ik had een leuk shirtje gekocht via marktplaats, het pastte gewoon door de brievenbus. Gisteren ontving ik de envelop, maar die was open( aankoop zat er gelukkig wel nog in). Hebben jullie dat weleens gehad? Zou de post hem dan open hebben gemaakt? Want het voelde bij die plakstrip wel alsof het dichtgeplakt was, dus ik denk niet dat het aan de verkoper "ligt". Verder geen probleem want gelukkig heb ik het shirt zelf in goede staat ontvangen, maar vroeg het me af.
Misschien bij je buren bezorgd? Ik heb ook weleens gehad dat ik iets openmaakte en dacht wat is dit nou weer. Kijk ik naar de geadresseerde en was het dus niet voor mij. Dus zo bij de buren in de bus gedaan.
Als het door postnl is open gemaakt ter controle, stoppen ze er als het goed is een briefje in voor het dichtplakken.
Heb ook wel eens heeeeele slechte enveloppen gehad (die je moet nat maken/likken) weet niet meer welk merk maar zodra je de envelop maar weer oppakte was het al weer los, dan moest er alsnog een plakbanjde overheen om het dicht te houden..
Misschien een gerecyclede envelop, die toch niet helemaal goed meer bleek te plakken? Doe ik zelf ook wel eens namelijk.
Heb ik ook wel eens gehad, leek al wel een oude envelop. De inhoud zat er verder in dus vond het wel prima.
Het gaat door aardig wat handen en machines en echt zachtzinnig gaan ze er niet mee om. Het valt een keer, iemand staat er op, het wordt nat, het komt tussen de deuren van het bestelbusje, proppen door een brievenbus zonder beleid. En dan zit er echt niet altijd een briefje bij. Op mn werk worden wel eens boeken bezorgd die gewoon aan alle hoeken zijn beschadigd. Het lijkt soms wel of er mee gegooid en gesmeten wordt. Je doet er helaas weinig aan.
Daarom plak ik enveloppen altijd ook nog dicht met plakband. Door vervoer, warmte, etc, kan zo'n plakstrip gewoon loslaten.
Ik heb het eens meegemaakt met vliegtickets. De envelop was open en je kon zien dat de inhoud door was genomen, alles zat rommelig en op een onlogische volgorde in de envelop