Wat is de volgende stap waar ik naar toe moet werken?

Discussie in 'Voeding' gestart door shampoo, 17 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ik lees zoveel verschillende dingen mbt de voeding. De één geeft dit en de ander dat. Dan lees ik weer over aardappele, vlees en brood, etc.
    Ik heb nu het volgende schema, maar waar moet ik nu naar toe werken? De eerst volgende keer dat we weer naar het CB gaan is als ons liefie 7 maanden is. Dus kunnen jullie me een beetje helpen? Wanneer moet ik iets anders gaan doen/ veranderen/ toevoegen?

(De tijden zijn ong. Kan dus 15 min. eerder of later zijn;))

7.30 fles 180/6

11.15 fles 180/6

14.00 /
    14.30 fruithapje (de hoeveelheid van een half potje)

15.15 fles 180/6

17.00 alleen groente (de hoeveelheid van een half potje)

19.00 fles 210/7 met 3 eetlepels rijstebloem

We zijn pas 1.5 week bezig met dit schema/ bijvoeding

Alvast bedankt! Groetjes shampoo

2. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

11 feb 2009
    6.050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Wij hebben dit

07:00 Pyamapapje 250 ml
    09:30 fruithapje 200gram
    10:30 soms een liga met sap ( ligt aan zijn humeur haha)
    11:30 1 broodje met smeerkaas of smeerworst
    12:00 150 cc + 5 scheppen en Vit. D druppels ( deze fles drinkt hij nooit leeg en op het KDV helemaal niet)
    14:30 koekje met danoontje of yoghurt met diksap
    17:00 groentehap 200gram
    18:30 180 cc + 6 scheppen ( is hij helemaal kapot, had deze liever een uur later gegeven)

3. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Voorlopig zit je qua schema wel netjes hoor. Je kunt als je rond de 6 maanden zit het fruit en de groente op gaan voeren naar een heel potje van 150 gram (dat is toch de hoeveelheid van een 6 maanden potje?). Dan ga je ook over op opvolgmelk en als het eten verder goed gaat, mag je een fles laten vervallen. Je kunt ervoor kiezen om dan de fles van 11.15 te laten vallen en ip daarvan een snackje (soepstengel, liga, rijstwafeltje, broodkorstje of gewoon fruit) en wat ander drinken dan melk te geven (sterk verdunde diksap, thee, water). Je kunt er ook voor gaan kiezen om het fruit naar de ochtend te brengen en in de middag een tussendoortje te geven, zodat je die fles van 15.15 kan laten vallen, aangezien je dan al richting het warme eten gaat en als ze daar meer van gaat eten, is het best veel (eerst een volle fles en niet lang daarna warm eten). Verder kun je mss die eerste fles gaan vervangen door een bordje pap? Verder zijn die 6 maanden potjes al completer vwb aardappeltjes, pasta of rijst. Sommige geloof ik ook al met vlees, maar met 6 maanden zou ik voornamelijk nog kiezen voor de zonder vlees varianten (mss 1x in de week mèt vlees of vis) of anders zelf maken als afwisseling..Pas vanaf 7 maanden ben ik wat meer vlees gaan geven, maar dan nog niet elke dag..

Rond de 7 maanden ga je langzaamaan naar een ritme van ontbijt/lunch/diner toe werken. Dan mag je tussen de middag een boterhammetje aan gaan bieden. Dus je begint de dag dan met fles of bordje pap, tussendoortje (fruit of snackje) met wat drinken, dan tussen de middag een boterhammetje en daarna melk, 's middags een tussendoortje (fruit of snackje) met wat drinken, dan warm eten met een toetje, laatste fles...

Je krijgt dan echt 3 hoofdmaatijden, aangevuld met tussendoormomentjes..

Hopelijk heb je hier wat aan:)

Succes in ieder geval. Ik weet nog goed hoe moeilijk ik dat allemaal vond bij mijn eerste. Bij de 2e ging het gelukkig allemaal een stuk soepeler;)

4. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Fijn is dat he,. dat je alles zelf mag verzinnen? Gelukkig is het forum er nog! Ik heb er heel veel aan gehad, want de info folder van mij CB was zo sumier...
    Uiteindelijk wil je (neem ik aan) naar 3 hoofdmaaltijden per dag, dus ontbijt, lunch en avondeten en dan met tussendoortjes.
    Met 6 maanden mag je opvolgmelk geven. Dit vult wel meer dan de melk nummer 1 (ik merkte groot verschil!).
    Smorgens mag je fijne granen door de melk doen, of in een flesje of uit een bordje geven (in dit geval doe je er meer pap door zodat het dikker wordt, maar dit vult behoorlijk! Ik geef zelf bijna altijd een papfles).
    Met 6 maanden ben ik ook begonnen met brood. Dit verschilt vlgs mij ook erg per CB!! Maar hier ging het meteen goed.
    Verder breid je het groenten en fruit uit. Ik ben zelf naar 2 stuks fruit gegaan (denk de hoeveelgheid van een 6 maanden potje?) en 200 gram warm eten. Eerst groenten gedaan en toen dit goed ging een aardappeltje, pasta of rijst erbij (geoon door de staafmixer).
    In pasta en aardappelen zit veel zetmeel en dit vult ook meer.
    Doordat je nu veel meer andere vaste voeding geeft zal jouw lindje minder behoefte hebben aan melk en kuin je er een fles afhalen.

mijn schema is nu:
    7:30: 180FV + 3 scheppen bambix
    11: 2 stuks fruit (tussendoortje)
    12:30: 1 boterham met thee
    15:00 ca 165cc FV
    18: warm eten
    19:30: ca 165 FV

Je kan de middag fles ook bij de lunch doen en dan om 15 uur bijv een soepstengel met wat thee oid maar hier zit mn zoontje redelijk vol na een boterham en trekt ie het ook niet goed tot de warme maaltijd.

hoop dat je er iets aan hebt?

5. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt voor jullie hulp. Ik vind het allemaal heel lastig en zie door de bomen het bos niet meer. Ik moet nu gewoon nog even dit blijven doen totdat ze 6 maanden is? Dus even bij de 2 halve potjes (of vers zelfde hoeveelheid) blijven en dan straks over naar 2 keer 125 gr. ? Hoe gaat dat met een soepstengel of brood? Is dat niet ontzettend lastig voor zo'n kleintje?

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik zou tot 6 maanden doen wat je nu doet qua flessen en de fruit en groenten uitbreiden. Gewoon eens een heel potje proberen en kijken wat ze op kan. Misschien laat ze dan al wat van de melk staan?
    Een soepstengel of broodkorst kun je haar in de hand geven. Dit is zeker niet lastig! wrs gaat ze hier gewoon op sabbelen of "knagen" en zal er af en toe iets in gaan.
    Begin gewoon met 6 maanden met opvolgmelk en pap smorgens. Hierdoor went ze aan de granen en probeer later eens een boterhammetje in kleine stukjes met wat boter erop. sommige CB's adviseren dit pas bij 8 maanden dus haast je vooral niet!

7. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Bedankt voor je advies Druif! :)

Deel Deze Pagina