Hey dames, Hier ben ik weer eens, we komen er niet uit hier (gelukkig hebben we nog eventjes. hebben jullie nog leuke ideetjes? ons eerste dochtertje heet Nouk. voor een meisje hebben we tot nu toe: Lis Jonne Lot Marée en voor een jongen: Mas Sep Jorn Cas Sten zoals je ziet houden we van korte namen, één of twee lettergrepen. wie helpt?
Suggestie: Evie Isis Zoë Finn (I know, het is een jongens naam maar ik kwam pas ook een meisje tegen dat Fiona heette en zich Finn liet noemen.. best schattig/stoer eigenlijk Juul Fien(e) Elin Jongens Ben Luuk Daan Finn Rick Ralph Zoiets?
Ik vind Sem of Sam voor een meisje geweldig! Mijn dochter zou eerst Sem worden maar ik durfde het toch niet aangezien het toch meer een jongensnaam is en in het dorp waar ik woon word je dan vast en zeker raar aangekeken. En van jou lijstje vind ik Sten echt geweldig! Een jongentje die ik ken heet ook zo alleen dan geschreven als Stenn.
Graag gedaan! ik zie dat je Sep al op je lijstje had staan, misschien is Seb of Seth ook nog een optie?
Ik vind Sem inderdaad ook erg leuk voor een meisje, maar weet niet of ik manlief ook zover krijg (ben er een beetje bang voor). Sam vind ik toch iets meer voor een jongetje. Stenn met dubbel nn is ook wel leuk, maar goed, schrijfwijze is van latere zorg ik zie dat jouw dochtertje Lauren heet, dat vind ik ook een hele leuke naam, alleen mijn man vind het niks..
Seth vind ik niet zo leuk en Seb lijkt een beetje een afkorting van sebastiaan, dan vind ik Sep of Sepp toch leuker...
Leuke namen! Van de meisjesnamen vind ik Lis leuk, maar dan vind ik het mooier als Liz. Van de jongensnamen vind ik Mas super. En Cas en Jorn ook leuk! En verder... Iva Maud Tess Iza Lize Kato / Cato Caro / Karo Myrthe Lieke Demi Maura Suze Soof Fem Esmi Esmee Amber Lara Mila Yip / Jip Finn Woud / Wout Thijs Mik Bas Lars Timo Stef Sam Merijn Max Rens Krijn Jort Yip / Jip
Sorry voor eventueel dubbele namen. Korte meisjes namen: - Fem - Mae - Ava - Lou - Jet - Nea - Yaz - Ann - Viv Korte jongensnamen: - Bas - Sil - Lev - Sim - Mex - Caz - Lenn - Lex - Luc - Vic
bedankt voor je reactie! van de meisjes vind ik Demi en Cato wel leuk, maar niet echt dat wow-gevoel. Jip voor een meisje moet ik even laten bezinken, misschien is dat wel lekker stoer. jongens: Vind Mik de leukste die erbij staat, ga ik overwegen met manlief
originele namen! leuk!!! Ann vind ik geloof ik wel erg leuk! Mex ook wel erg leuk, maar ik moet toch meteen aan het kledingmerk denken, hebben jullie dat ook? thnx
Van jullie meisjesnamen vind ik Lis het leukst, maar dan als Liz. Jonne vind ik trouwens echt voor een jongen... Van jullie jongensnamen vind ik Cas het leukst. Van Mas zou ik Mats maken en van Sten zou ik Stan maken (en in dat geval is Stan mijn favoriet). Andere ideeën (sorry voor dubbele) Nouk en... Mila Meike Kim Noa Saar Floor Noor Lotte Lieke Liv Mare Luna Lexi Jady Nova Nouk en... Dion / Dyon Ravi Thijs Bas Ties Theije Mart Dex Lex Joris Floris Ruud T(h)om Tim Wes
Bij Mex denk ik inderdaad aan Mexx. Misschien is Mix een idee, maar dat vind ik ook een beetje raar. Anders misschien Mik, Mauk, Meek, Mink, Mook of Mirk. Andere ideetjes voor jongens (even van alles wat verzameld): Bor (vind ik heel leuk!), Zem, Jent, Bik, Das, Kaz/Kas/Cas, Den, Kjelt, Birk, Mas, Bent, Fen, Duuk, Baz, Vinn, Tor/Torr/Thor, Tijn, Kick, Stan, Lex, Yan, Quint, Ismar, Daen, Jur, Koen, Nol, Just, Joah, Jonan, Sven, Yor, Tijm, Sil, Raf, Niek, Loek, Moos, Joep, Jens, Bo
En andere ideetjes voor meisjes: Liva, Bette, San, Pien, Plien, Niek, Nika, Mina, Bo, Lynn / Lynne / Lin / Linne, Mil, Aal, Gwen, Ella, Fee, Jade, Fen, Neva, Yente, Gianna, Jenn, Elze, Kym, Laure, Lien, Jyll, Louve, Maeve, Jemi, Jette, Pip, Neva, Jette, Vianne, Jis, Ize, Zofie, Janna / Janne, Myra, Vita, Tara, Wynne, Jot, Nora, Zara, Nouva, Giada
Oh, en op deze website [klik] heb ik met de filter op maximaal 2 lettergrepen nog onder andere de volgende jongensnamen gevonden: Art, Benn, Berk, Dar, Daud, Daz, Dev, Fil, Flint, Flynn, Jaak, Jann, Jem, Jon, Luc, Lux, Ole, Per, Pim, Rex, Stian, Tipp. Olaf.
Hey Dames, bedankt weer voor alle reacties. Ik heb Mex nog even laten bezinken, maar de associatie met het kledingmerk vind ik toch te groot, dus gaat m niet worden. Mats hebben goede vrienden al en zelf vind ik Mas ook net iets stoerder. Ties vind ik heel erg leuk! maar helaas heet mijn neefje al zo. Den en Birk vind ik ook wel erg leuk, komen op mijn lijstje Bij de meisjes zie ik nog niet echt iets tussenstaan wat ik leuker vind dan de namen op mijn lijstje. (maar ben ook wel behoorlijk fan van Lis en Lot... hopelijk kan ik mijn man overtuigen)