hebben jullie kindjes ook een speen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babs1977, 20 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    een kind hoeft het in mijn ogen niet af te leren, ik vind dat de taak van de ouders. hier wel een speen. vind het een voordeel en een nadeel tov de duim. duimen kun je als ouder niet af leren, ik ken veel mensen die tot hun 12de geduimd hebben, allemaal een beugeltje gehad. bij een speen bepaalt de ouder of je kind em wel of niet krijgt. lastig is wel dat ze die kunnen verliezen en als ze klein zijn niet zelf kunnen pakken. aanleggen om aan de zuigbehoefte te voldoen is hier geen optie. sven heeft na het spelen vaak een zuigbehoefte om te kunnen slapen. als ik hem dan moet aanleggen, wordt hij weer wakker als ik hem van schoot weg leg. in bed of in de box gaat de speen er in en na 2 keer zuigen slaapt meneertje. verder is de speen voor jengeluurtjes als hij zich wil af reageren en als hij last heeft van z'n buikje.

2. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Ja dat lijkt mij vrij logisch :) .

3. Jaydienne gebruikt hem alleen sávonds als ze gaat slapen, ik denk momenteel niet aan wat later gaat komen.Er is ook voor dat een oplossing.

4. kruimel78

kruimel78 Lid

7 aug 2007
    48
    0
    0
    Hier geen speen, bewust nooit geprobeerd. Gaat hier prima zonder speen. Als mijn dochter 's nachts wakker wordt, proberen we haar eerst te troosten (eerst gewoon aaien, liedje zingen oid, later eventueel even op schouder uithuilen). Als echt niks werkt, leggen we haar bij ons in bed, maar dat is tot nu toe slechts 2 x gebeurd (ze is nu 4 maanden oud).

5. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik was voor de geboorte van lars ook anti-speen, had ook van die visioenen over kindjes die al lang en breed konden lopen en praten en dit alles met de speen in de mond. in het ziekenhuis zei ik nog, hij heeft 10 vingers, neemt ie er daar maar een van. toen zei de zuster daar kom je nog wel van terug.... en dat kwam ik al de eerste nacht thuis. ik vertelde het hele verhaal op het CB en toen zei de arts, ach, tot 1 jaar heet je kleintje een zuigeling, en dus mogen ze zuigen, daarna laat je de speen zo vaak mogelijk weg. nouja, ik schreef al eerder dat lars na 6 weken de speen niet meer hoefde en dat hij nu heel zelden duimt. wij hoefden ook nooit uit bed om de speen terug te geven. ik heb alleen een (korte0 periode gehad dat ik hem snachts een keer terug moest draaien, omdat hij wel op zijn buik kon draaien maar niet terug. maar dit was ook maar een weekje ofzo, toen kon hij het zelf

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Mijn zoontje pakt zijn duim als hij moe is.
    Hij vond een speen helemaal niks.

7. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Armin heeft alleen een speen nodig als hij wil slapen.
    En tijdens het slapen spuugt hij hem weer uit.
    Soms wordt hij daardoor wakker,meestal als hij 's avonds pas
    in slaap is gevallen.
    Ik heb hem ook altijd een speen gegeven alleen maar
    om in slaap te vallen of rustiger te worden.
    En tegewoordig geef ik hem wat vaker omdat hij
    ermee speelt en probeert de speen zelf in de mond te stoppen.
    Wat een erg leuk gezicht is!
    Overdag duimt hij wel vaker, ik denk omdat dat hij misschien
    last heeft van een doorkomend tandje. Hij knaagt er echt aan!
    Dus ben ik wel blij dat hij niet constant een speen wil.
    Vind ik ook niet leuk als kinderen van zelfs 2jr en ouder
    constant met een speen in hun mond lopen.

Deel Deze Pagina