Ik vroeg welke soort thermometers het meest geschikt is voor de baby als hij pas geboren is en voor mij. en op welke manier temperaturen het beste is?
Gewoon een rectale thermometer, die van de etos zijn erg goed en snel. En je meet de temp van de baby altijd via de billen.
Ik had voor mezelf een oorthermometer, maar helaas, ik moest gewoon met de billen bloot . Gelukkig had ik een snelle thermometer met een flexibele punt voor de kleine gehaald, die werd ook voor mij gebruikt, dus het leed was elke keer snel geleden.
Voor mijzelf werd in het ziekenhuis een oorthermometer gebruikt, beide oren werden getempt. Voor Lisanne een rectale. Thuis door de kraamhulp idem.
De oorthermometers van het ziekenhuis zijn iets professioneler en nauwkeuriger dan die wij doorgaans in huis hebben. Thuis mocht mijn oorthermometer niet tijdens het kraambed gebruikt worden.
Ik zit nu in m'n kraamweek en ik wordt elke dag met m'n eigen oorthermometer getempt. Voor de baby heb ik zo'n kleintje met een flexibele punt voor in z'n billetjes.
Ik gebruik een digitale thermometer van phillips advent. Is een lekkere snelle themometer. Die in het ziekenhuis duurde veel langer voordat ie piepte.. Ik gebruikte m ook voor mezelf, maar daar was ie niet echt geschikt voor, mn temperatuur was met dat ding altijd veel te laag.. Maar ik voelde me goed en daar nam de kraamhulp genoegen mee