mijn donkergrijze tegels. We hebben hem pas een paar maanden maar ik zie gelukkig nog geen beschadigingen, kringen of vlekken. Deze staat ook bij dat hij speciaal voor op hout, laminaat en tegels is.
Ik heb 2 stoomreinigers gehad maar ik blijf vlekken en vegen zien op zowel tegels als laminaat..heb nu van hg speciaal spul om te dweilen en dat helpt hier gelukkig wel.
Ik heb bij onze nieuwe vloer moeite gehad om onze keramische tegelvloer schoon te krijgen. Er bleek nog cementsluier op te zotten. Het uiteindelijke advies werd om met een luiwagen en een speciaal spulletje te schrobben. Dit had heel goed gewerkt, eindelijk alle vlekken eruit. Verder als advies: gebruik geen schoonmaakmiddelen. Doe je dit wel dan max een half dopje Ajax. En het liefst nadweilen met schoon water zonder middelen. En eens per jaar je vloer reinigen met een sociaal spulletje en de luiwagen. Oh en een luiwagen is gewoon een borstel met een stok erop.
Vooral Eerst stoppen met zeep te gebruiken. Beter azijn met water. Ik heb in mijn vorige appartement zwarte vloer keramische tegels gehad. Ik werd er gek van vooral met 3 kindjes was niet te doen. De verkoper heeft ons een spul gegeven om dat vetlaag weg tehalen. Het moet echt goed geschuurd worden. En dan echt stoppen met zeep te gebruiken.
Dtoppen met ajax en al die andere troep. Het laat een vette laag achter. Onze tegelvloer is echt heel glad. Er zit een glazuurlaag op. Sinds ik jemako gebruik glimt het als een spiegeltje maar is het totaal niet meer glad en vet. Je wilt niet weten hoeveel zwarte troep er van de vloer kwam met het dweilen de eerste keren.