Hebben jullie kindjes een identiteitsbewijs?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 9 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Ik moet hem nog ophalen, als we niet op vakantie zouden gaan zou ik er ook nog mee wachten.

2. Aapje22

Aapje22 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.265
    42
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord holland
    Net informatie gevraagd voor een paspoort. We gaan over 8 weken naar Indonesië met z'n twee.

3. simba32

simba32 Bekend lid

22 apr 2012
    571
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Sinds vorig jaar juli is het verplicht om voor iedere inwoner van NL een geldig id bewijs te hebben maakt dus niet uit of je wel of niet op vakantie gaat.. Ik vind het onzin is gewoon geld klopperij want je betaald de volle pond zelfs voor een baby van 8 weken..
    Onze zoon heeft een paspoort omdat het 5 jaar geldig is en we niet weten of we in de aankomende 4 jaar niet verder weg gaan dan Europa.. (lees Egypte oid)

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Dat geldt voor personen vanaf 14 jaar, dus vakantie kan wel degelijk verschil maken of je er al eentje aanschaft voor je kind.

Dat het geldklopperij is ben ik volledig met je eens. En dan is het ook nog eens belachelijk dat de kosten per gemeente enorm kunnen verschillen.. En dat voor een landelijk verplicht iets.. Je zou gewoon zo'n ding moeten krijgen bij je geboorte.

5. Prins03

Prins03 Fanatiek lid

13 nov 2012
    3.695
    2
    0
    Wij hebben er wel één omdat we naar Zuid Frankrijk zijn gegaan.. Idd pure geldklopperij.. Hij lijkt nu al niet meer op de foto.. laatstaan over 5 jaar :D

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wij wonen in Duitsland en reizen regelmatig met de kinderen heen en weer over de grens... dus vanaf dat de dames ongeveer 3-4 weken waren hebben we de boel aangevraagd.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Zorg voor de zekerheid ook voor een schriftelijke toestemming van de papa van je kindje!!!!! Dus schriftelijke toestemming dat je jullie kindje mee mag nemen naar Indonesië. Er wordt momenteel echt hard gecontroleerd ivm kinderontvoeringen etc. bij de douane op Schiphol

8. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Vaag. Hier bij ons hoef je als ouder zijnde je eigen ID te laten zien en pasje van de verzekering en dat is voldoende.

9. Sunlover

Sunlover Bekend lid

26 jan 2011
    764
    0
    0
    NULL
    NULL
    Yep, vorig jaar naar Turkije gegaan dus was nodig!

10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Nee hier niet hoor. Gaan niet naar het buitenland op vakantie en in het ziekenhuis hebben ze er nog nooit om gevraagd. Met een zorgverzekeringspasje kon gewoon een ponskaart aangemaakt worden voor de oudste. Met de andere twee nooit in het ziekenhuis geweest nog dus is nog niet aan de orde geweest.

11. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

Nog niet maar ga binnenkort wel een paspoort aanvragen ivm vakantie naar Amerika.

Vanaf 14 jaar ben je verplicht deze ten alle tijden bij je te hebben, voor die tijd alleen bij reizen naar het buitenland of bijv. Ziekenhuis.

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

mijn zoontje heeft al vanaf toen hij 6mnd was een id kaart gekregen

13. Flubje

Flubje Niet meer actief

Ja precies, ik grap altijd dat ik elke baby mee over de grens kan nemen ;)

14. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Paspoort kost rond de 50 euro, id rond 30.
    Echt idd belachelijk, heb er ook 1 aangevraagd vanmorgen ivm weekendje weg naar buitenland. Over een jaar ziet ze er weer heel anders uit, maar goed als het moet dan moet het maar.

15. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sinds 2 maand nu omdat we op vakantie naar Turkije gingen anders niet vindt het veel te duur voor gewoon om te hebben..

Deel Deze Pagina