pizza maken : recept?

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 7 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liesbet77

liesbet77 Actief lid

26 dec 2009
    333
    0
    0
    bediende
    België
    hoi
    ik heb nog maar 1 keer pizza zelf gemaakt en die was niet echt super gelukt.

deeg maak ik in de machine maar hoe dik moet je dat rollen?

en hoe maak je een lekkere basissaus voor erop?

2. beautiful

beautiful Actief lid

10 feb 2012
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik altijd zo´n koopmans pak voor de bodem. En rol hem heeel plat uit, hoe dikker hoe droger ze worden. Dan een kant en klare pasta saus als saus en vullen maaaar

3. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik koop idd ook gewoon pizzadeeg van koopmans, water en olie erbij volgens het pakje en roeren met een vork in een schaal. Als het redelijk gemengd is eruit halen en verder met je handen, evt wat bloem bij de hand houden voor eronder :)
    Met een deegroller uitrollen, 1 pak is genoeg voor een hele (vierkante) bakplaat is mijn ervaring :) Rommelige randjes maakt niet uit! :)

Basissaus: blik gepelde of stukjes tomaten (liefst van een goed merk, zoals Napolina, of passata van De Cecco), uitjes, kruiden naar keuze (basilicum, oregano etc, gedroogd of vers), knoflook

Uitje fruiten, als deze glazig is knoflook erbij, heel kort roeren, vervolgens tomaten erbij en de kruiden. Op smaak brengen met peper en zout. Blender erop als je 'm heel glad wilt hebben (zeker handig met gepelde tomaten uit blik).
    Je kan er nog room bij doen of wat balsamico azijn, zo kan je variëren hoe je wilt :)

Dit is vaak hoe ik 'm standaard maak, dan gooi ik er geraspte kaas over en de topping naar keuze.. mijn man gaat vaak voor de vleeswaren en ik vaak voor de geitenkaas met courgette :)

Dan 25 minuutjes in de oven op 200 gr (hetelucht) en smullen maar!!

Vaak kunnen wij 'm niet helemaal op met z'n 2en, ieder de helft, dus gaat er een deel de koelkast in voor de dag erna met wat sla. Dan is ie eigenlijk nog lekkerder!! :D

4. Jinne1982

Jinne1982 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.254
    0
    0
    Eindhoven
  5. Cindy81

Cindy81 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.271
    50
    48
    Het deeg gebruiken wij van koopmans.

Voor de tomatensaus gebruiken we een pakje gezeefde tomaten. Teentje knoflook en gesnipperd uitje in de pan fruiten en dan de gezeefde tomaten erbij + italiaanse kruiden en peper/zout. Dat 20 min. zachtjes sudderen en je hebt mjammie-tomatensaus.

Voor het beleg: geraspte kaas, rul gebraden gehakt, ham, salami, ui, paprika, champignons, ananas.

Gewoon doen wat je lekker vindt!

6. Jiska

Jiska Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.477
    3
    38
    Overijssel
    De goedkoopste versie, gewoon met bloem (en nog wat meer natuurlijk ;))

500 gram bloem
    1 theelepel zout
    1 eetlepel suiker
    1 zakje gedroogde gist (AH)
    3 eetlepels olijfolie
    300 ml. handwarm water

Eerste 4 ingrediënten mengen. Vervolgens met bijv. houten lepel het water er beetje bij beetje doorheen mengen. Het kan zijn dat je wat meer of minder water nodig hebt!

Dit deeg minimaal 2 uur laten rijzen met een natte theedoek erop.

Hier maak je echt 4 hele heerlijke en goedkope pizza's mee!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Broodjesmix wit

Die gewoon maken zoals op de verpakking. Ik kneed altijd even extra.

Uitrollen is op gevoel maar kan best dun.

Lekkerste bodemsaus is zo weinig mogelijk "nat"

Ik maak het zo:

blikje tomatenpuree extra geconcentreerd
    Daarbij doe je zout, peper, olijfolie en een uitgeknepen knoflookteen ( je kunt er ook een beetje gedroogde oregano bij doen, theelepel)

Dan 2 eetlepels water erbij en alles roeren.

Dit heel dun op de bodem smeren. Dit is niet te nat en erg lekker.
    Gooi er verder op wat je lekker vindt. Met tomaten moet je wel voorzichtig zijn. Dit wordt al gauw weer te nat

Ongeveer 10 a 12 minuten in de oven.

Mijn vader is Italiaans en zo maken ze het allemaal bij hem in de familie. Kan bijna niet misgaan.

Deel Deze Pagina