Hebben jullie iemand aangesteld om voor kids te zorgen als jullie er niet meer zijn?

Discussie in 'De lounge' gestart door sunshineS1976, 8 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ja dat hebben wij gedaan. Mijn schoonzus en zwager.

2. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

10 jun 2013
    1.324
    184
    63
    Gelderland
    Het gaat er niet perse om dat diegene ook je kinderen in huis neemt en opvoed. Maar vooral ook dat er 1 persoon/gezin is die de beslissingen neemt. Dat je bijv niet twee families tegenover elkaar krijgt.
    Wij hebben mijn zusje en zwager gevraagd om onze zoon op te vangen als ons wat overkom.

3. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    Ja mijn zus en zwager, ze zijn gek met onze kinderen. De familie zorgt zij voor dat ze ze blijven zien zonder dat daar ruzie over komt,
    En ze kunnen ze erbij hebben, zowel kwa ruimte als financieel.. Kwa liefde hoef ik niet eens na te denken want dat zullen ze vollop krijgen :)

4. Vigi

Vigi Niet meer actief

Hebben een testament op laten stellen, kindjes gaan naar mijn ouders( die zijn nog vrij jong )

5. minon

minon Niet meer actief

Wij wel ook omdat je kinderen anders onder jeugdzorg komen en dat willen we niet. Mijn ouders en mijn zwager en schoonzus hebben wij officieel laten vastleggen. Mochten hun om wat voor reden niet voor de kinderen kunnen zorgen dan zoeken zij nasr een passende oplossing ipv jeugdzorg.

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

wij hebben in het gezagsregister laten vastleggen dat wij willen dat mijn moeder, mochten wij komen te overlijden, het gezag krijgt over het trio zodat zij volledige beslissingsbevoegheid heeft. afhankelijk van de leeftijd van de kinderen zal zij dan met of voor ze bekijken wat op dat moment de beste oplossing is, zij kent de kinderen na ons het beste. Nu zou dat in huis nemen zijn, over 10 jaar als zij 78 en de kinderen 15 en 12 zijn ligt dat misschien anders, maar dat moeten ze dan samen bekijken.

Ik ben van mening dat je niet zozeer moet kijken of iemand nu in de omstandigheden is om de kinderen in huis te nemen maar om iemand te kiezen waarvan je zeker weet dat diegene ten alle tijden in het belang van de kinderen zal handelen zonder eigenbelang voorop te stellen.

7. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.057
    885
    113
    Ik schreef het verkeerd, mijn schoonzusje krijgt het gezag.
    Zij zal onze dochter in huis nemen en voor haar zorgen, we willen niet dat ze naar iemand anders gaat als wij er niet meer zijn.

8. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    nee
    wel over nagedacht maar ik vind het moeilijk om iemand uit te zoeken waar ik wil dat mijn kind door word opgevoed

9. p1982

p1982 Niet meer actief

als me ouders nog leven worden die voogd
    en anders me zwager en schoonzusje

10. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Wij hebben dit via de notaris laten vastleggen.

11. Bloeem

Bloeem Actief lid

28 nov 2014
    301
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben mijn zusje gevraagd. Dit staat vastgelegd in het gezagsregister. Man heeft levensverzekering, dus als het goed is hoeft ze zich geen zorgen te maken over de financiën.

12. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Dit hebben we direct vast laten leggen bij de notaris. ik wil nl absoluut niet dat ze eerst door jeugdzorg opgevangen worden terwijl ze net hun ouders kwijt zijn en dan in 1 klap ook geen eigen veiligheid meer hebben totdat uitgezocht is bij wie ze kunnen blijven.

Mijn zusje en onze zwager staan allebei ( heel bewust)als voogd, ze weten dat we het geheel aan hun over laten waar de beste woonplaats voor de kinderen is. Het zou best zo kunnen zijn dat ze op dit moment beter bij mijn ouders zouden kunnen wonen of over een aantal jaar bij mijn broertje of ons schoonzusje. ze weten dat wij ze hierin vertrouwen, wel weet ik dat ze in eerste instantie bij hun rustig gaan worden en dan in overleg en afhankelijk van leeftijd gekeken en gevraagd word hoe en wat.

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Wij hebben er wel over gesproken met elkaar en met degene wie wij graag zouden willen.

We hebben dit echter nergens vast gelegd. Wel is het in beide fsmilie's bekend wat onze keuze zou zijn.

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

dan gaan ze alsnog eerst naar jeugdzorg he. wees je daar bewust van, niet notarieel vastgelegd betekend dat ze niet zomaar ergens mogen blijven.

15. WanneBeMommy

WanneBeMommy Fanatiek lid

25 nov 2012
    1.211
    7
    38
    Mijn zwager word de voogd op het moment dat er iets met ons gebeurd. Op dit moment is hij nog niet klaar om voor kinderen te zorgen, maar zolang hij daar nog niet klaar voor is dan zorgen mijn schoonouders voor ze waar hij ook nog woont.
    Ik wil niet dat er discussies gaan komen tussen de families en mijn oudste zus zie ik het echt nog niet doen en mijn jongste zus is er ook nog lang niet klaar voor en ik wil niet dat mijn ouders dan voor ze moeten zorgen aangezien die gescheiden zijn en ik niet achter hun manier van opvoeden sta. Vandaar de keuze voor mijn zwager, maar ik denk dat zodra mijn jongste zus wat zelfstandiger is zij er ook bij komt.

16. sandramarije

sandramarije Bekend lid

17 jan 2013
    665
    1
    18
    Ik heb het er een tijd geleden met mijn moeder over gehad.. mijn vriend is natuurlijk in eerste plaats vader van ons kind, maar als er wat met mij zou gebeuren dan heeft ie wel hulp nodig bij de opvoeding, omdat hij moet blijven werken dan.. dus mijn ouders zouden hem daarbij helpen... ook als ons beide wat gebeird krijgen ze ons kind wel groot zeiden ze

17. gusto

gusto Niet meer actief

Onze kinderen gaan naar mijn ouders, mocht er iets met ons gebeuren. Dit is notarieel vastgelegd omdat wij in het buitenland wonen en mijn ouders in Nederland. In de familie van mijn man is er niemand aan wie ik de zorg voor de kinderen toevertrouw.

Man heeft een levensverzekering dus qua financiën hoeven ze zich dan ook geen zorgen te maken.

18. Meijke

Meijke Niet meer actief

Nu naar mijn schoonouders. We hebben afgesproken dat als zij het niet meer zien zitten deze afspraak (ivm leeftijd en fitheid) dat ze het dan aangeven. Dan vragen we denk ik mijn man zijn zus.

19. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Wij hebben dit (nog) niet. Ik vind het zo moeilijk. Hoop natuurlijk ook dat dit nooit gaat gebeuren zolang ze nog kind zijn....
    Ik hoop in dat geval gewoon dat mijn familie een goede oplossing bedenkt. Weet zo 1-2-3 niet goed bij welke broer/ zwager/ (schoon)zus of (schoon)ouder ik ze onder zou willen brengen. Qua vrienden ook geen idee. We nemen denk ik maar gewoon het risico dat dit niet gebeurd.

20. Babystew

Babystew Niet meer actief

Wij hebben er zeker al wel over nagedacht, maar we zijn er nog niet uit eerlijk gezegd. Dus hebben ook nog niks vast staan.

Deel Deze Pagina