hallo allemaal, Vanaf wanneer gingen jullie kindjes naar 1 dutje ? Ik denk namelijk dat mijn zoontje er al aan toe is hij protesteert 's ochtends altijd als hij voor zijn 1ste dutje moet. Was even nieuwschierig.
Kan prima hoor! Hier ging ze met 9 maanden al over naar 1 middagslaapje. Yasemin sliep 2 x, maar op een gegeven moment wilde ze die 2e x niet meer naar bed! Dus was voor mij duidelijk, ze wil nog maar 1 x slapen. Heb toen het eerste slaapje wel wat gerekt, want anders trok ze het niet om de hele dag wakker te blijven. En toen ging ze vanzelf ook haar middagslaapje langer slapen. Ze is van 2 x 1 a 1,5 uur naar 1 x 3 uur gegaan toen.
hij was...16 maanden ongeveer toen hij echt overging naar 1 dutje. daarvoor hadden we het wel geprobeerd maar werkte niet want hij werd bloedchagrijnig
Hier sinds een maandje. Ze wilde 's middags een week of 2 slecht slapen terwijl ze 's morgens nog wel snel moe was. Daarna kreeg ik haar 's morgens 2x niet op bed en sinds die tijd gaat ze rond 12u vaak slapen. Ze slaapt nu ook netjes 3 uur achter elkaar waardoor ze het goed volhoudt.
Nu ons mannetje eindelijk een beetje gaat doorslapen en soms ook na 7 uur wakker wordt, doet hij ook nog maar 1 dutje. Ik moet wel zeggen dat hij op het kinderdagverblijf nog wel 2x slaapt. Als hij voor zessen wakker wordt, trekt hij het niet, maar vaak dus wel. Soms slaapt hij dan nog maar kort, net aan 1 1/2 uur. Maar goed, daarna houdt hij het ook vol tot half 8. Hij zal wel niet veel slaap nodig hebben.
Hier sinds ong 16 maanden geloof ik.. Ook heel verschillend per kind, Melisa sliep tot zeker 18-19 maanden 2x per dag.
Hier met 17 maand. Hij begon ermee met 15 maand, maar is toen even flink ziek geweest (oorontsteking). Ik heb qua slapen heel lang zijn eigen ritme gevolgd. Hij heeft een poosje gehad, dat hij de ene dag om 10.30 al in zijn ogen wreef. En de dag erna pas om 13.00. Ik geloof dat het 2a3 weken om en om met 1 of 2 slaapjes is gegaan voordat hij helemaal over was..
Hier met 15 maanden, vond het wel een lastige periode wat dat betreft. Mijn zoontje had geen behoefte meer aan 2 slaapjes maar een slaapje was ook net te weinig. Om 11:00 uur was hij al toe aan zijn middaglslaapje. Ontzettend onhandig tijdstip, dus moesten we rekken tot 12:00 uur. Het heeft een paar maanden geduurd voordat hij makkelijk tot 12:30 uur redde.
Hier met 10 maanden. Ze sliep zowel 's ochtends als 's middags nog geen half uur en wilde 's avonds niet meer naar bed. Nu slaapt ze 's middags om 13.00 uur, meestal een uur of anderhalf uur.
ik ging over toen thijs nog lang wakker lag en ik hem moest wakker maken tegen half 1, dan had ie krap een half uurtje geslapen, en dan legde ik hem rond 4 nog even plat tot 5. en als dat ook weer te vroeg was en weer wakker maken, dan ging ik het proberen met 1 slaapje te toen. thuis slaapt ie al een tijd 1 slaapje, op de creche nog niet, teveel prikkels.
Wij zitten nu (14 mnd) in de overgangsfase. Als hij 's ochtends kan uitslapen, heeft hij genoeg aan 1 slaapje. Als hij vroeg wakker is, slaapt hij nog 2 keer.
Bij mijn jochie was het andersom. Daar hadden ze hem al op 1 slaapje, toen we thuis nog op 2 zaten. En ook weer van 1 naar 0 slaapje. Hij werd daar meer geprikkeld, waardoor hij juist langer wakker kon blijven
wij zijn nu een beetje over aan het gaan naar 1 slaapje. Als ik Tycho 2x naar bed doe, wordt hij 's ochends om 5uur wakker. En dat is niet echt een lekkere tijd om al met je dreumes aan het ontbijt te zitten en naar getingel uit speelgoed te luisteren maar het is nog even uitzoeken wat het handigst voor hem is want soms wil hij om 10uur al en de andere keer pas om 12uur. Maar als hij dan om 10uur gaat, slaapt hij tot een uur of 13 en dan gaat hij dus niet meer naar bed de rest van de middag en dan is hij om 17uur al niet meer te genieten. xxx
Rond 11.5 maand. Hij wou 's avonds niet meer snel slapen en nu geven we al om 11.30 brood en dan slaapt hij makkelijk van 12.00 - 14.30 en 's avonds hebben we ook geen problemen meer. Hij blijft echter vroeg wakker (06.30/07.00) geeeuwwwwwwww, duik er nu dus ook maar lekker in...........
Met 12 maanden begon hij doodleuk midden in de nacht een pauze te houden in zijn slaap: hij was van 3 tot 6 klaarwakker, lekker liedjes zingen enzo. Na 2 van zulke nachten hebben we zelf het 2e slaapje eraf gehaald en toen sliep ie weer door. Het was echt van de ene op de andere dag, zat meteen helemaal goed in zijn nieuwe ritme.
hier ook al sinds 9/9,5 mnd ...middag dutje werd inens een drama... hij doet er heel soms nog wel 2, als we vorige dag bijv veel gedana hebben.. hij slaapt saochtends juist nog na 2/2,5 uur na het opstaan is hij nog erg moe...doet dat een dut van 2 uur gemiddeld en vervolgens om 19 slapen