Wij dachten ook een niet veel voorkomende naam hebben gevonden: Aaliyah. Alleen zit er nu een Alysia in haar klas en daar wordt ze nog wel eens mee genoemd. Het lijkt ook wel een klein beetje op elkaar
Ik ken in de hele verre wijde omtrek hier geen Vigo's Voor zover ik weet is hij hier de enige! Milan daarintegen zal ik straks wel vaker tegenkomen, maar dat boeit me niet zo
Toen ik op school zat (zowel basis als middelbaar) heb ik nog nooit kinderen met dezelfde naam in de klas gehad. Dat er een keer 2 kindjes met dezelfde naam in de klas zitten kan ik me nog wel voorstellen maar bij Kylian zitten er dus 11 kindjes met 4 verschillende namen 8) Zelfs jan had maar 1 naamgenoot in de klas zitten tewijl zijn naam hier heel veel voorkomt. Groetjes anita
Nou ondanks dat de namen van de kids hoog in de lijst staan, toch geen andere kindjes in de klas/kdvm met dezelfde naam. In de klas van mn dochter zitten er 2 kindjes met namen die bijnaaaa t zelfde zijn: Quency (meisje) en Quincy (jongen)
Noa komt hier vaak voor en Jari heb ik nog niet gehoord. Ik kies eigenlijk gewoon een naam die mijn man en ik beiden het allerleukst vinden. Of dat nu een naam is die miljoenen keer voorkomt of een naam die je nooit hoort. Persoonlijk begrijp ik ook vaak wel waarom bepaalde namen nooit voorkomen....
Nou, ik denk dat jullie wel kunnen raden hoe ik heet (in het echt) en ik kwam altijd overal naamgenoten tegen, gelukkig niet bij mij in de klas, maar wel op school. En dat vond ik niet leuk... Daarom wilde ik voor mijn zoontje wel een iets minder voorkomende naam - Kick - en op het kdv is hij tot nu toe ook de enige. Hij gaat straks wel naar een grote basisschool (met 4 kleuterklassen) dus als er een andere Kick opkomt, hoop ik dat ze die niet in dezelfde klas zetten. Die kans (dat er ook een even oude Kick op die school zal zitten) is er wel, omdat er bij mij op zwangerschapsyoga een vrouw zat die haar zoontje ook Kick heeft genoemd en die woont volgens mij bij de school in de buurt. Wij hebben serieus om die reden getwijfeld of we hem wel Kick zouden noemen, maar toen vonden we het al zo'n leuke naam dat ik eigenlijk niet meer wilde veranderen. Ik ben dus benieuwd... We zien het over 2 jaar!
Bij mijn dochter op de groep zitten 2 jongetjes die Luca heetten, verder geen dubbele namen. Mijn dochter heeft een "top 10 naam" maar toch ken ik verder geen meisjes met dezelfde naam. Dus dat zegt ook niet alles.
Ik heb even zitten kijken, de kans is klein dat Jitte iemand met dezelfde naam in de klas krijgt, aangezien er in 2009 8 kinderen met die naam zijn geboren... Voor Jelle kan ik het niet terugvinden, het SVB heeft de namenlijst van 2007 niet meer op de site staan, maar ik meen me te herinneren dat het toendertijd iets van 225 kinderen waren. Ook niet zo'n grote kans, denk ik. (in 2009 waren het er 295)
Bij Rowin in de klas zaten vorige jaar drie Brammen. Zijn naam heb ik nog nooit eerder gehoord hier in de omgeving en trouwens dat geldt ook voor Gilian.
Hier in de klas geen dubbele namen. bij de gastouder ook niet, maar ik vind elise, isa, isis toch ook veel op elkaar lijken en dat met 5 kinderen..... Ik denk dat Nick meer kans dan Chris maakt om een naamgenoot tegen te komen, aangezien in 2006/2007 Nick nog wel in de namen top 20 stond (overigens niet toen wij er naar keken, maar blijkt dus in 2006 wel te zijn geweest)
Bij Caitlin zitten er geen dubbele namen in de klas en maar 1 meisje op school die Caitlyn heet dus anders geschreven. Denk dat we Djènoa niet gauw tegen zullen komen of ze moeten het daar in de wijk pikken van ons hihihihi.
Het barst van de Ruben en Stijn jochies...tot nu toe niet op de groepen van de boy's maar wel bij elkaar of op de andere groep. Ja, pech hoor. Ik had vroeger 2 suzanne's, 2x joyce (nee, 3 zelfs), Linda's etc. etc. We vonden deze namen gewoon de leukste. We wonen in een klein dorp en voor zover ik weet zijn er geen kinderen met dezelfde namen geboren in hetzelfde jaar maargoed, er hoeft er maar 1 hierheen te verhuizen natuurlijk
Nou er zitten geen manolito's of Lorenza's En verder zitten er bij mano op de psz alleen 2 meisjes de ene heet sara en de andere zara, maar verder niet 2 dezelfde namen. Heb trouwens geen idee of ze met de achternamen aangesproken worden.
Nou precies! Nu heb ik sowieso een rothekel aan mensen die zonodig perse altijd creatief en anders moeten zijn, (ik bedoel niet die mensen die van nature gewoon kiezen wat ze leuk vinden, waarbij dat totaal afwijkt van wat anderen leuk vinden, ik bedoel echt die groep die iets leuks niet doet omdat iedereen dat al doet en dingen alleen maar wil als vooral niemand anders het zo doet enzo. Dan denk ik echt: zucht.... als jij het toch leuk vindt...?) Wij kiezen dus ook een naam die WIJ leuk vinden en als dat betekent dat er nog 20 met diezelfde naam in de klas zitten, dan is dat maar zo. Ik ga een leuke naam niet laten vallen, enkel omdat die toevallig zo vaak voorkomt. Als ik een evenleuk alternatief zou hebben, dan zou dit mogelijk wel doorslaggevend kunnen zijn, maar verder: een naam is leuk of hij is niet leuk, ongeacht of die nu veel of weinig voorkomt. Wij nemen wel mee of er in onze directe omgeving iemand is met die naam. Zo vonden wij Daniel een leuke jongensnaam, maar het halfzusje van de kids van mijn man heet al Danielle. Balen dus, ze krijgen niet bij hun vader dan een broertje dat Daniel heet. Zelfde geldt voor Ruben, (zoon van mijn broer), Levi (stiefbroer van de kids van mijn man), Boaz (overleden kindje van een vriendin). Maakt het wel eens lastiger, want pfff.... jongensnamen zijn zoooo lastig! (Maar over max 8 weken weten we of we daar nou wel of niet nog heel hard over na moeten denkn ).
en wat moet ik dan? ik heb in totaal 38 stuks aan neefjes en nichtjes en die hebben ook allemaal kindjes meeste jongens wij hebben vaak gehad o nee kan niet zo heet mijn neef zijn zoon
Bij ons niet. Wel bij mn dochter 2 jongens met dezelfde naam, zijn buitenlandse kindjes. Maar verder, nee geen dezelfde namen. Mijn oudste heeft wel een vaak voorkomende naam maar wij schrijven hem anders.