Hebben jullie iets gegeven aan kraamhulp?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door suzy28, 10 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Ja, dit heeft mijn kraamhulp ook zo aan ons uitgelegd.
    Wij proberen 's avonds natuurlijk wel ietsjes stiller te doen, maar overdag niet.
    Hoe eerder Vicky eraan gewend is, hoe beter.
    Ze heeft vandaag bijvoorbeeld gewoon in de box liggen slapen terwijl de visite en mama lekker zaten te kwebbelen :D

2. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Ja precies ik werk ook in de kraamzorg en leg ook altijd uit aan het egzin dat je overdag gewoon alle geluiden moet maken die je normaal ook maakt. Dus ook stofzuigen op de bbaykamer en normaal praten en niet gaan fluisteren wat veel mensen doen.
    Dit is om de kleine aan geluiden te laten wennen en dat ze later wat makkelijker kunnen doorslapen als er geluiden om ze heen zijn.

3. sunnyday

sunnyday Fanatiek lid

10 apr 2009
    1.449
    0
    0
    Hoi,

Stofzuigen op de slaapkamer als de baby slaapt vindt ik niet gek hoor!! wij doen dit ook en ze slaapt er lekker doorheen:) en afwassen is ook niet verplicht. ze zijn er voor de verzorging van moeder en kind. Als je een lieve kraamzorg hebt die tijd overheeft zal die het waarschijnlijk wel doen.

Wij waren super blij met onze kraamverzorgster. Ze heeft van ons een foto gekregen met haar en de baby erop en een doos merci.

4. marleentje26

marleentje26 Fanatiek lid

25 aug 2007
    4.754
    0
    0
    Bemiddelingsmedewerker gastouderopvang
    Rondom nijmegen
    Ja precies wij als kraamverzorgende zijn er voor moeder en kind dat is de voornaamste taak. En als alles goed gaat en er tijd over is dan was ik, kook eten voor het gezin en doe zelfs vaak boodschappen. Maar dan moet het wel kunnen niet dat het ten koste gaat van moeder en kind en de voeding.

5. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik heb de kraamvrouw hier een doos merci chocolade gegeven heb erg veel aan haar gehad het was een schat van een vrouw =D> :D ook heeft ze een geboorte kaartje gehad :D vond ze geweldig

en ook ik stofzuig nu nog als julian lig te slapen hij slaapt er lekker doorheen

en ik vind dat een kraamverzorgster niet alles in je huis hoef te doen heb je je vent ook voor die wel een keer kan afwassen

6. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Niets gegeven hier, heb er sowieso 2 gehad , de eerste kreeg niets omdat ze er maar 1 dag was en de tweede was ik blij dat ze weg was , ze deed niets dan alleen maar koffiedrinken en bij mijn bezoek zitten en was ook nog eens lui en een emotioneel wrak ... Was alleen maar aan t zeuren over haar scheiding die diezelfde week plaatsvond , heb haar een dag eerder laten stoppen omdat ik gewoon geen zin meer had in dat gezeur .. Dat was mijn geschenkje :) Was blij dat ik weer gewoon mijn huisje kon poetsen zonder dat mens om me heen ..

7. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Heb een geweldige kraamverzorgster gehad ( die overigens ook gewoon stofzuigde of Tess dr kamertje als ze sliep of was weg pakte, vind ik helemaal niet gek en doe het zelf ook).
    Ze heeft een geboortekaartje gehad omdat ze die graag wou en Tess heeft haar een grote bos bloemen gegeven met een bedankt kaartje.
    Uiteraard was er ook gebak op de dag van afscheid ;)

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    wij hebben een fruitmand gegeven. Vooral ook omdat ze erg van fruit hield en op de lijn lette, dus dan is een doos chocolade een beetje misplaatst.

Ze heeft keihard gewerkt en heeft zich bij bezoek altijd afzijdig gehouden.

Ik vind trouwens 50 euro echt veel om te geven. Iedereen is natuurlijk vrij hierin, maar 10-20 is voor mij echt de max en dan moet ze het wel verdiend hebben.

(is trouwens wel lekker binnenlopen: elke week een kadobon of zo van 50 euro!)

9. Tennes

Tennes Niet meer actief

Wij hebben onze fantastische kraamhulp een hele mooie fles wijn gegeven en een geboortekaartje. Ze heeft gezorgd voor een superweek en een heel schoon huis ;)

10. Geeske1984

5 mei 2009
    39
    0
    0
    Verkoop keukens en sanitair LOI studie: HBO Market
    Bolsward
    Ik had de allerbeste en leukste kraamhulp :p

Ze heeft van ons een knuffelkip met een zak paaseitjes op zn rug (het was toen bijna pasen ;)) en een bosje tulpen gekregen.
    En natuurlijk een geboortekaartje met foto's van haar en Levi voor in het plakboek!

Deel Deze Pagina