hebben jullie ook pijn in de heupen tijdens het slapen??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Saartje1, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje1

    Saartje1 Actief lid

    12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hebben jullie daar nou ook last van? Ik kan er gewoon niet van slapen, zo'n pijn doet het. Het is aan beide kanten. Ik raak er zo gefrustreerd van, want ik moet iedere 5 minuten naar de andere zij omdraaien, maar het heeft niet eens zin omdat het aan beide kanten pijn doet. Op mijn rug kan ik niet slapen. Ik had dit ook bij mijn eerste zwangerschap (in het laatste trimester), maar heb dit eigenlijk nooit gehoord als zwangerschapsklacht. Ik was gewoon benieuwd of ik de enige ben met deze zwangerschapsklacht. Vind het best raar, pijn in je heupen tijdens het liggen/slapen :(
     
  2. YenD

    YenD VIP lid

    31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    Ik heb het ook. Vanuit je onderrug naar je heupen.
    Wat ik vaak doe is 's avonds op een opblaasbal zitten (skippybal zonder handvaten) en een kussentje onder mijn knieën.
    Ik dacht eigenlijk dat dit hoorde bij bekkenklachten, maar ben daar niet zeker van.
    Fysio kan je ook oefeningen geven zodat het minder pijn doet.
     
  3. Sjors82

    Sjors82 Niet meer actief

    Ja, ik heb dit ook. Aan allebei de kanten, al is het rechts erger dan links. Inderdaad heel vaak omdraaien. erg vermoeiend helaas.. Ik ga ervoor naar de fysio, die masseert dan beide kanten een tijdje en dit helpt wel maar het gaat niet weg. Zij legde ook uit dat het niet weg zal gaan, de boel is nu eenmaal allemaal weker en om nog maar te zwijgen over al het gewicht wat er steeds op ligt! Ik zou zeggen neem eens contact op met de fysio, dit valt inderdaad onder bekkeklachten en je moet nog even! Sterkte!
     
  4. Kar76

    Kar76 VIP lid

    30 okt 2006
    5.124
    0
    0
    Maastricht!
    Ja ik heb het ook.. En aangezien omdraaien zo'n karwei is ben je dus voor je gevoel continu wakker 's nachts. Op mijn rug liggen geeft wat dat betreft echt enorm verlichting, maar dat hou ik niet eens een minuut vol zonder het gevoel te hebben dat ik stik. Kussentje(s) helpen hier eigenlijk helemaal niet. Hier is gelukkig het einde wel in zicht..
    Sterkte ermee! En vraag idd even advies bij je fysio.
     
  5. sjaantje85

    sjaantje85 Fanatiek lid

    4 sep 2008
    2.918
    0
    0
    hier hetzelfde lig er wakker van want draaien gaat niet op m rug gaat niet....tis iets van de laatste 2weken khoef hoop ii niet lqng meer anders gwoon ff naar de fysio hoor!!!succes
     
  6. Miss Mommy

    Miss Mommy Niet meer actief

    Hier precies t zelfde... heb er al weken last van, slaap niks meer!
    Heb er rechts wel meer last van dan links, kan ondertussen geen bed meer zien!
    Op mn rug slapen gaat ook niet meer, zelfs niet met kussen, dan ben ik de hele tijd naar adem aan t snakken...

    Ik ben ook onder behandeling bij de fysio, helpt wel iets, maar ook niet echt veel...
     
  7. MvS

    MvS VIP lid

    19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hier ook al :) Hoort er dus blijkbaar een beetje bij...
    Wat ik doe wat wel een beetje helpt, is een voedingskussen achter me leggen en daar een beetje half op te gaan liggen. Dan lig ik dus soort-van op mijn rug, maar niet echt, dus ik kan ook nog gewoon ademen. :D

    Hmmm, is lastiger uit te leggen dan ik dacht, hihi! Als het niet duidelijk is, laat me ff weten - dan probeer ik het nog een keer uit te leggen...
     
  8. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Oh ja dat had ik bij beide vorige zwangerschappen... Zal nu dus ook wel weer een kwestie van tijd zijn! En niet op je buik kunnen vanwege, tja die buik, plus niet op je rug inderdaad vanwege het gevoel dat je dan van je stokje gaat (wordt er een of andere ader afgekneld schijnt het).
    Het is tijdelijk, maar wel heel irritant! En dus een typische zwangerschapskwaal...
     
  9. tjessia

    tjessia Fanatiek lid

    1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Yep hier ook. Het doet vreselijke pijn, echt naar adem snakkend dan! En ik kan echt wel ergens tegen hoor! Bij mijn vorige zwangerschappen niet gehad. Fysio helpt niet. Het hoort wel bij de bekkenklachten of instabilliteit. Gewoon maar afzien dus!
     
  10. Linda1979

    Linda1979 Actief lid

    26 jan 2009
    320
    0
    0
    JA! :)

    Dat komt van je bekken. Maar goed, ik heb al last van bekkeninstabiliteit sinds ik 13 weken zwanger ben...
    De meeste vrouwen krijgen er last van vanaf 30 weken omdat hun buik dan zwaarder op hun bekken drukt. En dat voel je ook erg in je heupen!

    Wat helpt is een kussen tussen je benen of zo'n heeeeeeerlijk voor mij onmisbaar voedingskussen dat je dan achter je rug legt, tussen je benen door en dan het uiteinde lekker onder je buik. Heerlijk. Ik heb er een van Tiamo van de Babydump. Al moet ik zeggen dat ik zo'n kussen met name overdag gebruik, voor in bed vind ik 'm iets te groot, dan gebruik ik meestal een gewoon kussen.
     
  11. Linda1979

    Linda1979 Actief lid

    26 jan 2009
    320
    0
    0
    Hihi, ik snap wat je bedoelt. Zo lig ik overdag het liefst op de bank... Fijn die dingen he!
     
  12. Saartje1

    Saartje1 Actief lid

    12 aug 2009
    199
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Oke, ik ben dus niet de enige. Ja, gek is dat he, de rechterkant doet erger pijn dan de linkerkant.
    Ik ga ook maar eens zo'n voedingskussen aanschaffen, want al die kussens om mij heen werkt ook niet. Ik leg inderdaad een kussen tussen mijn knieen, een onder mijn buik en een half achter mijn rug. Maar wat een gedoe!
    Fysio is maar van korte duur en helpt toch niet echt. Ik zal gewoon maar moeten volhouden.
     
  13. Maia

    Maia Niet meer actief

    jeps, heb er ook last van :( kussen onder m'n buik/benen helpt wel iets maar dat vind ik vaak te warm waardoor ik die het bed uitgooi..
     
  14. pippeloentje

    pippeloentje Bekend lid

    9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ja heb er ook last van, heel vervelend. Slaap daardoor ook meestal heel slecht! Ik denk dat het er gewoon bij hoort! Alles wordt weker en zwaarder tenslotte.
    Ik leg ook vaak een kussentje of zwangerschapkussen tussen mijn benen en dat helpt wel iets, vind dat alleen altijd weer zo'n heisa met omdraaien!!
     
  15. Sunlight

    Sunlight Fanatiek lid

    7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    ik heb hier ook last van.
    en dan voel ik het ook in mijn boven benen net of heb ik groei pijn als je begrijpt wat ik bedoel. hihihi
    maar het is idd knap vervelend weinig slaap en erg irritant.
    ach meiden de laatste loodjes.
    ik heb ook een voedingskussen tussen mijn benen en dan mijn buik lekker tegen het kussen aan en dat voldoet mij goed het is niet over maar wel een stuk minder last van!

    liefs
     
  16. Huismus

    Huismus Fanatiek lid

    5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Ik heb er ook last van.. heel vervelend, gelukkig helpt een kussen tussen m'n knieën wel. Ik heb trouwens ook pijn in m'n knieën tijdens het slapen, niet echt fijn. :(
     
  17. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier nog een. ben dus ook elke 1,5 a 2 uur wakker om te draaien en dan ook meteen te plassen haha want jah als ik wakker ben meot ik ook. maar wonder boven wonder wordi ker niet moeier van oid dus me lichaam went zich denk ik ook alvast en wat straks komen gaat hihi.
     
    Fidodido vindt dit leuk.
  18. penelopea

    penelopea Bekend lid

    31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik heb hier ook onwijs last van. Ik ben alleen nog maar 21 weken, dus ik moet nog even :( Ik heb vannacht ook geen oog dicht gedaan hierdoor, en heb nu nog steeds pijn. Ik hoop dat het nog iets minder word, maar dat zal vast niet :(
     

Deel Deze Pagina