Hebben jullie ook weleens dwang gedachtes?

Discussion in 'De lounge' started by Tweekids, May 31, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mickey10

Mickey10 Niet meer actief

Mijn rijtje:

- Het dekbed moet goed in de hoes zitten, dus ik maak het bed het liefst alleen op :)
    - Het dekbed met netjes liggen als we uit bed komen, als man het niet netjes doet, doe ik het alsnog
    - ik tel hoe lang ik de wimpertang op mijn wimpers heb, moet even lang zijn bij beide wimpers..
    - Idd ook vaste volgorde van was ophangen/vouwen en de afwas!
    -... zou het verder zo net weten, maar er is vast nog meer...

Oh ja, en idd ook de radio/tv op een even of rond getal qua volume!!

2. Babyke34

Babyke34 Bekend lid

Apr 27, 2012
    535
    72
    28
    stad in Nederland :)
    1: de vaat in de vaatwasser bepaalde volgerde (eerst glazen daarna kommetjes enz)
    2: was op de droogrek ook altijd de zelfde rijen voor mij/mijn man/en zoon
    3: eerst wc doortrekken daarna naar de wc (ook al is het schoon)
    Zal vast nog wel meer zijn.

3. Elisje

Elisje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    3,930
    933
    113
    Wasknijpers moeten inderdaad dezelfde kleur hebben en ja als iemand anders de was ophangt en het komt niet uit dan zal ik het veranderen.
    Was moet ook in een bepaalde volgorde opgehangen worden.

Heb laatst voor mijn zoontje 2 pakken van 3 t-shirts gekocht. De witte heb ik apart gelegd, die zijn voor als we ergens naartoe gaan. Nu had hij deze ochten die t-shirts uit de lade gehaald, balen dat ze nu uit 'volgorde waren'. Gelukkig had ik bij eentje een beetje in het label geknipt dus nu bij de blauwe en rode van dat pakje ook de labels eruit geknipt.

Dingen hebben een vast schap in de koelkast. Snacks voor mijn man liggen onderin dus ik zal proppen om het allemaal daar te krijgen want het gaat echt niet op een ander schap (en anders maar in de vriezer tot er plaats is op het schap)

Alles heeft een vaste plaats in mijn keukenkastjes. Als ik er iets aan wil veranderen omdat dat handiger is dan moet ik mij daarop 'voorbereiden'.

Vaat moet onmiddelijk gedaan worden. Kan er niet tegen dat er vuile vaat staat. Als mijn man iets eet laat hij het bord en bestek gewoon op het aanrecht staan. Ik moet het gaan afwassen ook al wil ik dit helemaal niet.

Speelgoed van mijn zoontje gaat in bepaalde bakken. Zijn treintjes die uitgestald staan en speelgoed dat niet in bakken gaat hebben een bepaalde plaats en volgorde hoe het moet staan.

Vast nog wel wat dingen maar dit zijn de enige die ik even vlot kan bedenken.

4. Memorylane

Memorylane Actief lid

Sep 27, 2013
    328
    0
    16
    - Op een zebrapad mag ik alleen op de witte strepen lopen
    - Als ik voor een stoplicht sta te wachten en deze springt op groen dan moet ik eerder dan alle auto's en fietsers aan de overkant zijn
    - Als ik net weg ben van huis dan heb ik dikke paniek in mijn hoofd over of ik de deur wel op slot heb gedaan of dat ik de stijltang aan heb laten staan met gevolg dat ik honderd keer terug naar huis toe loop om alles te controleren
    - Op een openbaar toilet controleer ik altijd 3 keer of de deur wel echt op slot zit
    - Het volume van de televisie of radio moet op een oneven getal staan

5. Fee89

Fee89 Fanatiek lid

Aug 23, 2013
    2,349
    808
    113
    Gent
    - als ik voor het rood sta, steek ik mijn auto verschillende keren in eerste versnelling. Als het dan groen wordt, versteek ik het nog eens want stel je voor dat ik niet in eerste zat :)
    - tubes zalf of tandpasta, daar mag niet zomaar in geknepen worden. Je moet achteraan beginnen knijpen en dan altijd meer 'naar voren toe knijpen' tot hij leeg is.
    - WC-papier moet wegrollen van de muur. Als het bij mijn ouders of op het werk verkeerd hangt, draai ik het rolletje in de houder ;)
    - sokken moeten per paar aan de wasdraad gehangen worden.
    - ik was mij in bad altijd in dezelfde volgorde
    - ik gebruik altijd verschillende soorten wasverzachter met telkens een ander geurtje. Ik draai niet twee keer een was met dezelfde wasverzachter. Het moet steeds afwisselen.
    - ik kan niet slapen als mijn GSM niet op mijn nachtkastje ligt
    - als ik in bad ga, moet mijn GSM bij me in de buurt liggen want stel je voor dat er iets gebeurt en ik heb mijn gsm nodig
    - ik MOET mijn richtingaanwijzers steeds gebruiken, ook al is het 3u 's nachts en is er in de verste verte nog geen auto te zien. Manlief wordt er gek van, maar better safe than sorry ;)
    - mijn kleerkast moet in een bepaalde volgorde liggen/hangen. Idem bij manlief zijn kleren. Ik steek het liefst zelf weg na het strijken. Als hij het niet per kleur en soort hangt, ben ik in staat om het te verhangen ;)

Share This Page