Hoi allemaal, Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met het nannycare matje? Ik zit er over na te denken om er 1 te kopen namelijk. Groetjes!
hoi, ik heb twee jaar geleden een nannycare aangeschaft voor m'n zoontje. Het gaf mij een heel geruststellend gevoel. Het matje heeft wel 2 keer vals alarm gegeven dus dat was wel schrikken. Gelukkig was er niets aan de hand en ik ben er nu ook op ingesteld dat ik niet gelijk in paniek moet raken als dat ding afgaat. Waarschijnlijk heb ik het matje toen niet goed neergelegd want het gebeurde beide keren nadat ik het bedje had verschoond. Ik gebruik 'm nu ook voor m'n jongste zoontje. In het begin wilde hij nl niet op de rug slapen, alleen op de buik.
Wij gebruiken het matje op ons werk (kdv). Ik zou liever voor een ander merk gaan (die bestaat uit 2 matjes) omdat de kindjes weleens naast het matje gaan liggen, bv helemaal boven of onderin het bedje en dan gaat het alarm af. Natuurlijk fijn dat je weet dat het werkt en het kan beter een keer teveel afgaan dan te weinig, maar ik denk dat je het met dat andere merk met 2 matjes minder snel zal hebben omdat er dan meer van het matrasje gemeten wordt.
Ik vraag me af waarom je uberhaupt een nanycare wilt? Ik vind het echt niet nodig, en zonde van me geld.
Ik zou er een met 2 matjes kopen als je besluit er een te kopen. Mijn dochter krijgt het zelfs voor elkaar om met 2 matjes nog op een plek in haar ledikant te gaan staan waardoor hij een vals alarm geeft. Wij hebben er een gekocht omdat het ons een geruster gevoel gaf omdat onze dochter op de dag van haar geboorte opeens stopte met ademen.
Mijn schoonzus had er ook een en die vond het heel prettig, een geruststellend gevoel. Zij kreeg hem trouwens vergoed via de verzekering (ik weet alleen niet welke maatschappij) dus dat zou je ook nog even na kunnen gaan.
Ik heb een Angelcare. Dat is volgens mij hetzelfde systeem, maar met twee matjes. Ik ben heel blij dat ik hem heb, al was het alleen maar voor het geruststellende gevoel dat ik een alarm hoor, mocht er iets fout gaan. En je hebt er meteen een babyfoon bij. Ik heb 'm voor 60 euro op marktplaats gekocht. Dezelfde prijs als van een nieuwe babyfoon, maar daar had ik nu dus meteen die matjes bij. Eén van de beste aankopen van de babyuitzet, wat mij betreft!
Bedankt voor jullie reacties! Denk dat ik nog even opzoek ga naar het matje van Angelcare. @consider: Ik wil er graag 1 hebben, vooral om dat geruststellende gevoel denk ik. De baby slaapt niet bij ons op de kamer straks maar gewoon in zijn eigen kamertje en dan wil ik wel een beetje het gevoel hebben dat er op die kleine wordt gelet.
Bij mijn verzekering wordt de Nannycare vergoed (groeneland achmea) maar alleen op indicatie! Ik wil er zelf ook een of nannycare of angelcare...ken mezelf anders ga ik nachten boven het bedje posten....en niet om verliefde blikken te werpen maar om tek ijken of hij of zij het nog wel doet. als jullie begrijpen wat ik bedoel.