mijn dochter is 9 maanden en sliep altijd op haar rug.!! nu sinds dat we op vakantie zijn geweest slaapt ze op haar zij. ik vind dit zo eng. ik heb wel een air sleeper in haar bedje maar dan toch. ze kan helemaal omrollen alleen soms lukt het haar niet om terug te komen. ik leg haar elke keer weer op haar rug maar ze draait zich net zo snel weer om. wat moet ik hier nou mee. heb haar al een slaapzak aan want anders zitten haar beentjes en voetjes door de spijlen heen
Hee, Waarom vind je het eng? Mijn dochtertje is bijna 6 maanden en rolt de hele tijd op haar buik. Ik laat haar zo gewoon slapen, anders kan ik wel bezig blijven... Ze kan ook nog niet goed terugrollen naar haar rug. Maar zolang haar gezichtje niet ergens in verstrikt kan raken is er mi geen probleem, en dat doen ze volgens mij instinctmatig goed...
Mijn zoontje van 8 maanden doet dat sinds een week ook, ik legde hem steeds terug maar hoppa daar gaat hij weer, kan geen kwaad hoor, alleen heb ik hem geen slaapzakje aan gegeven zodat hij alle bewegingsruimte heeft en er ligt geen plastic ofzo onder het lakentje maar een dikke molton...
ja ik ben zo bang dat ze niet meer om kan rollen. en dat ik haar snachts niet hoor en dat het dan te laat is. misschien een beetje overdreven maar ben zo bang dat er wat gebeurt!!!
Als ze in staat is om haar hoofdje op te tillen en haar hoofdje te draaien is er niks aan de hand.. L. slaapt al sinds hij 4 mnd is op zijn buikje.. Toen kon hij nog niet terug rollen naar zijn rug.. Nu rolt hij het hele bed door en als hij niet lekker ligt tilt hij zijn hoofd omhoog en kijkt een andere kant op..
Mijn zoontje slaapt sinds hij z'n 8-9 maand is in willekeurige posities. Dat was een poos op zijn zij, dan weer een poos op zijn rug, dan weer op zijn buik. Tegenwoordig (bijna 3), ligt hij om het uur wel in een andere positie, het is gewoon een drukke slaper.. Op die leeftijd was hij oud genoeg om zichzelf weer op te draaien, dus echt bang was ik niet.
Jouw angst kan ik begrijpen hoor lili maar jouw kleintje kan echt haar hoofdje al opzij draaien, als zij geen lucht zou krijgen draait ze haar hoofdje automatisch om geloof me
Onze zoon heeft inmiddels ook ontdekt dat er meer mogelijk is dan op je rug liggen in bed Ik laat hem maar lekker gaan - je houdt het toch niet tegen. Slaapzakje doen we nog wel, maar meer om het een heel klein beetje moeilijker te maken (niet dat het helpt, hoor!). Benen door spijlen, op zijn buik liggen, hoofd aan het voeteneinde, overdwars in bed - we hebben het allemaal al meerdere malen gezien en als het toch niet zo lekker ligt, dan draait hij zichzelf wel weer om. Daar is hij nu echt wel groot genoeg voor Van de week lag hij trouwens op zijn buik, met zijn hoofd op zijn knuffeltje! Dat vond ik in eerste instantie een beetje eng, maar 10 minuten later lag hij alweer anders. Ze redden zich echt wel en anders gillen ze vanzelf wel, hoor
Hier sinds 4,5 maand ook eentje die liever op haar buik of zij slaapt. Heb haar gewoon laten doen. Ik ga soms om het halfuur kijken, gewoon uit nieuwsgierigheid hoe ze nu weer ligt: buik, zij, rug, recht, dwars of omgekeerd
Meid, maak je geen zorgen, met deze leeftijd kunnen ze echt wel weer terug draaien. Mijn dochtertje slaapt sinds 6 maanden op haar buik of zij, ze slaapt namelijk niet graag op haar rug. Ik vond het in het begin wel een beetje eng, maar nu niet meer. We hebben wel een aerosleep en een nannycare, dat laatste staat sinds een paar weken uit, want ze rolt haar hele bed door en dan gaat hij af, terwijl er niks aan de hand is.. midden in de nacht.. Liefs Huismus
n paar weken geleden begon mijn zoontje ook dat doen. zijn beentje zaten heel vaak vast tussen de spijlen. we hebben dan campeerbedje in gebruik genomen, matras van ledikant er in. en zo slaapt hij nu zonder probleem op zijn zij.
Als je bang bent dat ze omrolt kun je eventueel een zijliggingskussen gebruiken. Maar zeker aangezien je dochter al wat ouder is, zou ik me geen zorgen maken. Die draait haar hoofd echt wel om als ze met haar neus in het matras ligt.