Een tijd terug had ik van mijn ouders een koolmonoxide apparaat gekregen voor in de keuken omdat we nog zo oude geiser hebben. Vanavond mijn vriend en ik gingen douchen (hij ging na mij) dus ik was eerder klaar als hem, dus was vast op de bank gaan zitten. Opeens hoor ik een extreem hard piep geluid. Ik kijken hmm de rookmelder niet, ik loop na de hal heen en ik doe mijn keukendeur open en opeens zie ik dat ding roodgloeiend knetterhard piepen, hele keuken stond blank van de gas uit de geiser, koolmonoxide ruik je niet dus ik roep naar mijn vriend onder de douch die net zijn haar ingesmeerd heeft met shampoo M maak aan doe die douch uit koolmonoxide melder slaat op hol. Ja natas doe de deuren maar los komt wel goed. Ik de keuken balkondeur open gegooid. Wij hebben nooit de keukendeur zelf open maar vandaag wel omdat ik met de katjes gespeeld had (laserlampje) wil ze niet in de keuken vandaar dat de deur dicht was. Gelijk alles in huis los gegooid en mijn vader gebeld. Tas alles los gooien tussendeur dicht houden. Mijn gevoel van paniek werd zo erg dat ik met mijn katten naar de boven buren gevlucht ben. Daar aangekomen de brandweer gebeld kwamen met spoed duurde nog geen 2 minuten. 4 man sterk hun in ons huis met zaklampen, schijnt hun apparaat kapot te zijn waar ze mee moesten meten. We hadden de centrale gaskraan al dicht gedraaid en onder tussen stonden alle ramen en deuren open. Toen het nieuwe apparaat er was konden ze niks meer meten omdat er alweer zoveel zuurstof was bijgekomen. Wij daarna gelijk het bedrijf gebeld van de geiser die waren er ook met spoed en ook die konden niks meer meten. Heb wel een nieuwe brander gekregen en alles is hier weer goed. Na denkend dat als wij die koolmonoxide meter niet hadden, want ik zei nog tegen me ouders wat moet ik er toch mee? het hier heel anders afgelopen had kunnen zijn (bewusteloos met dood als gevolg) ben zo geschrokken. Weet ook niet echt wat ik met dit topic wil. Denk dat ik het gewoon even van me af moest schrijven. Gelukkig zijn wij en onze katjes inorder en is er niks ernstigs gebeurt. Maar god wat een schrik zeg.
Jeetje das zeker schrikken! Dat moest gwn zo zijn dat je een melder kreeg van je ouders! Je moet r niet aan denken als je m niet had gehad... snap dat je van je af moet schrijven, schrik zit r goed in! Gelukkig is het goed afgelopen allemaal
Ondanks dat wij geen gaskachel, geiser oid hebben, ben ik hier altijd bang voor. Wat ontzettend goed dat die apparaten werken en je zo kordaat gehandeld hebt. Heftig hoor.
Wow, dat is schrikken inderdaad! Goed dat jullie zo'n ding hebben en fijn dat het allemaal goed is afgelopen. Moest je nu trouwens een nieuwe kopen of kun je deze nog gewoon gebruiken?
Ja die blijft het gewoon doen net weer opnieuw getest en toen weer opgehangen. Had hem ook te hoog aan de muur, in principe moet hij een meter van de grond hangen. Maar na een gesprek te hebben gehad met de man van het geiser bedrijf heb ik hem nog lager gehangen voor de zeker zeker zekerheid. Echt ben nog nooit zo bang geweest in mijn hele leven niet. Heb gelijk zo kaart gekregen waarin staat vanaf welke ppm het gevaarlijk word. Toch wel schrikbarend en dat je gewoon nog van die oude geisers mag hebben, terwijl er in de keuken ook geen goed afvoer systeem zit. Eigenlijk GEEN dus staats gevaarlijk!! Maar idd gelukkig is het allemaal goed afgelopen
Jeetje, ben blij dat jullie het kunnen navertellen en dat we het niet in de krant hoeven te lezen.. Snap wel dat de schrik er goed in zit.
Wat een schrik zeg!! Gelukkig goed afgelopen!! Wij hebben nog gaskachels en 2 keer gebeurde het dat we lagen te slapen en dat ding afging. Wat een geluid zeg, we raakten door dat geluid helemaal gedesoriënteerd.. we hadden de kachel dus aan en de ramen dicht. Dat kan dus niet want dan komt er te weinig zuurstof bij.. wel ff schrikken. Hang dat ding maar in de buurt van de geiser op en idd zo laag mogelijk bij de grond! Hopen dat het niet weer gebeurd!
hmm ik moet ook maar even zo'n apparaatje halen. wij hebben ook nog een geiser en heb er eigenlijk nooit over nagedacht.. goed dat je dit verteld! en fijn dat het goef afgelopen is!
oh ik lees dat open of afvoerloze geisers vooral gevaarlijk zijn, wij hebben wel een afvoer en het raam altijd open. maar ik ga alsnog zo'n apparaatje halen voot de zekerheid