Hebben jullie nog opa's en oma's?

Discussion in 'De lounge' started by Wijffie75, Dec 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Heb je nog grootouders?

1. Nee, ik heb geen grootouders meer

2. Ja, maar niet allemaal meer

3. Ja, ik heb ze allemaal nog

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik lees hier wel eens berichtjes van meiden over hun opa's en oma's en ben altijd verbaasd dat die er nog zijn. Mijn laatste oma is intussen alweer 7jr geleden overleden, m'n opa's allebei al 30jaar geleden en m'n andere oma heb ik zelfs nooit gekend.

Hebben jullie nog grootouders? Misschien leuk om erbij te zetten hoe oud jezelf bent en oud je ouders en grootouders zijn.

Ben benieuwd!

2. Ik heb nog 1 oma, die is begin december 68 geworden :D Hoop dat ze nog jaaaaren bij ons blijft!

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik ben zelf 35, mijn ouders zijn 70.

4. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Zo jouw oma is jonger dan mijn moeder :D

5. Eerised90

Eerised90 VIP lid

Ik ben nu 20..

Mijn opa en oma (68 en 62) van vaders kant leven nog
    en van moeders kant ook (69 en 66)..

Mijn overgrootoma van vaders kant is 3 jaar geleden op 96 jarige leeftijd overleden.
    En mijn overgrootoma van moeders kant deze zomer op ook 96 jarige leeftijd.

De overgrootopas zijn al wat eerder overleden.. Maar van mijn vaders kant toen was ik pas 8.. Hij was toen 90..

Mijn moeder is 47 en mijn vader ook.

6. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nee helaas niet meer.
    1 opa is al overleden toen ik 3 was. was 76
    1 oma toen ik 12 was. zij was 57
    en de laatste opa en oma toen ik 18 was ofzo. de ene 67 en de ander 80

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb nog 1 opa en 2 oma's

mijn andere opa is al overleden toen mijn moeder 3 was dus die heb ik nooit gekend dus ik heb ook nooit het verlies van een opa ervaren.

8. Vica86

Vica86 Niet meer actief

1 opa is inmiddels overleden, maar heb ook nog een overgrootoma of hoe je dat ook noemt. Dus heb maar ingevuld dat ik ze allemaal nog heb. In ieder geval nog 4.

9. Haha ja inderdaad! Maar misschien ben jij de jongste bij jullie thuis? Ik ben de oudste bij ons thuis.. En 15 jaar jonger dan jij :p

10. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Wow jij hebt zelfs je overgrootmoeders (overgrootoma is nóg een generatie verder) nog lang bij je gehad!

11. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Ik heb nog 1 oma, mijn andere opa en oma heb ik nooit gekend, en mijn opa overleed toen ik 6 was. Mijn oma is sinds 3 jaar dement en gaat heel hard achteruit, dus binnenkort heb ik geen grootouders meer.

12. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Ik ben 31 en heb zowel geen grootouders als ouders meer. Mijn ouders zijn vorig jaar overleden, m'n vader was net 65 geworden en m'n moeder was 61. De ouders van mijn vader zijn begin jaren '60 overleden, volgens mij was m'n opa 51 en m'n oma 63. De moeder van mijn moeder is in 2000 overleden en die was iets van 82 en haar vader 'n paar jaar later en die was iets van 84.

13. sandra

sandra Fanatiek lid

Ja ik heb nog 1 oma en ze is 86 jaar en nog helemaal fit, alleen een beetje doof maar dat is alles.

Ik ben zelf 31 jaar, mijn moeder is 54 jaar. en mijn zoontjes zijn 4 en 5 jaar. En mijn derde zoontje zit in mijn buik:D

14. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb nog 1 oma.

ik schijn nog een biologische opa te hebben, maar die heb ik maar 1 of 2x in m'n leven gezien, en hij schijnt nog te leven maar dat weet ik niet zeker. Maar ik beschouw hem niet als mijn opa. Mijn 'stiefopa' was mijn echte opa en die is helaas alweer 10 jaar overleden.

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

mijn vent heeft trouwens nog wel 1 oma. hij is 37 en zij 90 ofzo.... maar we hebebn daar geen contact mee;)

16. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

Mar 18, 2009
    1,795
    1
    0
    Grunn!
    De Opa en Oma van mijn vaderskant leven nog.

De Opa van mijn moeders kant is 11 jaar geleden overleden.
    De Oma van mijn moeders kant wordt morgen gecremeerd.... :(
    Morgen dus het allerlaatste afscheid...

17. tulip

tulip Niet meer actief

helaas, sinds vorige week helemaal niet meer. Mijn oma is 86 geworden, ik ben 26. Mijn opa van die kant is overleden toen ik 6 was. Andere oma toen ik 4 was en de opa die daarbij hoorde heb ik helaas helemaal niet gekend.

18. guppie81

guppie81 VIP lid

Sep 13, 2006
    12,334
    1
    0
    Ik ben 29, mijn moeder 48, mijn vader 52, mijn opa 80, andere opa iets van 83 en oma net geen 80 (sorry weet het niet precies)

19. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

Jun 26, 2009
    5,330
    0
    36
    Midden v/h land
    Vooral dat 15jaar jonger zal een rol spelen :) En mijn ouders waren 35 toen ik geboren werd.
    Best vreemd idee, mijn dochter is 3 en haar opa/oma zijn dus al 70. Dus hele grote kans dat die overlijden terwijl zij nog jong is (ik verwacht niet dat m'n ouders 100 worden ofzo haha). Hmm maar even niet aan denken..

20. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

Jul 5, 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    ik heb nog 2 oma's de ene is 90 jaar en de andere is pas 89 geworden. Mijn opa's zijn allbei al meer dan 10 jaar geleden overleden.....heb ze wel bewust mee gemaakt, iets was mijn kinderen helaas niet kunnen zeggen van hun opa. Mijn oudste wat 2 mnd en 3 dgn toen hij overleed.....

Share This Page