Hebben jullie iets gegeven aan kraamhulp?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door suzy28, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    we hebben toen de kraamhulp een zelf geborduurde handdoek(schoonmoeder) met rafje van geboortekaartje en datum, lekker chocolade en mijn moeder heeft haar dochecreme gegeven. het was een heerlijk mens.

2. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wij hebben een kadobon gegeven van €15,- van Kalisvaart en een foto van haar en Jenna

3. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ow ja en het geboorte kaartje

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Wij hebben haar toen het geboortekaartje gegeven en ze mocht van ons een halve dag eerder weg.
    Maar dat was eigenlijk meer een cadeau aan ons zelf want wat waren wij blij dat ze eindelijk weg was :oops:

Ik kon haar boven in bed met de stofzuiger tegen de kast aan horen botsen, ze ging op de babykamer zuigen als de kleine net lag te slapen en als ze naar huis ging kon mijn man gaan staan afwassen want dat had ze ook niet gedaan.

Nu ga ik me maar eens oriënteren in de verschillende kraamzorg instellingen.

Groetjes Anita

5. henkie24

henkie24 Niet meer actief

een kadoset met parfum en douchegel met geboortekaartje. ze was heel goed voor ons

6. kbloem

kbloem Bekend lid

2 feb 2009
    854
    0
    16
    2 doosjes bonbons.

We waren het eerste gezin in 25 jaar (herintreder) en niet meteen het gemakkelijkste gezin ( onze dochter kwam met 2090gr. uit het ziekenhuis)

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    We hebben haar een dinercheque gegeven van 50 euro. Ze was ook nog jarig geweest die week.

8. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    Wij hebben haar 2 flessen smirnoff ice (vond ze lekker wisten we) en een cadeaubon van 20 euro gegeven. Oh en natuurlijk een geboortekaartje!

9. Suuz750

Suuz750 Actief lid

4 dec 2008
    419
    0
    0
    Onze kraamverzorgster houdt erg van koffie, dus van ons heeft ze een kadomandje gekregen met koffie producten gekregen. Ook hadden we een stagaire (voor het eerst op kraamstage) en zij heeft van ons een pen met inscriptie gekregen.

10. busster

busster Fanatiek lid

6 dec 2007
    1.462
    0
    0
    touringcarchauffeur
    zoetermeer
    Ze heeft van ons een bosje roosjes gehad en het geboorte kaartje van Mara omdat ze die van de meeste kindjes waar ze geweest is in een plakboek stopt. Van haar hebben we een spugdoekje met Mara's naam erop gehad.

11. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    Wij hebben haar een douglasbon van 50 euro gegeven. Ze is een goeie vriendin van ons, en heeft echt hemel en aarde bewogen om bij ons de volle 49 uur te mogen kramen. Ze heeft zich echt precies aan onze wensen gehouden en heeft heel veel voor ons drietjes betekend.

12. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    wat een cadeaus zeg!
    Wij hielden het simpel bij een bos bloemen. Het is tenslotte wel haar werk

13. klavertje

klavertje Bekend lid

18 jun 2008
    710
    0
    0
    Ja, haha we hebben een bierpakket gegeven. Onze kraamhulp lustte wel een biertje. En een pakje rooibosthee met honing omdat ze die bij ons zo lekker vond. Ook heb ik haar een geboortekaartje en kraambedankje meegegeven. Ze was er erg blij mee allemaal. Voor de rest heeft ze ook de hele week hier meegegeten en gedronken hoor. Dus vond het wel genoeg.

14. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Ik had hier 2 dames rondlopen waarvan 1 stagiare, ze hebben ieder een cadeaubon van €40 gekregen. Had mijn man gevraagd iets te halen in de stad, en hij kwam hier mee thuis. Zelf had ik er niet aan gedacht om zo'n bedrag uit te geven.
    Maar zoals mijn man zei ze hebben 't echt verdiend, het is misschien wel hun werk, maar het klikte zo goed ik heb een hele mooie herinnering aan mijn kraamtijd en dat is ons heel veel waard!

15. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ik had een plantje met pot gegeven, vrolijk ingepakt en het geboortekaartje er bij gedaan.
    Vond ze volgens mij wel leuk :)
    Ik kan me voorstellen dat wanneer je meer uren kraamzorg hebt en er meer aan hebt je nog wat uitgebreider 'bedankt' met een aardigheidje. Wij hadden een hele aardige vrouw, maar alles ging zo goed dat we haar na een paar dagen amper 'nodig' hadden. Lag dus niet aan haar.

16. tom78

tom78 Fanatiek lid

30 nov 2007
    3.176
    0
    0
    Wij hebben haar een bon van 20 euro gegeven van de DA en we hebben taart gegeten het was echt een geweldige kraamverzorgster!

17. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Wij hadden echt een super kraamvrouw en hebben een VVV bon gegeven.

gr vruchtje

18. loesjej

loesjej Actief lid

12 dec 2008
    416
    0
    0
    ze wilde erg garag een foto met haarzelf en beeb, dus dat gedaan.

19. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Stofzuigen op de babykamer als de baby nog sliep?? :confused:
    Was zij een stagaire of zo?
    Want als iemand moet weten dat het niet hoort is de kraamzorg het wel.

20. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hallo,

Ik ben ook kraamverzorgende. Wat mij altijd geleerd is dat we gewoon idd stofzuigen als de kleine ligt te slapen. Wij zeggen dit ook altijd tegen de mensen waarom we dat doen. Het waarom erachter is: zodat je kindje aan alle geluiden leert wennen. Stel je doet altijd zo zachtjes mogelijk dan heb je veel kans dat je straks een kindje krijgt wat bij het minste of geringste geluid wakker schiet. Zou je dus nooit meer iets kunnen doen intussen tijd want vooral in het begin slapen ze nog heel veel. En je zal toch een keer moeten zuigen boven. Ze wennen daaraan. Ik ga er zelf altijd snel met de stofzuiger doorheen en blijf niet extra lang dralen daar. En natuurlijk ook niet voeral tegenaan botsen. Natuurlijk wel zo dat het goed gebeurd. En ik wacht meestal ook met zuigen tot dat de beeb wat verder in hun slaap zijn, dus niet in het begin.

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

Deel Deze Pagina