we hebben toen de kraamhulp een zelf geborduurde handdoek(schoonmoeder) met rafje van geboortekaartje en datum, lekker chocolade en mijn moeder heeft haar dochecreme gegeven. het was een heerlijk mens.
Wij hebben haar toen het geboortekaartje gegeven en ze mocht van ons een halve dag eerder weg. Maar dat was eigenlijk meer een cadeau aan ons zelf want wat waren wij blij dat ze eindelijk weg was Ik kon haar boven in bed met de stofzuiger tegen de kast aan horen botsen, ze ging op de babykamer zuigen als de kleine net lag te slapen en als ze naar huis ging kon mijn man gaan staan afwassen want dat had ze ook niet gedaan. Nu ga ik me maar eens oriënteren in de verschillende kraamzorg instellingen. Groetjes Anita
2 doosjes bonbons. We waren het eerste gezin in 25 jaar (herintreder) en niet meteen het gemakkelijkste gezin ( onze dochter kwam met 2090gr. uit het ziekenhuis)
Wij hebben haar 2 flessen smirnoff ice (vond ze lekker wisten we) en een cadeaubon van 20 euro gegeven. Oh en natuurlijk een geboortekaartje!
Onze kraamverzorgster houdt erg van koffie, dus van ons heeft ze een kadomandje gekregen met koffie producten gekregen. Ook hadden we een stagaire (voor het eerst op kraamstage) en zij heeft van ons een pen met inscriptie gekregen.
Ze heeft van ons een bosje roosjes gehad en het geboorte kaartje van Mara omdat ze die van de meeste kindjes waar ze geweest is in een plakboek stopt. Van haar hebben we een spugdoekje met Mara's naam erop gehad.
Wij hebben haar een douglasbon van 50 euro gegeven. Ze is een goeie vriendin van ons, en heeft echt hemel en aarde bewogen om bij ons de volle 49 uur te mogen kramen. Ze heeft zich echt precies aan onze wensen gehouden en heeft heel veel voor ons drietjes betekend.
Ja, haha we hebben een bierpakket gegeven. Onze kraamhulp lustte wel een biertje. En een pakje rooibosthee met honing omdat ze die bij ons zo lekker vond. Ook heb ik haar een geboortekaartje en kraambedankje meegegeven. Ze was er erg blij mee allemaal. Voor de rest heeft ze ook de hele week hier meegegeten en gedronken hoor. Dus vond het wel genoeg.
Ik had hier 2 dames rondlopen waarvan 1 stagiare, ze hebben ieder een cadeaubon van 40 gekregen. Had mijn man gevraagd iets te halen in de stad, en hij kwam hier mee thuis. Zelf had ik er niet aan gedacht om zo'n bedrag uit te geven. Maar zoals mijn man zei ze hebben 't echt verdiend, het is misschien wel hun werk, maar het klikte zo goed ik heb een hele mooie herinnering aan mijn kraamtijd en dat is ons heel veel waard!
Ik had een plantje met pot gegeven, vrolijk ingepakt en het geboortekaartje er bij gedaan. Vond ze volgens mij wel leuk Ik kan me voorstellen dat wanneer je meer uren kraamzorg hebt en er meer aan hebt je nog wat uitgebreider 'bedankt' met een aardigheidje. Wij hadden een hele aardige vrouw, maar alles ging zo goed dat we haar na een paar dagen amper 'nodig' hadden. Lag dus niet aan haar.
Wij hebben haar een bon van 20 euro gegeven van de DA en we hebben taart gegeten het was echt een geweldige kraamverzorgster!
Stofzuigen op de babykamer als de baby nog sliep?? Was zij een stagaire of zo? Want als iemand moet weten dat het niet hoort is de kraamzorg het wel.
Hallo, Ik ben ook kraamverzorgende. Wat mij altijd geleerd is dat we gewoon idd stofzuigen als de kleine ligt te slapen. Wij zeggen dit ook altijd tegen de mensen waarom we dat doen. Het waarom erachter is: zodat je kindje aan alle geluiden leert wennen. Stel je doet altijd zo zachtjes mogelijk dan heb je veel kans dat je straks een kindje krijgt wat bij het minste of geringste geluid wakker schiet. Zou je dus nooit meer iets kunnen doen intussen tijd want vooral in het begin slapen ze nog heel veel. En je zal toch een keer moeten zuigen boven. Ze wennen daaraan. Ik ga er zelf altijd snel met de stofzuiger doorheen en blijf niet extra lang dralen daar. En natuurlijk ook niet voeral tegenaan botsen. Natuurlijk wel zo dat het goed gebeurd. En ik wacht meestal ook met zuigen tot dat de beeb wat verder in hun slaap zijn, dus niet in het begin. Hopelijk is het zo wat duidelijker.