Baby 6 maanden & de 5e ziekte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Stippel, 18 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Stippel

Stippel Actief lid

23 aug 2009
    347
    1
    18
    Een paar dagen geleden kreeg mijn dochtertje wat uitslag rond haar mond. Het werd steeds erger, dus ik heb de dokter gebeld. Kreeg een creme (Lanette) voorgeschreven.

Twee dagen daarna (dat was gisteren) ben ik met haar langs de dokter geweest, omdat de vlekjes die ochtend best wel heftig waren. Op het moment dat ik met haar bij de dokter was, waren de vlekjes weer zo goed als verdwenen. :(
    Volgens de dokter was het in ieder geval geen allergische reactie, maar gewoon een onschuldige huiduitslag.

Vanmorgen had mijn dochtertjes ineens allemaal hele kleine rode vlekjes op haar buik en rug. Ook de uitslag in haar gezichtje is zeker niet minder geworden. In haar gezichtje zijn het echt rode pukkeltjes/plekken, die heel ruw/grillig aanvoelen, vooral bij haar kaaklijn/kin.

Ik dacht zelf meteen aan de 5e ziekte. Ik heb vandaag een arts van het CB aan de lijn gehad en volgens haar was het inderdaad zeer waarschijnlijk de 5e ziekte. Ik hoefde verder niet langs de dokter, zolang ze alert is, goed drinkt en geen hoge koorts krijgt.
    Mijn dochtertje is er verder niet ziek door gelukkig.

Bij wie heeft het kindje ook op jonge leeftijd de 5e ziekte gehad? Na hoeveel tijd trekken die vlekjes weg? En is het aan te raden haar gezicht (want daar zitten de ergste plekken) wel/niet in te smeren?

Alvast bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina