zuigbehoefte

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door snoet, 10 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoet

snoet Bekend lid

3 feb 2009
    901
    0
    0
    Hoofddorp
    Onze Damian heeft best veel zuigbehoefte. Ik geef hem de borst of mijn pink. Maar nou zegt mijn man geef hem toch een speen, dan heb je ook wat tijd voor jezelf. Maar ik twijfel of we dat wel moeten gaan proberen. Ik vind het trouwens niet erg om mijn punkie te geven

Snoet

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Ik zou idd een speen geven, Je borst Is niet om te Sabbelen.
    En de hele dag je pink geven word je toch dood vermoeid van?

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Als jij het zo prima vindt, is het toch goed?

4. Dronty

Dronty Fanatiek lid

5 dec 2011
    1.359
    0
    0
    NULL
    dronten
    Boaz had ook altijd erg veel zuigbehoefte.
    In het begin wilde ik er ook niet aan ( mijn andere drie moesten nooit een speen).
    Bang dat hij niet meer zonder zou kunnen en het zonder een drama zou zijn. Maar het gaf hem wel een stuk bevrediging en mij een stuk rust ;)
    Met 9 maanden rustig aan de speen gaan af wennen. Nu heeft hij hem nog alleen nodig met slapen en dan alleen met inslapen. Daarna spuugt hij hem zelf uit.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    gewoon speentje geven, waroom niet? vinger is 1000 keer viezer en zo leer je meer dat baby duimzuigen gaat.
    we gaven fingerfeed in begin daarna ook vinger ik dacht dat speentje slecht is maar juist niet, vinger is veel slechter..
    onze heeft ook enorme zuigbehoefte

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Met 6 maanden wordt de zuigbehoefte vanzelf minder, kan je de speen ook weer afbouwen.
    Wij laten onze kinderen niet slapen met een speen, die halen we weg zodra ze slapen of leggen ze zonder speen in bed. Dan wennen ze ook niet aan een speen 's nachts, dat scheelt al.

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Een speen is beter als duimen want dat zal hij waarschijnlijk gaan doen als je geen speen geeft.
    Een speen is ook veel gemakkelijker om af te leren dan duimen hoop ik :p

Zelf krijg je ook meer rust, de hele dag je pink paraat houden lijkt me echt niet leuk

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier een dame die de speen weigert sinds ze haar duim gevonden heeft. Ik vind het prima... hoef ik die niet steeds weer in te doen. Ik maak me daar niet druk om nu.

Deel Deze Pagina