Geef je terug wat anderen verliezen op straat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Yoshka, 19 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yoshka

Yoshka Lid

4 apr 2012
    78
    0
    0
    Azie
    Vanochtend vroeg een stuk gewandeld met dochter van 1. Omdat het al redelijk warm was heb ik haar een (nieuw)zonnehoedje opgedaan. Nu laat ze deze niet elke keer op haar hoofd zitten dus af en toe check ik even of ze het nog op heeft. Bij de laatste check was het hoedje verdwenen en nergens meer te bekennen. Ik ben hetzelfde pad direkt teruggelopen maar helaas nergens meer te bekennen. Het vreemde is dat er maar een paar mensen op hetzelfde pad liepen en ik de enige was met een buggy. En omdat mijn zoontje ook mee was liepen we ook nog eens erg langzaam. Het kan haast niet anders dat degene die hem heeft gevonden niet heeft geweten dat het hoedje van ons moest zijn geweest. Ikzelf geef iets wat iemand anders nietwetend verliest altijd terug ook al moet iker even achter aan lopen. Wat doen jullie? Houden jullie iets wat je op straat vind ook al heb je een vermoeden van wie het kan zijn of heb je zoiets van, moet je maar beter zelf opletten?

Groetjes Yoshka

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

als ik iets vind op straat en ik niet weet van wie het is dan laat ik het liggen bah...wat moet ik ermee
    als ik die persoon nog zie dan geef ik het gewoon terug. lijkt mij de normaalste zaak toch?

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als die persoon er loopt ga ik er natuurlijk achteraan.

Verloren kinderspullen leg ik het aan de zijkant van de weg (op het oog dat ze misschien weer terugkomen en het zo dus kunnen vinden) of ik leg het op een bankje of een verhoging wanneer dat in de buurt Ik ga het niet verplaatsen omdat ze het dan misschien niet meer kunnen vinden.

Spullen van volwassenen laat ik liggen.

4. Yoshka

Yoshka Lid

4 apr 2012
    78
    0
    0
    Azie
    In mijn geval was het dus een nieuw en mooi hoedje dus zag er zeker niet smoezelig uit:) maar vanzelfsprekend bedoel ik dus ook geen "vieze" dingen. En ja, ik vind het dus ook de normaalste zaak van de wereld om het terug te geven, maar blijkbaar niet voor iedereen.

5. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    misschien is het weggewaaid, of heb je het gewoon niet gezien. Niet zo negatief meteen over andere mensen hoor.
    Je zal toch zelf op je spullen moeten letten.

6. Yoshka

Yoshka Lid

4 apr 2012
    78
    0
    0
    Azie
    Stond geen zuchtje wind en ik had hem echt wel zien liggen. Ben echt niet direkt negatief over andere mensen, integendeel. Tuurlijk moet jezelf op je spullen letten maar wat is het nu voor kleine moeite om iets terug te geven als je ziet dat iemand iets veliest?

7. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja kan het niet ergens anders liggen dat het weggewaaid is?

ik zou het zelf ook aan de kant van de weg neer leggen en als ik zie dat een kindje wat verliest dan zou ik er even achteraan gaan idd.

8. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen zuchtje wind is bijna onmogelijk. Of het ligt misschien net uit het zicht.
    En waar woon je trouwens dat het warm en zonnig is vandaag??haha, hier is het maar koud.

ik snap dat je baalt hoor, maar je kan echt de andere mensen op dat pad niet beschuldigen. Je hebt het zelf ook niet gezien.

9. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Bij haar gegevens kun je zien dat ze in Azië woont

En zo onmogelijk lijkt het niet hoor dat er geen zuchtje wind is

10. Yoshka

Yoshka Lid

4 apr 2012
    78
    0
    0
    Azie
    Het is ook niet mijn bedoeling om andere mensen te beschuldigen maar ik vind het gewoon heel raar omdat het bijna niet mogelijk is dat die paar mensen niet hebben geweten dat het van mijn dochtertje had kunnen zijn en tussen het moment van mijn laatste check toen het hoedje er nog was en het moment dat er weg was zat hooguit 5 minuten. Nou ja, gaat me niet om het hoedje maar gezien de situatie gewoon wat vreemd.

11. BabyR

BabyR Fanatiek lid

18 dec 2011
    2.009
    5
    38
    Jeetje Mentiera, met het verkeerde been uit bed gestapt vandaag?

Ze vraagt alleen wat wij zouden doen als wij iets vinden, ze vraagt niet voor een eventuele verklaring over haar verdwenen zonnehoedje.
    Haar vraag luidt: Wat zouden jullie doen?
    Niet: Hee jullie misschien een idee waar mn hoedje gebleven is??

12. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    :D..

13. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Als ik zou weten van wie het was zou ik er achteraan lopen.
    Maar als ik op straat een speen/hoedje e.d. zie liggen en ik zie dat er veel mensen lopen (met kinderen) ga ik niet met hoedje in mn hand roepen "JOEHOE, iemand zn hoedje kwijt?"

14. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

ik had zoiets een keer met een speen, ook niet meer terug gevonden. Vond ik ook raar, wat moet iemand met een gebruikte speen. Als ik iets vind van een kindje dan zou ik het of laten liggen zodat ze het terug kunnen vinden of ik leg het op een bankje/op een heg zodat het beter zichtbaar is. Tijdje terug een schoen verloren en die had iemand op de heg gezet en was makkelijk terug te vinden. En ook regelmatig schoenen terug gekregen van iemand die zag dat mijn kind het uit de wagen gooide of het me melde dat ik het verloren was.

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Inderdaad ;)

16. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Als ik iemand iets zie verliezen zeker wel, ben de afgelopen jaren al regelmatig achter iemand aan gesprint (gaat nu niet meer zo vlot :)) met een telefoon, vergeten boodschap, plu of tasje.

Als ik iets zie liggen laat ik het liggen (tenzij het een portemonnee is of een telefoon, dan zou ik het oppakken en proberen de eigenaar te achterhalen).

Sommige mensen zeggen dat ze kinderspullen wel aan de kant zouden leggen en spullen van volwassenen niet? Vanwaar dat onderscheid vraag ik me af?

17. Fortuna

Fortuna Niet meer actief

Portemonnee of telefoon zou ik idd wel oppakken als ik die persoon niet terug kan vinden, maar dan zou ik het naar de politie brengen, niet op een bankje o.i.d. leggen.

18. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ben vies van andermans spullen, ook al ziet het er nog netjes uit, geen idee wat ermee gebeurd is ;)

Maarre..onze honden slepen wel vanalles mee, dan moet ik echt zeggen 'los' en dan laten ze het liggen.

Dus ms een hondje of kind?

19. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    als iets vind en ik weet niet van wie het is laat ik het liggen... tenzij het geld is... dat neem ik wel mee... maar dan alleen als ik niemand zie of weet van wie het is...

20. ik heb ooit eens een leren kinderschoentje gevonden, en mee genomen naar huis, het lag langs een drukke weg, ik d8 neem het mee anders rijden ze het straks kapot,

Briefjes opgehangen bij de winkel slager en bakker, niks opgehoord.
    Schoentje wel gewoon bewaard, zit ik een aantal weken later het regionale krantje door te lezen, valt mijn oog op een advertentie, kinderschoentje verloren langs die en die weg, en ja hoor bleek om het schoentje te gaan wat ik gevonden had.

kreeg een bosje bloemen van die vrouw, maar ik had hem beter kunnen laten liggen zei ze, want haar man was 3 x dezelfde weg gefietst om te zoeken.

Deel Deze Pagina