Dankje!!! Ik ben nu net naar die website gegaan, maar ik wordt er niet veel wijs uit. Kun je me helpen en vertellen waar ik moet zijn op die site?
Aaah toch gevonden: http://www.rechtspraak.nl/Naar-de-rechter/Formulieren/Documents/Gezag-na-overlijden.pdf
Wij hebben het er weleens over gehad, maar helaas niets geregeld. Ik zou gewoon niet weten wie wij hiervoor zouden moeten aanwijzen. De familie van mijn vriend kennen onze dochter niet goed genoeg en de beslissingen die mijn broer qua opvoeding maakt kan ik niet achter staan. Mijn ouders hebben niet een geweldige relatie en dat wil ik mijn dochter ook niet aan doen. Gezamenlijke vrienden hebben we niet en echte vriendinnen heb ik ook niet. Echt lastig. Ik moet het er toch nog maar eens over hebben met m'n vriend.
Ja, wij hebben mijn beste vriendin zowel als bewindvoerder (tot de kinderen 27 zijn zal zij hun vermogen beheren) en als voogd benoemd. Dit is bij de notaris vastgelegd. Ze is zelf vrijgezel en heeft geen kinderen maar zij is voor ons de meest vanzelfsprekende keuze aangezien ze zielsveel van onze kinderen houdt en we compleet op één lijn zitten qua normen/waarden en opvoeding. Dit is bij onze 'bloedband familie' absoluut niet het geval. Uiteraard zorgen wij ervoor dat we haar niet financiëel belasten mocht ons ooit iets overkomen, dus we hebben voor al haar 'moeite' voor haar persoonlijk ook een ruime financiële voorziening ingebouwd. Dit laatste weet ze overigens niet, maar vinden wij vanzelfsprekend.
Wij moeten het ook echt gaan regelen... maar de enigste die ik 100% vertrouw zijn mijn ouders. maar kan ik ze dat aandoen? Worden ze er niet te oud voor... voor de rest geen opties eigenlijk wel een zus maar die heeft steeds een verkeerde vriendjes keuze dat vertrouw ik niet. van mijn man zijn kant een broer maar die is al 16jaar op en af verslaafd,dus dat valt ook af. vrienden wil ik er niet mee opzadelen....
hier "gaan ze" naar mijn zus, de kan van mijn man zou er niet voor kunnen zorgen. Ondanks dat ze er al 3 hebben en een vierde onderweg is zijn ze daar van harte welkom, dit geld natuurlijk ook andersom.
Bij ons was het direct duidelijk: als we komen te overlijden gaat ons zoontje naar mijn zus en haar vriend. Ze houden zielsveel van hem, zien hem regelmatig en ze wonen in dezelfde regio als wij, waardoor hij dan in elk geval niet uit zijn eigen omgeving wordt gerukt als wij komen te overlijden. Ik heb het net dus ook via die link officieel gemaakt. Maar eigenlijk wil ik er niet aan denken
Nee We zijn het er maar niet over eens. Ik heb er wel even een vraagje over. Mijn vriend heeft de kleine wel erkend, maar heeft geen gezag. Mocht er met mij wat gebeuren, dan blijft ze wel automatisch bij hem toch? En mocht er iets met ons allebei gebeuren, naar wie gaat ze dan, aangezien we nog niks geregeld hebben.
bedankt voor de link ik kon me wel herinneren dat er een topic over was geweest maar verder ook niet meer. We moeten dit maar eens snel officieel gaan maken. Wij hebben mijn broer hiervoor gevraagd en hij wil het graag doen. Mijn moeder en schoonvader zijn al op leeftijd dus die vielen voor ons af. Mijn moeder is wel degene die onze kinderen het best kent en veel bij ons is en ik geloof dat zij mijn broer ook zal helpen. De broer en zussen van mijn man zijn alle drie alleen en zonder kinderwens dus dat voelde niet goed. Mijn broer heeft wel een relatie maar geen kinderen van zichzelf (kinderen van zijn vriendin zijn al een stuk ouder). Hoewel mijn broer op een andere manier leeft dan wij vertrouw ik hem volledig dat hij goed voor onze jongens zal zorgen.
Waarom regel je het gezag voor hem niet gewoon dan? Uiteindelijk zal ze wel bij hem blijven (hij is haar vader neem ik dan aan), maar het is zo makkelijk te regelen, zonde dat daar dan gedoe over zou moeten zijn, ook niet leuk voor jouw vriend. Als je niet geregeld hebt gaat ze denk ik eerst naar een pleeggezin (of misschien naar familie als die in de buurt is?) en gaat de rechtbank uitzoeken bij wie ze uiteindelijk terecht moet komen.
Hier hebben we zwager en schoonzus gevraagd. ze wonen hier bijna in dezelfde straat en zijn ook bereid ze alle vier in huis te nemen. Zo blijven ze in hun eigen omgeving en school. Het is voor ons erg belangrijk dat ze niet gescheiden worden! zwager en schoonzus denken vaak hetzelfde over belangrijke zaken ( bijv. Geloof) in het leven, dus was dat voor ons de meest logische keuze. Ik zou er ook nooit een seconde over nadenken om de kinderen uit beide families in huis te nemen, als dat nodig zou zijn. natuurlijk zal dat zwaar zijn, met onze eigen kids erbij, maar dat zal bast wel goedkomen!
wij hebben nu voor mijn ouders gekozen. Maar mochten zij in de toekomst te oud worden da gaan we het wijzigen. Dit kan toch gewoon? Weet iemand of je het ten alle tijden online kan wijzigen?
We hebben mijn ouders gevraagd en dit vastgelegd bij een notaris. Zij hoeven niet zelf voor de kinderen te zorgen mocht ze dit niet meer lukken, zij kunnen dan voor een alternatief zoek en hebben zij ook het geld hiervoor beschikbaar wat de kinderen van ons erven. Als er over 10 jaar (of eerder) iets veranderd kun je gewoon tussentijds je testament aanpassen.
Ik ben hier zelf al een tijdje over aan het nadenken, aangezien ik zijn enige ouder ben nu. Maar anderzijds heb ik nu een heel goede band met beide kanten van de familie, ook mijn schoonouders, en wil ik dat graag zo houden. Vraag ik het aan de meter (mijn zus), aan de peter (mijn schoonbroer die al twee kinderen heeft) of toch aan mijn ouders of schoonouders? En trap je dan niet een van de anderen op de tenen? Ik vind het zoiets moeilijk om over na te denken...
Wij hebben het online via de rechtbank geregeld .. De rede we hebben een aantal personen bij wie ze noonooit terecht mogen komen. Die hebben we in ons testament gezet en via het gezagsregister bij de rechtbank.
Hij heeft geen gezag omdat hij te lui is om het formulier te ondertekenen. Echt serieus. Het ligt al vanaf de kraamweek in de kast...
Nou voor z'n neus leggen en laten tekenen, en opsturen! Hij zit echt niet te wachten op gezeur als jij komt te overlijden... Wij hadden alles al klaar liggen toen ik nog zwanger was en hebben het 1 dag later op de bus gedaan.
Wij hebben het ook via rechtspraak.nl geregeld. Wij hebben mijn ouders gevraagd... Wonen sinds de verhuizing bij hun in het dorp. Ze hebben allebei een fulltime baan, zijn nu beide 50 jaar dus niet te oud wat na betreft. Mocht er iets met ons gebeuren dan zegt mijn moeder haar baan op en zorgt ze voor de kinderen. Behalve als ze al een stuk ouder zijn natuurlijk. We hopen uiteraard dat er niks gebeurd maar ik slaap een stuk rustiger nu ik weet dat het geregeld is.
Mijn schoonbroer en schoonzus.nog niet officieel vast gelegd maar wel met ze besproken. Ook wij hebben dat gedaan om te verkomen dat ze gaan touwtrekken.