Hebben jullie nog dingen van vroeger in Huis

Discussie in 'De lounge' gestart door annetske, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lautje1980

lautje1980 Actief lid

2 mei 2011
    485
    0
    0
    begeleidster zintuigelijk + verstandelijk gehandic
    hoorn
    ja nog veel t meeste alleen bij mn ouders thuis op zolder.
    mn playmobil, mn autos,heel wat knuffels,kale barbies :) ze moesten altijd naar de kapper van mij :)
    mn hobbelpaard, mn nintendo(de eerste) mn gameboy
    hier in de woonkamer zelfs mn video recorder heb ook veel video banden. koop ook nog wel eens wat bij kringloop winkel. ook leuk voor mn kleine later.
    oh ja heb ook al mn leesboeken nog van vroeger.

mama1984 haha die papegaai oorbellen dat weet ik nog dat die helemaal in waren. had er ook diversen.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn moeder gelukkig heeft nog wel wat bewaard. En ik heb al mijn LP's en singels nog achter het schot staan, en hang ik ieder jaar de oude rode kerstballen in de boom die vroeger ook bij ons thuis hingen. Die dingen zijn dus al ruim 30 jaar oud, als het al niet meer is. Verders heb ik mijn avondjurken nog bewaard (ook nostalgie).

Mijn man helaas heeft niets meer. Alles stond bij zijn vader, en toen hij kwam te overlijden, heeft mijn zwager alles naar een garagebox verplaatst. Helaas is die garagebox afgebrand 4 jaar geleden, en is er dus geen foto of frutsel meer over van zijn jeugd. Zo vreselijk jammer ... :(

Oh, en speelgoed, maar dat staat bij mijn ouders en daar spelen mijn nichtjes nu mee ... mijn hele verzameling ministek bestaat nog altijd :D en daar zit mijn oudste nichtje nu iedere keer been te puzzelen

3. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    leuk topic,

hier nog heel veel barbies en toebehoren.
    mijn eerste knuffel
    krijtbord en poppenkast

4. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Ik heb mijn pop nog van vroeger. Mijn dochter speelt er heerlijk mee haha. Verder heb ik nog een setje kleren die ik als baby heb aangehad en die hebben beide kids ook wel eens aangehad.

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

Die staat hier boven op zolder ook stof te happen

verder heb ik nog een poppel, een mega grote Tazmanian devil knuffel en een ingelijste teruggezonden brief van Beki van Solid Harmonie (meidengroep uit de jaren 90) * ik heb haar op FB ik zal hem eens voor dr inscannen en doorsturen haha* en een eiersetje van het butterfly servies (erfstuk van mijn moeder)

6. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    hier is het een nostalgie-paleis!:D
    heb net een taart staan maken met de oude deegroller die mn oma vroeger altijd gebruikte. alles afgewogen met een oude weegschaal met schuif-gewichtjes.

de pudding gaat altijd nog in oma's schaal. mn eerste stereotorentje speelt altijd nog in de keuken, doet t nog prima :)

alle agenda's, dagboekjes, brieven op zolder. mn poppenledikantje, poppenkinderstoel, kinderwagen. alles is er nog.

en ik ben de trotse bezitster van een silver cross kinderwagen uit 1963, ben gek op oude spullen!:cool:

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Heb nog wel wat speelgoed van vroeger. Waar onder nog mijn eerste baby born + toebehoren. Daar speelt mijn dochter nu mee. Heb ook nog 'n oude nitendo, met die grote cassetes met mario enzo :D.

8. me83

me83 Niet meer actief

van mij van vroeger,,zilveren beker en rammelaar en me lakschoentjes ahahah

spelletjes, eerste nintendo met veel spellen,video recorder met bandjes.dia projector met alles erbij.

verzameling duplo,barbies(ook van mijn mama erbij)popples,mylittlepony's

cdtjes en bandjes.. david de kabouter,smurfenhouse 2unlimited ahahah..

altijd leuk om weer aan je eigen kindjes te laten zien..

zelfs me moeder heeft een gehele platencollectie van gerard joling tot madonna tot MJ tot flipper en de comedykevers.. ook uit haar tijd.. heel leuk om sommige dingen wel te bewaren!

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    oh.. ik ook :)

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik heb mijn werkboekje nog van toen ik van de creche af ging met al mijn werkjes erin.. en tekeningen die ik vroeger voor mijn oma gemaakt had. en knutseltjes van school. volgens mij was dat t wel eigenlijk...

11. Engeltje1

Engeltje1 Niet meer actief

Ik heb nog een blauw olifantje knuffel wat boven mijn wieg hing.
    Nu dus 27 jaar oud en staat in de wieg van mijn zoontje :)

12. Die zoek ik ook, denk dat ie bij mijn ouders ligt.. was zo dol op die baby born!

13. Aszz

Aszz Niet meer actief

Toevallig het spel Electro op de kop getikt in een 2ehands winkel. De oudste speelt er nu mee. En Spookslot! :D

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    oh ja dia's en een diaprojector hebben wij ook nog ;) moeten nog op DVD komen. Zitten oude dia's bij... Mijn oma in haar jonge jaren haha :) Mijn pop van vroeger staat op mijn kledingkast op de slaapkamer. Mijn zoon speelt met de lego en duplo van ons vroeger en met de briotrein van mijn broertje nu :)

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier van allebei onze eerste schoentjes nog in huis.

Verder mijn oude lappenpop, die inmiddels de lievelingspop is van mijn zoontje waar hij altijd mee slaapt (en dat deed ik vroeger ook , so sweet)

Verder heb ik nog wel wat nostalgie liggen in de vorm van diploma;s van de dansschool en oude rapporten.

De deegroller en de opbergdoos van de ontbijtkoek komen vanuit mijn oma;s huis en worden nog steeds gebruikt.

16. mveenzoon

mveenzoon Actief lid

11 jan 2010
    178
    0
    0
    consultatieboekje van me zelf van 26 jaar geleden
    telt ook toch;)

17. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
    Wij hebben de oude salontafel overgenomen van mijn moeder. Dit is de tafel waar ik samen met mijn broertje de onderkant hebben ingekleurd en vaak onder hebben gelegen.
    Dit is ook de tafel waar mijn broertje een litteken aan over heeft gehouden op zijn voorhoofd van ongeveer 5cm lang.:$
    Aangezien mijn zoontje nu ook zo'n leeftijd begint te krijgen waarbij springen van de bank op de tafel ook erg interessant begint te worden begin ik wel te twijfelen of we hem moeten houden;)

Verder hebben wij het wiegje staan waar ik en mijn moeder als baby in hebben geslapen.

18. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik zou de tafel wel houden :) alleen je kan er voor kiezen deze naar zolder te doen en "tijdelijk" een andere tafel er neer te zetten van marktplaats ofzo ;)

Ik heb mijn goede salontafel omgeruild tijdelijk voor een tafel van 5,- van marktplaats ;) en mijn zoon zit hiet vaak aan te knutselen nu, en hoef niet steeds te zeggen "denk om de tafel" haha nee laat hem lekker zijn gang gaan, schuur en lak af en toe de tafel en als hij ouder is dan komt de goede weer beneden :) en gaat deze naar de stort ;)

19. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven

Ik wil hem ook liever niet weg doen. Ik hoop dat ons zoontje verstandig blijft wat springen betreft...maar het is echt een boefje!
    Op zolder is helaas geen optie aangezien daar nog een hele kamer vol staat aan dingen van vroeger en iets minder vroeger:
    - knutselspullen
    - studieboeken
    - schetsblokken van vroeger
    - oude lampekap
    - 5 oude tenten
    - oude kleding
    - tientalle dozen waarvan ik eigelijk niet helemaal weet wat er in zit.

Helaas zijn wij niet echt van die weggooiers en hebben we een heleboel zooi:)

20. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    ik heb nog een polaroid camera
    zo 1 waarbij de foto er meteen uit komt
    hij doet het nog steeds :D

Deel Deze Pagina